جو خرید شب عید نگیردتان!

جو خرید شب عید نگیردتان!

نویسنده : نیلوفر نیک بنیاد

این روزها هر طرف را که نگاه کنید، مردمی با دست‌های پر از کیسه‌های خرید عید می‌بینید. هر کس که جلوی راهتان را بگیرد و بخواهد سوالی بپرسد، بی‌شک سوالش «از کدوم مسیر برم بازار؟» است. داخل اتوبوس که بنشینید، همه دور و بری‌ها در مورد حراج‌های شب عید حرف می‌زنند. حتی شاید خود شما هم یکی از همین افراد باشید. شاید هم تا حالا یکی از این افراد بودید. چون احتمالا وقتی خودتان را در موقعیت‌های زیر قرار بدهید، تب خرید شب عیدتان کمی فروکش می‌کند!

1- خودتان را تصور کنید که توی اتومبیل‌تان نشسته‌اید، صدای ضبط را بلند کرده‌اید و دارید همزمان به این فکر می‌کنید که کفش‌های قهوه‌ای برای عید مناسب‌تر است یا مشکی. ترافیک آن‌قدر سنگین است که می‌توانید به جوراب و پیراهن و شلوار و بقیه لباس‌های‌تان هم سر فرصت فکر کنید. آن وقت یک نفر مثلا توی آمبولانسی که لای ترافیک گیر کرده، درد می‌کشد و حتی مطمئن نیست که تا عید زنده باشد یا نه! آیا باز هم دوست دارید در درست کردن این ترافیک سهیم باشید؟ در حالی که می‌توانستید خریدهای‌تان را چند هفته زودتر یا چند هفته دیرتر انجام بدهید.

2- خودتان را تصور کنید که در حال قدم زدن در یکی از خیابان‌های شلوغ هستید. چشم‌تان به ویترین مغازه‌ای می‌افتد که تمام شیشه‌اش را با برچسب «حراج» پوشانده. دست‌هایتان را می‌کنید توی جیب‌هایتان و وارد مغازه می‌شوید. موقع برگشت آن‌قدر دست‌های‌تان پر است که از فروشنده می‌خواهید در را برای‌تان باز کند. ماجرا تمام می‌شود؟ خیر! چند هفته می‌گذرد و شما می‌مانید و لباس‌هایی که آب رفته، رنگ پس داده، پوسیده شده و سوالی که ذهن‌تان را بدجور مشغول کرده: «حالا یقه‌ی کیو بگیرم؟!»

3- خودتان را تصور کنید که برای خرید لباس بیرون رفته‌اید. همین چند وقت قبل کلی لباس برای مهمانی یکی از اقوام خریده‌اید اما عید است و از خرید عید نمی‌توانید ساده بگذرید. در حالی که بعضی‌ها یادشان نمی‌آید آخرین‌بار که مهمانی رفته‌اند کی بوده، حتی نمی‌دانند در رسم‌های عید چیزی به اسم «خرید» هم هست. همین که هشت‌شان را از گروی نه‌شان بکشند بیرون، شانس آورده‌اند. شما که دوست ندارید توی این اوضاع بنشینید و به تردید بین خریدن روسری هشتاد یا نود هزار تومانی فکر کنید؟!

این فهرست را می‌شود تا شماره صد و بیشتر (چیزهایی مثل گران فروشی، زود از مد خارج شدن لباس‌های شب عید و خیلی چیزهای دیگر...) هم ادامه داد، اما این‌ها را ننوشتم که بگویم خرید نکنید، رسم‌های باستانی را زیر پا بگذارید، شادی نکنید یا هیچ تغییری در ظاهرتان به مناسبت سال جدید ایجاد نکنید. این‌ها را نوشتم که بگویم خوب است این روزها قبل از هر خریدی، حواس‌مان به کارهای‌مان باشد. خوب است به زمان، هزینه، دیگران و همه آن چیزهایی که از دست می‌دهیم و به دست می‌آوریم، فکر کنیم. مبادا بگذاریم جو شب عید دست‌مان را بگیرد و هر کجا می‌خواهد ببرد.

