حجاب چرخنده
الهام چرخنده، 3900 نفر، تاج بندگی، کمیسیون فرهنگی و باقی ماجراها...

حجاب چرخنده

نویسنده : حامد نادری راد

ماجرا از یک تبریک عید شروع شد. وقتی الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون، در برنامه زنده نوروزی، عید را به رهبر انقلاب تبریک گفت. این تبریک با موجی از اظهارات موافقان و مخالفان وی همراه شد. عمده‌ترین دلیل مخالفان نیز نوع اظهارات وی بود و این‌که او دارد برای کسب موقعیت بهتر و مطرح شدن خودش در جامعه، ریاکاری می‌کند.

مدتی گذشت و خبرهای ضد و نقیضی از هتک حرمت به چرخنده و فحاشی به وی منتشر شد. کار تا جایی پیش رفت که الهام چرخنده در چندین برنامه زنده و مصاحبه از خودش دفاع کرد و در مورد مشکلاتی که برایش اتفاق افتاده بود گلایه کرد. خیلی‌ها تصور می‌کردند موضوع چرخنده در همین‌جا تمام خواهد شد ولی اتفاقات بعدی، ابعاد گسترده‌تری به این موضوع داد.

چرخنده به شبکه استانی قم دعوت شد و در یک برنامه زنده تلویزیونی، در حالی که اشک می‌ریخت اعلام کرد چادری شده است و زیور آلاتش را با ذکر جملات معنوی به حدود 150 میلیون تومان فروخت و مبلغ آن وقف امور خیریه شد. این حضور باعث دعوت وی در برنامه‌های متعددی شد که اکثر آن‌ها در مورد حجاب و علت چادری شدنش بود.

البته ابعاد دراماتیک‌تر موضوع الهام چرخنده، در کمپین عیادت از مقام معظم رهبری بیشتر آشکار شد. پس از این کمپین بود که حجت الاسلام طائب نقلی را از رهبر انقلاب مطرح کرد که مضمون آن  اعطای لقب «زهرایی» به چرخنده از سوی رهبری بود. این نقل قول همراه شد با موجی از تقدیر و تشکرهایی که با سر و صدای زیاد در سایت‌های خبری منعکس می‌شد. اما همه این چیزهایی که تا این‌جای نوشته اشاره شد؛ شاید به اندازه آخرین خبری که از چرخنده منتشر گردید، سرو صدا نکرد. الهام چرخنده در مراسم تقدیر و تشکری که از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس برای وی برگزار شده بود، ادعا کرد: «به فاصله یک ماه و چهار روز، سه هزار و ۹۰۰ نفر به کمک من حاضر به استفاده از تاج بندگی یا چادر شدند». با یک حساب سر انگشتی یعنی هر روز 114 نفر به دست وی مفتخر به حجاب برتر شدند.

اما این داستان حیرت انگیز، در ذهن خیلی از کسانی که به ارزش‌های اسلامی و دینی باور دارند علامت سؤال‌های جدی ایجاد کرده است. هدف نگارنده هم این نیست که به این سؤالات پاسخ دهد، بلکه توقع است که این سؤالات بستری برای یک گفتگوی جمعی را فراهم نماید:

1- اگر چادری شدن و مفتخر شدن به حجاب اسلامی، اینقدر موضوع راحتی است، فلسفه اختصاص بودجه‌های کلان در این بخش چیست؟ این همه ارگان و نهاد فرهنگی و این همه سایت و نشریه به چه دردی می‌خورند؟ آیا این نهاد‌ها می‌توانند ادعا کنند در طول 10 سال گذشته 4 هزار نفر را چادری کرده‌اند؟! بهتر نیست کل بودجه فرهنگی را بدهیم به الهام چرخنده تا وی به روش خودش کار فرهنگی کند؟

2- الهام چرخنده در فرآیندی که شاید به خاطر لطف خدا بوده است، مسیر زندگی‌اش عوض شده است. آیا ممکن نیست وی بار دیگر بچرخد و مسیر دیگری انتخاب کند؟ آیا ممکن نیست وی اشتباهی بزرگ مرتکب شود که نتوان آن را پنهان کرد؟ اگر فرض ما به این سؤالات مثبت است، آیا این همه عکس و کلیپ و همایش و مراسم تقدیر و تشکر و پروپاگاندای رسانه‌ای و بُت ساختن از یک نفر کار درستی است؟ آیا این ترس وجود ندارد که همه این‌ها روزی ضد خودش عمل کند؟