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
رفیعه
رفیعه
٩٣/١٢/١٢
١٤
٧
منم ازین رسم خوشم نمیاد.حتا دید وبازدید عید!کسایی ک ی سال ب ی سال میان خونت،همون بهتر ک عیدم نیان!
محدثه عارفی
محدثه عارفی
٩٣/١٢/١٢
٦
٤
واه! رفیعه؟ خوبه که! بالاخره یه روزی هم رو ببینیم به هر دلیلی خیلی خوبه . :))
رفیعه
رفیعه
٩٣/١٢/١٢
٥
٠
راس میگم خو...وختی وخ نمی ذارن ی شب نشینی بیان خونت،اون وخ دم عید میان ک چ کار کنن؟؟!!عیدی بگیرن؟؟عیدی بدن؟؟گپ بزنن؟؟والا من خودم ب شخصه،عموم رو فقد روز دوم و سوم عید میبینم.روز دوم اونا میان خونمون و روز سومم ما!!
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٣
٠
راستش منم با این موافقم که بعضیا همون بهتر که نیان!
N_Agarezayi
N_Agarezayi
٩٣/١٢/١٢
٣
١
توقع یه مطلب طنز رو داشتم مث همیشه ولی غافلگیر شدم واقعا هم درسته جو زده شدیم و حواسمون نیست که چه اتفاق هایی بر اساس این جو زدگی ما رخ میده به ندارها حواسمون نیست به اونایی که سرشب گرسنه میخوابن حواسمون نیست...
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
بله به خیلی چیزها حواسمون نیست... فکر کنم تقریبا نیمی از مطالبی که برای جیم نوشتم غیر طنز بودن ها :)
ali_sh
ali_sh
٩٣/١٢/١٢
٢
١
:)
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
سپاس:)
فرشته
فرشته
٩٣/١٢/١٢
٥
٢
خیلی وقته نوشته هاتو خوندن/ این اولین نوشتته که ازش راضی نبوذم. بنظر من زیادی بد بینانه نوشتی
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
شاید حق با شما باشه ولی خب من حس می کنم گاهی این بدبین شدن لازمه. وقتی مج خوش بینی خرید عید تقریبا دامن 95 درصد ملت رو بگیره!
mhv
mhv
٩٣/١٢/١٢
١
٥
الان باز اون دوست خوبمون میان با اسم های مختلف کامنت میدن!
فائزه
فائزه
٩٣/١٢/١٣
٠
١
:)
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
همیشه پای کسی در میان است! شما خودتو ناراحت نکن برادر وکیلی:)
sahar_m
sahar_m
٩٣/١٢/١٣
١
٠
مطلب جالبی بود. به اونایی که شاغلن و از محل کار میان هم فکر کنید خدایی دو ساعت تو ترافیک شب موندن خودش مصیبت محسوب میشه . با اون بخش آت و آشغال خریدن جوگیرانه شب عید هم به شدت موافقم که همگی شاهدش هستیم :) تشکر
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
چه خوب که موافقید . مرسی:)
مهسا
مهسا
٩٣/١٢/١٣
١
٢
من هم تا حدودی با نوشته هات موافقم! نیکولا جان خیلی خوب مینویسی
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
همین «تا حدودی» هم جای شکر داره :)
سیما
سیما
٩٣/١٢/١٣
٠
١
من دقیقا با نوشته خانم نیک بنیاد موافقم.دلیلی نداره اینهمه ازدحام و شلوغی!!!وقتی خیلی قبل تر میشه خرید کرد چرا الان؟؟؟واینکه سال به دوازده ماه حال و احوال کسی رونمیپرسیم ولی به عید که میرسیم برای فخرفروشی وهزار تا چیز دیگه میریم ومیایم!!!!اگه این رفت و آمد خونوادگیه نباشه خیلی ارزشمند تره!!!
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
اوهوم.موافقم باهاتون:)
ساناز
ساناز
٩٣/١٢/١٣
٢
٠
منم تا چن وقت پیش عاشق خرید بودم تا اینکه با وبلاگ *لذت کمتر داشتن* آشنا شدم. به نظرم خیلی از خریدامون الکیه. فقط خرید میکنیم که از غافله عقب نمونیم. وقتی فرصت استفادشون پیش نمیاد دیگه چه کاریه
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
بله. درسته. من که به شخصه تا یه چیزم تموم نشه یه چیز دیگه نمی خرم. حالا اول فروردین باشه یا مهر یا آذر. فرقی نداره!
m_soltani
m_soltani
٩٣/١٢/١٣
٢
٠
برای من که عید به معنای رسم و رسوماش خیلی معنا نداره.اما تغییر فصل رو اونهم بهار !دوست می دارم .ممنون نیلوفر عزیز
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
بله از این زاویه نگاه کردن هم قشنگه:)
سعید
سعید
٩٣/١٢/١٣
١
٠
سلام من امروز لباس عید گرفتم و با نوشته این خانوم موافق نیستم با عیدی دادنو عیدی گرفتن مخالفم اما بفیش خوبه آدما تاز یه روز به بعد نو میشن شاد میشن سفر یا تو خونه مهمون اینا البته این خانوم نوشته اش بعضی چیزا خوب اشاره شده نکته مفیدم داره با تشکر سعید سالار
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
تشکر از نظر شما. منم کلا با خرید مخالف نیستم با بدون فکر خرید کردن مخالفم:)
عاشق عید
عاشق عید
٩٣/١٢/١٣
٠
٠
من که عاشق عیدم:)))))))) هیچ کدوم از این موارد رو من اثر نداره تلاش نکنین لطفا!!!!!خخخ مطلب خوبی بود سپاسگزارم.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
بالاخره همیشه استثنا هم وجود داره :))
دوست خوبتون
دوست خوبتون
٩٣/١٢/١٣
١٨
٤
چه همه کاربر ناشناس داشتیم و نمیدونستیم نمیدونم دوستان میخوان چی رو ثابت کنن؟شرط این مطلب به طور واقعی 100 تا بازدید کننده هم نداشته یکنفر با این اسمای مستعار عاشق عید و مهسا و فرشته و... میاد هی تعریف میکنه چه جالب
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٢/١٣
٤
١
چرا خودتون با اسم کاربری اصلی نمیایید دوست عزیز؟ شما که مثل همونا دارید عمل میکنید؟ و از همه بدتر اینکه اتهام "دوست خوبمون" ممکنه به هر کسی بچسبه، هر کسی که قبلا کوچکترین زاویه یا اصطکاکی با نویسنده محترم یا دیگران داشته. این خیلی خیلی بده و امیدوارم اونقدر جسور و شجاع باشید که از اسم خودتون استفاده کنید. این روش کار ترسوهاست. اعدامتون که نمیکنن، میکنن؟ فوقش کامنت شما تایید نمیشه، خب یک کامنت نرم تر بدید تایید میکنن. سخت نیست بخدا. ولی این روش شما(شخص شما رو عرض میکنم که از کلمه "دوست خوبتون" استفاده کردید. وگرنه که من هم به شخصه با تئوری شما مخالف نیستم اما این رسمش نیست که با این روش همه خشک و ترها رو با هم میسوزونید)اصلا هوشمندانه و درست نیست. شجاع نیستید، نیستید.
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٢/١٣
٤
٣
ضمنا این مطلب بطور واقعی هم خیلی بیشتر از 100 تا بازدید میخوره... اگر انتقاد هم میکنید لطفا منطقی انتقاد کنید که به دانش شما نیشخند نزنند.
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٢/١٣
١
١
و شما همون دوست ناشناس "فرزان" بودید که بعد از تامل، با یک چرخش 180 درجه ای، با این استایل اینجا فرود اومدید که سوپاپ بشید. خیلی بده خیلی بد. به اندازه کافی(و به نسبت سانت به سانت این کشور) این سایت دموکرات هست خداشاهده نیازی به این معادلات پیچیده نیست.
کاربر  ناشناس
کاربر ناشناس
٩٣/١٢/١٣
٥
١
دوست خوبمون! من خودم یکی از کسایی بودم که تا الآن ۵،۶ بار از این مطلب بازدید کردم. من همه ی متن هایی که خانم نیک بنیاد توی سایت جیم نوشته رو خوندم. از خیلی هاشون هم بیشتر از ده بار بازدید کردم. منتها این اولین نظریه که زیر متن ایشون می نویسم. در واقع من نه انقدر موافق بودم که کامنت بذارم و نه اقدر مخالف! تنها دلیل بازدیدهای مکرر هم،همین بحثایی بوده که توی متنای ایشون پیش میاد. این حرفی که شما میزنید اسمش "تهمته"! یک گناه کبیره! و نمیدونم توی جامعه ای که لقب شبعه ی علی (ع) رو یدک می کشه،چطوری به این راحتی و سر مسائلی به این کوچکی و ناچیزی، به همدیگه تهمت می زنیم! بهتره روی این کار و حرفتون خیلی بیشتر فکر کنید! امام علی (ع) : حق آنست که بگویی دیدم و باطل آنست که بگویی شنیدم! --هیچ وقت روی وهم و گمانتون، بی دلیل کسی رو متهم نکنید!