3- ذوق زدگی اعضای کمیسیون فرهنگی از حرکت چرخنده در مصاحبه‌های این عزیزان موج می‌زد. ولی برای خیلی از دلسوزان یادآور سکوت مرگبار کمیسیون فرهنگی در مسائل ریشه‌ای‌تر در بحث حجاب بود. وقتی 20:30 گزارشی از یک مانتو فروشی مبلغ لباس با حجاب پخش کرد و پس از آن موجی از مشکلات برای آن مغازه ایجاد شد، مجلسی‌ها کجا بودند؟ چرا در بحث لباس منفعل هستند؟ چند سال باید بگذرد تا همین بحث لباس سر و سامان پیدا کند؟ وقتی شهید خلیلی غریبانه جان باخت شد، چرا به فکر حمایت عملی از امثال وی نبودند؟ آیا نمی‌شد یک ملاقات ساده بروند؟ یا نه! موضوع این است که به هر حال چرخنده بازیگر است، خوب صحبت می‌کند و می‌تواند یک گزارش کار خوب برای دوستان باشد؟

=====================

دیدن این لینک‌ها خالی از لطف نیست:

+ صحبت‌های چرخنده در برنامه زنده تلویزیونی استان قم

http://www.aparat.com/v/lL2RT

+ صحبت‌های وی در دانشگاه آزاد واحد ارومیه

http://www.aparat.com/v/TMfqJ

+ کلیپی از وی در حال زیارت امام زاده

http://www.aparat.com/v/P8ay5

+ نامه چرخنده به مسیح علی‌نژاد

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/400797

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
aaasaeid
aaasaeid
٩٣/١٠/٢٤
١٤
٣
اصلا فرضو بر این میگیریم که عملش صد درصد از روی اخلاص باشه و قصد دیگه ای نداشته باشه بازم دلیل نمیشه این همه تو بوق و کرنا کردن ایشون رو.یه بازیگری که حالا توبه کرده و مسیر زندگیشو عوض کرده تبدیل کردن به یه قهرمان و الگو.کلا دوستان اکثر اوقات بیش از حد شلوغش میکنن
همتا
همتا
٩٣/١٠/٢٤
٣
٢
موافقم
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٥
٢
به نظرت اگر یک بازیگر واقعا بتونه این کار ارزشمند رو انجام بده ازش حمایت بشه بهتر نیست؟
aaasaeid
aaasaeid
٩٣/١٠/٢٥
٢
١
حامد جان حمایت خوبه ولی نه در این حد که این خانوم رو تبدیل به یک قدیسه کنن.تا اونجایی که من دیدم این خانوم انقدرا هم تاثیری نداشته رو کسی فقط الکی دارن شلوغش میکنن.اگه دردشون درست کردن وضع حجابه با این کارا هیچی درست نمیشه.شاید یه موجی از روی جو گرفتگی راه بیفته ولی تهش هیچی نیست.بحث حجاب فقط به دست آموزش و پرورش باید حل بشه تا اثراث طولانی مدت داشته باشه
ZAHRA_R
ZAHRA_R
٩٣/١٠/٢٨
١
٠
کاملا موافقم اقای اسدی
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١١/٠١
٠
١
بنظره منم زیادی شلوغش کردن این یه نوع ریاکاریه...ازخانوم چرخنده زیاد خوشم نمیاد اصولا ایشون خیلی جو گیرن تویه برنامه ایم که اومده بودن همینطوری باشور وجو زیادی حرف میزدن ادم بعضی وقتا نمیتونه انقد شورو درک کنه وفکر نکنه ازرویه ریاست...نمیدونم این نظره من بود
S.Asadzadeh
S.Asadzadeh
٩٣/١٠/٢٤
١
٠
با سوال دومی که مطرح کردید خیلی موافقم و هنوز علت یکشبه بزرگ شدن این ماجرا رو نمیدونم واقعا ...ولی هنوزم بر این باورم که ما اکثر اوقات یک فردی را تا آسمانها بلند میکنیم بخاطر یک کار خوب و اگه بعدها ازش یک رفتار مخالف و یا حتی اشتباه ببینیم به ثانیه ای نمی رسه که میکشونیمش پایین ...کلا دیدگاهمون صفر و صدی شده :( خیلی حرفهای دیگه ام داشتم که بگذریم :(
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خوب اون حرف های دیگه رو هم می نوشتید. قرار شد توی این مطلب بیشتر گفتگو کنیم.
Niva
Niva
٩٣/١٠/٢٤
٠
٠
درسته این اتفاق ممکن بود برای هر کسی اتفاق بی افته و چون ایشون یک بازیگر هستن و اخیرا هم سریالی رو بازی کردن خیلی تو انظار عمومی مطرخ شدن ولی به نظرم این حرکت تقدیر و تشکر خیلی جالب نبوده چون اگه ایشون برای رضای خدا کاری رو انجام میدن نیاز به تقدیر و تشکر نیست و در مورد سوال دوم هم باید گفت واقعا امکانش وجود داره و بزرگ کردن این ماجرا ممکنه حتی آسیب هایی رو هم داشته باشه.. به هر حال واسه ایشون ثبات قدم و موفقیت آرزو میکنم. ممنون از شما
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
میگم نظرتون در مورد سؤال اول چیه؟
Niva
Niva
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
به نظرم خانوم چرخنده سبک خاص خودشون رو دارن و تنها نمیشه برای این کار به یک شیوه اقدام کرد.. مسلما کارهای فرهنگی در این زمینه همیشه لازم بوده و هست. ممنون
همتا
همتا
٩٣/١٠/٢٤
٠
٠
خب این مطلب حرف دلو زد... ممنون :)
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
با تشکر! البته من فقط ماجرا رو روایت کردم؛ حرف بیشتر نزدم؛ البته سه تا سؤال هم پرسیدم
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خخخخخ
همتا
همتا
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
شاهدخت چرا می خند ؟:|
آسمانه
آسمانه
٩٣/١٠/٢٤
٢
٠
خب ممنون که به این موضوع پرداختید اقای نادری . به بهانه این مطلب من میخوام بگم برای ما قابل تشخیص نیست که ایشون ریاکارند یا صادق! این را برای اونهایی میگم که ایشان را متهم به ریاکاری میکنند. ریاکاری یک چیزی نیت انسان و خداست که فقط خود فرد می تواند نسبت به ان اگاهی پیدا کند. دوم اینکه خیلی ها دنبال این هستند که ایرادی از ایشون بگیرند تا ثابت کنند که ایشون ریاکارند و صادق نیستند ولی در واقع ایشون هم انسانی هستند که قطعا معصوم نیستند بنابراین ممکنه خطاهایی رو انجام بدهند وقتی که ایشون را رسانه ها این قدر بزرگ میکنند توقع مردم از ایشون زیاد میشه و با دیدن کوچکترین خطا یا موردی همین ادم رو با سر به زمین میکوبند. درست مثل خ نامداری که با انتشار یک عکس بدون چادرشان چه برخوردهایی که انجام نشد و چه چیزهایی که گفته نشد !! خلاصه اینکه ادم ها را تا حد خودشون بزرگ کنیم و ازشون بت نسازیم که اگر یک وقت خدایی نکرده اشتباهی هم کردند باور های ما فرو نریزه !! باز هم ممنون اقای نادری
Sahar_N
Sahar_N
٩٣/١٠/٢٤
٠
٠
می خواستم بیام کامنت بذارم...دیدم شما دقیقا حرف دل منو زدی :) منم همین که گفتی!
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
١
یعنی شما معتقد هستید که ریاکاری چیزی هست که نمیشه فهمید؟ به نظر شما آیا از اخلاص در عمل و ظاهر سازی در رفتار آدم ها پیدا نیست؟ به نظر شما رفتار کدام یک از دو نفر واقعی تر هست: خانم سهیلا مسعود فر آرین در برنامه کوله پشتی سال 85 یا خانم چرخنده در برنامه شبکه استانی قم؟
آسمانه
آسمانه
٩٣/١٠/٢٥
٤
٠
آقای نادری این چیزی نیست که من بگم . این رو اساتید اخلاقم گفتن. چون میگن ریا به نیت فرد بر میگرده که برای خدا باشه یا نه ! ممکنه کاری خیلی تو چشم باشه ولی خالص برای خدا باشه و ریا نباشه و ممکنه فردی تو تنهایی باشه ولی نیتش خالص نباشه و ریا باشه و برامون مثال اون حیوانی رو زدن که موقع نماز یک نفر وارد مسجد شد و اون فرد نمازش رو طول داد!! امام علی ( ع) می فرمایند:«ریاکار سه علامت دارد؛ وقتی عمل او را مردم می‌بینند نشاط بیشتری در عبادت دارد. آن گاه که تنهاست در عبادت بی حال است. دوست دارد که در تمام کارها او را ستایش کنند.» خب ما چه طور میخواهیم بفهمیم کسی جلوی ما نشاط بیشتری در عبادت داره نسبت به وقتی که تنهاست!! یا از کجا بفهمیم که طرف دوست داره ستایش بشه !! ما فقط می تونیم به حدس و گمان روی بیاریم که شاید فلانی نیتش خالص نیست که اونم فکر نمیکنم کار درستی باشه !! در ضمن من از مطلب شما جهت گیری خاصی رو برداشت نکردم این مطلب رو هم برای کسایی گفتم که وقتی یک بازیگر دیگری کار خلاف انجام داد گفتن که قضاوت نکنیم و .. ولی حالا همونها برای الهام چرخنده اقدام به قضاوت میکنند. من در مورد خانم چرخنده خنثی هستم نه طرفدارشونم نه ردشون میکنم. رسانه ها ایشون رو بزرگ کردن . براشون دعا میکنم که اگر تغییر کردن در این راه ثابت قدم باشن. یاعلی