فو فا نو
فو فا نو
٩٣/١٢/١٤
٥
٦
خانم نیلوفر نیک بنیاد وبلاگ نویس هستن و پست هاشونو تو وبلاگشون معرفی میکنن..وبلاگشون هم بازدید زیادی داره پس جای تعجب نداره که بازدید و نظر هم زیاد داشته باشه اونم به صورت ناشناس..من خودم از طریق ایشون جیم رو پیدا کردم و چون میخواستم بنویسم عضو شدم..خب کسی که نخواد بنویسه دلیلی نداره عضو شه و طبیعیه ناشناس بیاد..حالا گیریم یک نفر هم این کاری که شما میگید کرد..نباید اینطوری همه رو با یه چوب برونید که..خواهش میکنم نکنید دیگه اینطوری..هر وقت که این خانم یه مطلبی میذاره هی بحث های حاشیه ای راه میندازند بعضی از دوستان..فقط با شما نیستم کلی میگم..چندوقته حس میکنم بعضی از خواننده های ایشون خیلی الکی رو ایشون حساس شدن ..نرنجونید این دختر رو..میترسم یه روز جیم رو ول کنه بره اخر -___-
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٢/١٤
١
٣
ممنونم از درسی که بمن دادید دوست باز هم ناشناس من..:-))
دوست خوبتون
دوست خوبتون
٩٣/١٢/١٤
٤
٠
کاش مسئولین سایت رو طوری طراحی کنن که اولا فقط اعضا مجاز به نظر دادن باشن و ثانیا هر کسی با نام کاربریش یکبار بیشتر بازدید براش نخوره.امیدوارم
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٤
٣
کلا اگه میشد مشخص کرد که هر کس می خواد چیو ثابت کنه با حرفاش خیلی خوب می شد. فقط می تونم اینو بگم (همونطور که قبلا هم گفتم) اصول کار کردن مطبوعاتی حم می کنه وقتی مطلبی رو برای جایی می نویسیم (که اون جا هم خودش سایته و مجازی محسوب میشه) عین اون مطلب رو کپی نکنیم توی سایت یا وبلاگ خودمون. به همین دلیل وقتی شخص نویسنده دوست داره خواننده های وبلاگ خودش مطلبش رو بخونن، مجبوره به اون سایت لینک بده. فکر نمی کنم متوجه شدن این موضوع خیلی سخت باشه! ضمن اینکه اگر خیلی تمایل به پیگیری دارین می تونین درخواست بدین آی پی بازدید کننده ها رو منتشر کنن که خیالتون راحت تر باشه :))) من کلا نمی دونم چرا توی مطالب من انقدر همه علاقه به بحث های حاشیه ای دارن. انگار هیچ کس توی کتاب های دبیرستان اون جمله معروف رو نخونده که میگه «نگاه نکن کی داره اون حرف رو می زنه، نگاه کن چی داره می گه». اگر از اسم من زیر مطالب صرفا به عنوان محلی برای بحث های حاشیه ای قراره استفاده شه از این به بعد ترجیح می دم یه متن خالی بذارم که دوستان با آزادی بیان کامل بیان و نظرشونو در مورد مدیران سایت، نحوه پوستر شدن مطالب، آمار بازدید، یا چیزهای دیگه بگن! با تشکر:)
دوست خوبتون
دوست خوبتون
٩٣/١٢/١٥
١
٠
خانم نیک بنیاد من قصد اهانت نه به شما بلکه به هیچ کسی رو نداشتم و کسیکه آمار بازدید رو میبره بالا مورد خطاب قرار دادم.شاید بخاطر علاقه ی به شما اینکارو کرده ولی صحیح نیست. ما دنبال پلیس بازی نیستیم که شما آمار آی پی ها رو برامون رو کنید این سایت اگه امروز بازدید کنندش زیاده فقط و فقط بخاطر صداقت در کار و انتشار همه ی مطالب بصورت عادلانه بوده نه اینکه جایگاهی برای مانور دادن فقط تعدادی نویسنده ی خاص.اگه قرار باشه که هر کدوم از نویسنده های محترم سایت هر مطلبی که مینویسن سریع چاپ بشه و اعضا فقط مشاهده کننده باشن یا برای انتشار مطلبشون یکماه تو نوبت باشن مطمئنا روز به روز تعداد اعضای فعال کمتر و کمتر میشه،این سایت اگه امروز قدرتمنده به لطف بازدید کننده هاشه نه نویسنده هاش.باید طوری باشه که بیشتر مطالب بازدید کننده ها منتشر بشه و شما نویسنده ها نظر بدبن و ایرادات و یا نقداتونو بنویسید ولی داره برعکس میشه،بیشتر مطالب نویسنده های سایت چاپ میشه و هیچکدومشون هم تو هیچ مطلبی از بقیه نظر نمیدن و این یعنی همون استبداد در نویسندگی باز هم میگم منظورم به شما نیست.از همه ی دوستان و شما معذرت میخوام اگه سو تفاهمی پیش اومده
دوست خوبتون
دوست خوبتون
٩٣/١٢/١٥
١
٠
ضمنا آقای shamshiri شمایی که دم از تهمت نزدن میزنید چه جالب که خودتون درگیر این قضیه شدید و به طور غیر مستقیم و بازی با کلمه ها من رو هر چی دلتون خواست خطاب کردید و ضمنا باید بگم که شم پلیسی خوبی هم ندارید من فرزان یا ... نیستم.اگه نقدی هم شده یا اشتباه یا درست همیشه که نباید به مزاج نویسنده خوش بیاد هنرمند کسیه که نقد رو هر چند بی دلیل و مدرک ، با صبوری پاسخ بده
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٥
٤
١
حرفتون مثل این می مونه که بزنید شیشه ای رو بشکنید و بگم قصد شکستن نداشتم.به هر حال توهین شده.... کسی که از چیزی مطمئن باشه زیاد دنبال اثبات کردنش نیست.من هم دلیلی به اثبات حرفم نمیبینم.چون همچین بازدیدی تقریبا برای یک روز وبلاگ منه و اصلا غیر طبیعی یا عجیب نیست که بخوام ثابتش کنم یا ازش خوشحال شم یا هر چیز دیگه! من به شخصه خیلی از مطالب سایت رو میخونم اما کلا اهل نظر دادن نیستم نه اینجا نه توی وبلاگ های دوستان.مشکل اینه که مطلب من باید جایی باشه برای نقد و نظر دادن در مورد همون مطلب یا چیزی که به شخص من مربوط باشه نه مشکلاتی که به طور کل وجود داره، یا حرفایی که مخاطبش کس دیگه ایه....انگار تمام دو هفته ای که من مطلب نمیذارم همه دوستان دعواهاشون رو جمع میکنن که بیارن زیر مطالب من منتشر کنن.و خب این اصلا کار درستی نیست!
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٢/١٣
٠
٢
امیدوارم کامنتم تایید بشه، من از صبح تا الان چراغ خاموش دارم روال کامنت ها رو کنترل میکنم و این خیلی بده. امیدوارم باعث تحریکشون بشه و شجاعت به خرج بدن.
دوست خوبتون
دوست خوبتون
٩٣/١٢/١٤
٥
٠
آقای shamshiri چرا میخواید صورت مسئله رو پاک کنید؟چه فرقی داره من کی باشم؟چرا انقدر زود موضع میگیرید؟حرف من اینه که چرا باید مطلبی الکی بازدید بخوره؟حالا نویسندش هر کی باشه دلیل نمیشه که چون ایشون نویسنده ی سایته و وبلاگ نویسه مطلبش خوب باشه اتفاقا اگه بازدید ها واقعی باشه ایشون دفه ی بعدی مطلب بهتری میذاره.آقای shamshiri شما که چراغ خاموش تو سایت هستید واقعآ خداییش بازدیدهای این مطلب واقعی بوده؟پس چرا شما که شهامت دارین صداتون در نمیاد؟این سایت بسیار خوبیه من هم از همین کار ناراحت شدم که عنوان کردم قصدم توهین نبوده تو ایران اگه نقد کنی با جونت بازی کردی همه بهت حمله میکنن.پس اجازه بدبد بظاهر همون دوست خوبتون بمونم.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
١١
١
بازدید بالا نشونه خوب بودن مطلب نیست! صرفا نشونه اینه که تعدادی انسان از طریق وبلاگ من وارد این صفحه شدن و مطلب رو خوندن :)
دوست خوبتون
دوست خوبتون
٩٣/١٢/١٥
٢
٠