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١١/٠١
٠
٠
موافقم الان توقع ازایشون بالا رفته حالا بیایدو یروزی ایشون یکم بخاد ازنظراتشون پایین بیان وتو انظاره عمومی یجوره دیگه ای ظاهر بشن همین رسانه ها جوری ایشون رو پایین میکشن که تصویره معصومی که ارائه دادن ازشون زیره سوال میره
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١٠/٢٤
١
٣
الهام چرخنده چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است. او و همسر سابقش در دهه ۱۳۸۰ مجری برنامه «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره‌ای مهاجر بودند که برنامه‌ای به سبک آمریکن آیدل بود./////منبع:ویکی پدیا
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٠/٢٤
١
٠
شناخت کافی روی ایشون دارم، انسان شریفی هستند اما احساس مثبتی نداشتم در زمان شنیدن بمبِ خبریِ تحول ایشون... . انتقادهای نویسنده محترم دقیقا بجاست.
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
با توجه به شناختی که دارید؛ آیا این تحول واقعی هست؟ شما به عنوان یک هم صنف ایشون، به نظرتون اگر ازش حمایت بشه می تونه توی بحث حجاب تأثیر بذاره؟
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٠/٢٦
٠
١
خیر هرگز. بیشتر یکسری کارهای تبلیغاتی میدونم به نفعِ عده ای خاص. از صمیم قلب پوزشم رو بپذیرید؛ واقعا موضوعی نیست که بتونم اینجا بازش کنم... .
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١٠/٢٤
٣
٧
اصلا به ماجرای این خانوم حس خوبی ندارم/وقتی به پیشینه کاری و عکسای بی حجاب قبل از این چرخشش نگاه میکنم کلا اعصابم به خم میریزه
mahziar
mahziar
٩٣/١٠/٢٤
٠
١
دقیقا
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
به خم میریزه؟:دی
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خوب الان دوره بدی شده؛ آدم راحت نمی تونه از گذشته اش فرار کنه...
faranak_b
faranak_b
٩٣/١٠/٢٥
٣
٠
به نظر من گذشته ربطی به حال نداره. بلکه باید حال آدم ها رو سنجید.
maede
maede
٩٣/١٠/٢٤
٢
١
شیوه تبلیغ و بیانش خیلی بده همش عکس،همش به شیوه های مختلف اعلام میکنه من چادری شدم!یه جورایی رفتارش نمایشی شده انگار!مثلن یه عکس داشت با قرآن و تسبیح اصلن خوب نبود.کاش هم خود ایشون هم رسانه ها یه رفتارایی رو نکنن که باعث ایجاد تصورات بد و اشتباهی بشن!کلن راه خوبی رو واسه بیان تغییرشون انتخاب نکردن!
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/٢٥
٠
١
منم با شما موافقم با دیدن بعضی از کلیپها واقعن یک چند دقیقه ای داشتم فکر میکردم چه دلیلی داشته اینها را بسازند چه ارزشی دارن این کلیپها آره منم اتفاقن همینو حس کزدم خیلی نمایشی و شعارگونه است حرفها عکسها و رفتارهاشون برای همین حس خوبی به این شخص نداشتم
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
١
منم باید بگم موافقم؛ برای خراب کردن یک چیز کافیه بد ازش دفاع کنی
Vania
Vania
٩٣/١٠/٢٦
٠
١
منم موافقم باهاتون این که شیوه ی تبلیغ خیلی مهمه...نباید طوری باشه که بجای جذب باعث دفع و احساس منفی بشه حتی بین کسانی که خودشون محجبه اند