شما نویسنده های سایت اصلا نباید آمار بازدید براتون ثبت بشه و صفحه ی پر بازدیدها برای اعضای جانبی و تازه نویسنده ها باشه که تشویق بشن نه اینکه وقتی میری تو هر صفحه ای اول مطالب خود نویسنده های سایته اونم با هزاران بازدید.اصلا هدف این سایت از راه اندازی چی بوده؟اگه صرفا برای بازدید بوده که همون وبلاگ میبود بهتر بود و اگر برای شناسایی و تشویق افراد به نوشتن و یا یافتن استعداده پس بذارید خود بچه ها باشن و شما به عنوان منتقد و راهنما باشید.حالا گه گداری هم مطلب بذارید و هنرتون رو به همه نشون بدید به عنوان الگو نه اینکه هر روز چند مطلب از خود شماها رو سایت بیاد و کنارش هم یه ستاره ی درشت.خانم نیک بنیاد شما که عضوی از جیم هستید هوای بچه هارو داشته باشید و مطالبشونو بخونید و نظر بدید همه به راهنمایی های شما نیاز دارن
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٥
٥
١
الان واقعا مخاطب این جملات منم؟! احساس نمیکنید بهتر بود این حرف ها و نظرات رو برای مسوولین سایت میفرستادین؟! من فقط میتونم امیدوار باشم به صحبت های شما و سایر خواننده ها رسیدگی بشه و تصمیم خوبی که مطابق میل شما هم باشه، گرفته بشه.
میرزاآقازاده
میرزاآقازاده
٩٣/١٢/١٤
١
٠
کاش قضیه ی خرید محدود به همان لباس بود که در آن هم جای بحث هست، کلِ وسایل خانه را بی آنکه خراب شده باشد و یا کهنه، عوض می کنند!! در حالیکه خیلی ها هزاران مشکل دارند . . .
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
خداروشکر اینو من نمی دونستم تا حالا. رسم ما نبوده :))
فو فا نو
فو فا نو
٩٣/١٢/١٤
٣
٣
نیکولای عزیز من دغدغه تو میفهمم و واقعا خوشحالم که همچین نویسنده ای با همچین دغدغه های عالی ای داریم و واقعا خیلی خوشم اومد از حرفی که میخواستی بزنی ^____^..ولی میدونی چیه؟از اونجا که یه چیزهایی از بچگی به اسم شعار یا زور گفتن تو وجود ما ایرانیا خصوصا نهادینه شده دیگه تو ذهنمون میمونه و بعد ها حتی اگه کسی خوبیمونم بخواد میگیم شعار نده یا زور نگو..من خودم به شخصه این دوران رو گذروندم و واقعا حرفی که میخواستی بفهمی رو فهمیدم..ولی شاید برای اینکه جوری باشه که بقیه هم بتونن متوجه ی نیت خوبت بشن بهتر باشه که همچین مطالب انتقادی رو در قالب داستان یا غیر مستقیم بنویسی..جوری که خواننده در بطن داستان یا حرفت به چیزی که میخوای پی ببره و فکر نکنه طرف داره زور میگه یا به اصطلاح شعار میده..این تجربه ی من بود ..که فهمیدم برای نوشتن مستقیم حرف زدن و نهی کردن فایده نداره..چون خودمم قبلنا با متن های نهی کننده توجیه نمیشدم..برای همین گفتم بهت بگم تا شاید برای شوما هم بهتر شه و هردفعه با دیدن نظرات مخالفی که شیوه ی بیانشون یه مقدار رنجش اوره که البته مطمئنم خودشون هم اگاه نیستن و سر عمد اینجوری نمیگن ناراحت نشی چون احتمالا اون موقع فکر نمیکنن داری زورمیگی :)
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
١
١
ممنون دوست خوبم:) آخه مشکل اینجاست که من خودم با داستان آموزنده یا هر داستانی که بخواد هدفی رو به طور غیر مستقیم برسونه، زیاد موافق نیستم. فکر می کنم گفتن هر چیزی راه مخصوص خودش رو داره. و گفتن این توصیه ها یا نهی کردن ها یا نظرات شخصی من ( که هر کس ممکنه ازش تاثیر بگیره یا نگیره) توی داستان نمی گنجه. من از نظرات نمی رنجم. چون از روزی که شروع به نوشتن کردم همیشه این مسائل بوده.و اگه قرار بود رنجیده خاطر بشم نمی تونستم یک قدم هم به جلو بردارم. معتقدم هر کس قضاوت اشتباه، تهمت اشتباه یا حتی حرکت اشتباهی مرتکب شه، خودش یه روز متوجه میشه...:)
s_sali
s_sali
٩٣/١٢/١٤
٦
٠
و در ادامه مطلب فوق العاده ی شما فقط میتونم آرزو کنم تو این ایام هیچ پدر و مادری شرمنده ی بچه هاش نشه. خیلی خوب بود. موفق باشید
maede
maede
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