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
نمیدانم چرا از همان اول حس بدی داشتم!اینهمه در بوق و کرنا کردن نداشت اینهمه اغراق نداشت صحبتهاشون راجب آقا داشت میرسید به شخص پرستی و حتی من ولایتی دو آتیشه خوشم نیامد الهام چرخنده هم یک انسانه همه آدمها هم اشتباه میکنند الان اگر کاری بکند با اینهمه بالا بردنش بعد بیا و درستش کن!همینجوری کم در مقابل حجاب خصوصا چادر جبهه میگیرند و چیزی میگویند!به نظرم اگرم میخاستند اسطوره بسازند الهام چرخنده در حد اسطوره شدن نبود
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خوب خیلی از ولایتی های دو آتیشه طرف ایشون هستند و معتقد اند کاری که سازمان های ناتوان فرهنگی نتونستند انجام بدن، الهام چرخنده یک تنه داره انجام میده
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خب دلیل نمیشه چون خیلی ها یک چیزی را میگن درست باشه!خودت آقا هم با شخص پرستی مخدالفند و بارها توی صحبتهاشون به این اشاره ردند حتی یکسری ها که میگفتن نایب امام زمان آقا گفتند من تنم میلرزه که اسم من و کنار اسم اءمه و این بزرگواران میارطد ماها کجا و اینها کجا حالا این خانم چخنده که اینقد اضهار ارادت نسبت به آقا دارند یعنی صحبتهای آقای را نخواندن؟حرفهاشونو گوش ندادند!؟من از صحبتهاشون دقیقا شخص پرستی حس کردم و خیلی راستش بدم هم آمد یک حالت نمایشی داره یکجور اغراق بیش از اندازه آدم توی بوق و کرنا نمیکنه
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
اینم بگم که خیلی ها دارند در زمینه فرهنگی کار میکنند که هیچ اسمی هم ازشون در هیچ رسانه ای نیست و در بوق و کرنا هم نکرده اند برای دخترهای نوجوان و جوان اتفاقن در همین مشهد خیلی ها را دیده ام مثلن همسر شهید ضابط یا خیلی های دیگه!نمیدانم نمیتونم با این شخص کنار بیام حس میکنم یک جای کار میلنگه یک چیزی این وسط درست نیست
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١٠/٢٥
٠
٥
خوبه دو بار طلاق گرفته و حق نگهداری از فرزندشم نداره
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١٠/٢٥
٠
٢
چرا هر چی جستجو وسرچ میکنم توی اینترنت علت چرخش این خانوم گفته نشده/چرا نمیاد بگه چی شد که یهوی عوض شد/طرف صد بار تو به میکنه و هزار بار توبه میشکنه /ایشون نه ورداشتن نه گذاشتن یک شبه شدن یک ادم دیگه؟>؟!آیا شب قبلش فرشته دیدن جن دیدن بهش ایه ای نازل شد ملکه ای فرود امد برش/چی شد خانوم چرخنده به ما هم بگین چرا ما سالها تلاش میکنم ولی اعتقاداتمون محکم نمیشه/چکار کنیم که مثل شما یک شبه بشیم بنده نظر کرده خدا.بگین والا
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
شما خودت چی فکر می کنی؟ برداشتت چیه؟
saiideh70
saiideh70
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
!!!!!
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
؟؟؟
saiideh70
saiideh70
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
کلا حس خوبی ندارم به این قضیه !
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/١٠/٢٥
٠
٢
ادم وقتی ی کاری میکنه حالا من اصن ب درستی و غلطیش و دروغ بودن و راست بودنش کاری ندارم...اگه کاره خوب باشه دیه نمیاد علنی کنه بنظرم ..ممنون از شما:)
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خوب این بنده خدا رو دعوت می کنن؛ این هم میره
خورشید
خورشید
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
آقای نادری دعوت از بازیگر ها فقط یک طرف قضیه است و آزادن برای رد و یا قبول دعوت