کاش واقعن این آرزو حقیقی میشد،کاش میشد... :(
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
آمین...
ساهره
ساهره
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
سلام،مطلب بسیار خوب و بحایی بود،اما راستش من اصلا عیدها رو دوست ندارم و همیشه هم لحظه ی سال تحویل چشمام اشک آلود هست ،سالهاست که این حالو دارم و دلیلشم نمیدونم ولی یه دل تنگی عجیب و غریبی میاد سراغم روزای آخر و اول هر سال...
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٣
٠
درسته که گذران زمان همیشه حس های منفی هم به همراه داره، ولی بعضی وقت ها خوبه که به اون توصیه معروف عمل کنیم «دیدن نیمه پر لیوان» منظورمه :)
saiideh70
saiideh70
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
تلنگر خوبی بود دوست عزیز ولی چون نزدیک سال نو هستیم میشد یکم حرفای مثبتم در کنارش گفته میشد
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
١
١
چرا جنبه های مثبت همین موضوع رو در نظر نگیریم خب؟ اینکه اگه به جا خرید کنیم، چقدر اتفاق خوب و مثبت ممکنه بیفته :)
فو فا نو
فو فا نو
٩٣/١٢/١٤
٢
١
میدونید؟منفی دادن برای من مهم نیست..دلم فقط از این میسوزه که وقتی دارم ملایم حرف میزنم چرا اینطوری میکنید..من دارم همه ی سعیمو میکنم که با همه درست برخورد کنم و ..ولی اخرشم این میشه..حداقل کاش میگفتین چرا بام مخالفین که اگه من کار اشتباهی کردم سعی در اصلاحش داشته باشم.حالا با کامنت بالا کار ندارم..ولی پایینی رو چرا؟من که خیلی اروم حرف زدم..من که..چی بگم..هی میخوام قوی باشم..هی میخوام .... ولی گاهی یه رفتارهایی آدم میبینه که دلش میخواد بگه گور پدر نویسندگی اصلا..
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
١
١
احتمالا نظری گذاشته بودن که ناراحتتون کرده و بعد پاک شده. من از طرف هر کس که این کار رو کرده معذرت می خوام...
فو فا نو
فو فا نو
٩٣/١٢/١٤
١
٣
نه نیکولا جان..نظر بدی ندیدم من..به خاطر منفی ها گفتم..اخه من دوست دارم اگه کسی باهام مخالفه یا ازم ناراحت میشه رک و راست بهم بگه تا اگه من اشتباه میکنم خودمو اصلاح کنم..برای همین ناراحت شدم که چرا بدون حرف فقط منفی دادن..اخه من خیلی سعی میکنم جوری حرف بزنم که کسی ناراحت نشه..بعد وقتی میبینم بعد این همه تلاش وضع این جوریه و ازم ناراحت میشن اونم بدون اینکه بدونم به چه دلیل اعصابم خرد میشه..اون نظرو وقتی حالم بد بود گذاشتم..شما چرا..من باید از همه عذر بخوام که ظرفیت ندارم و زود ناراحت میشم :دی
maede
maede
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
شکر خدا من اصلن جو خرید عید نمیگیرم و واقعن هیچ الزام و اصراری ندارم رو این قضیه :))
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٤
٠
٠
خداروشکر:)
محسن
محسن
٩٣/١٢/١٥
٠
٠
چرا لینک ایتجا رو از بلاگتون برداشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٥
١١
٠
همه لینک های اطلاع رسانی رو بعد از سه روز از وبلاگم برمیدارم دوست عزیز.
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٢/١٦
٥
٠
بازم یک مطلب خوب؛ با حس های خوب و البته نگاهی متفاوت؛
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٣/١٢/١٨
٠
٠
ممنون از نظر شما و حس های خوبش:)
Zahra-HT
Zahra-HT
٩٣/١٢/١٩
٠
٠
سلام نیکولا جان:) مطلب خیلی خوبی نوشتین:) قلمتون مانا:)
m_fanaei
m_fanaei
٩٣/١٢/١٩
٠
٠
مثل همیشه یه مطلب خوب از نیکولای دوست داشتنی :)
پربازدیدتریـــن ها
داستان تلخ میرزاخانی ها...

چگونه کشور خود را از پیشرفت عقب نگه داریم؟

٩٦/٠٤/٢٨
داستان کوتاه

من یک دختر رنگی رنگی هستم!

٩٦/٠٤/٢٩
شعری سروده خودم

وقتی که دلت...

٩٦/٠٤/٣١
از حسرت هایمان می نویسم

نامه هایی به همسرم / قسمت اول

٩٦/٠٥/٠١

چه حسی تو عمق موهامون!

٩٦/٠٥/٠٢
کنکاشی در بیوگرافی جیم

رابطه جیم و ترامپ چگونه شکل گرفت؟!

٩٦/٠٤/٢٨
امان از روزی که دلمان یخ بزند

سرد نباشیم

٩٦/٠٤/٣١
همه خوبن، دولت بده

رابطه دولت و کودک آزاری چیست؟

٩٦/٠٤/٢٩
رابطه های نیمه تمام

ترس از تنهایی

٩٦/٠٤/٣١
چقدر به هم می آمدیم

شال گردن

٩٦/٠٥/٠١
شعری سروده خودم

اشک خواهشي عاشقانه است

٩٦/٠٤/٢٨
دوست داشتن قوائد بسياري دارد

من يك گند زن تمام عيارم!

٩٦/٠٤/٢٨
روز آف؛ بهترین روز هفته

روزمرگی های گارسون جوان / قسمت هفتم

٩٦/٠٤/٣١
من اهل بازی نیستم و تو خود خوب این را میدانی

دیر آمدی...

٩٦/٠٤/٢٩
از قیمت پیاز تا ژن خوب

اونایی که ژن خوب ندارن نیان پیج من، مرسی اه!

٩٦/٠٥/٠٤
شعری سروده خودم

نو به بازار آمده...

٩٦/٠٤/٢٩
قول بده جز من نخواهی

ما مردها از یک بیماری رنج می بریم

٩٦/٠٥/٠٤
می گذارم همه چیز از دست برود

ترس از دست دادن

٩٦/٠٤/٣١
راز قدرت پدرها

در پیرژامه پدری

٩٦/٠٥/٠١
بر اساس روانشناسی رنگ ها

شخصیت شناسی افراد

٩٦/٠٥/٠٢
تبلیغات