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
منم همین ک خورشیدی گف:دی
خورشید
خورشید
٩٣/١٠/٢٥
٠
٣
به عنوان کسی که تو دنیای بازیگر ها رفت و امد داره باید بگم جز ایشون کسای دیگه ام هستن که که چادری شدن ولی خوب نخواستن این رفتارشون توی جامعه منعکس بشه . به نظر من هر کس برای هر عملی که انجام میده دلایل خاص خودش رو داره که شاید حتی نزدیکترین افراد به اون شخص هم از اون دلایل خبر نداشته باشن.بنده به شخصه چادری نیستم . از روشی ام که ایشون برای ادامه زندگیشون در نظر گرفتن نه راضی ام نه ناراضی . چون به شخص ایشون مربوط میشه و بس . بدبختی ما اینه بازیگرها یکم بد تکون بخورن میشن سوژه مطموباعت تو رو خدا بذارید سرشون به زندگی خودشون گرم باشه
خورشید
خورشید
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
مطموباعت = مطبوعات
همتا
همتا
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
امان از دیکشنری گوشی :)))
Farzane_v
Farzane_v
٩٣/١٠/٢٥
٠
٢
کلا منم نسبت بهش حس خوبی ندارم. اگه حجابی هم داری برای خودت داری براچی تو بوق و کرنا کردی؟!
ayshem_sh
ayshem_sh
٩٣/١٠/٢٥
٠
١
بنظر من گذشته ی این جور آدما از ذهن عوام پاک نمیشه چون نمیتونن اسنادی رو که همه دیدن از دیدشون مخفی کنن. اصلا خوشم نمیاد از این خانوم
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
به نظر من حتی اگر دچار یک تحول عمیق روحی هم شده باشه بهتره خیلی جار نزنه !! هم دشمناش کمتر می شن هم بهش برچسب ریاکاری نمی خوره و افراد بیشتری دلشون می کشه که راهشو دنبال کنن ! الان اگر کسی هم بخواد این مسیرو بره احتمالا بهش میگن تو هم مث این بازیگره جوگیر شدی !!!
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
اتفاقا تو دانشگاه صنعتی شاهرودم سخنرانی داشت و یک بلبشویی .... :\
zohreh_sh
zohreh_sh
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
اینکه چنین تحولی درش ایجاد شده با توجه به اینکه بازیگره قابل ستایش و تحسینه، ولی آدم عاقل نباید زمینه سوء ظن برا خودش ایجاد کنه.وقتی با یک تبریک عید اینهمه بش بدگمان شدن که ریا کاره، دیگه وقف جواهراتش تو ی برنامه تلوزیونی جای خود داره .البته رسانه هام مقصرن تو این بزرگنمایی.
انیس
انیس
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خیلی جو گیر شده.....اگه متحول شده که باید حرفا و نوشته هاش دلنشین و خودش فرو تن با شه نه متکبرانه و با غرور....اصلا خودش و کاراش برام دلنشین نیست.
faranak_b
faranak_b
٩٣/١٠/٢٥
٢
٠
به نظر من، از اونجایی که ایشون در مقام شهرت هستن و امکان الگو شدنشون وجود داره کار خوبی می کنن که دعوت ها رو قبول می کنن و میرن برای حرف زدن. البته باید توی حرف هاشون اونقدر فروتن باشن که روی همه تاثیر خوب بذارن. از کارشون با افتخار حرف بزنن ولی نه با عجب. شاید علت این دافعه ها وجود عجب یا غرور باشه. البته ایشون قبلا بازیگر بودن، اونم نقش های جدی و متکبر. شاید این نقش ها هم باعث ایجاد مقداری غرور در ایشون شده. در کل امیدوارم خدا خضوع رو هم به دلشون نازل کنه که کلامشون دلنشین تر بشه. ممنون. نمیدونم چرا یاد آیت ا.. بهجت افتادم! اصلا لب وا می کرد آدم حالی به حالی می شد... خدا بیامرزدشون...
sahar_m
sahar_m
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
خیلی جالب بود. تشکر
غ-مریم
غ-مریم
٩٣/١٠/٢٥
٠
٠
سلام منم يه دختر عمه دارم كه همينجوري چرخيد اونم380 درجه لباساي تنگ و كوتاهش شد پوشيه اما نسبت به تغيير اون حس خوبي دارم برعكس خانوم چرخنده
زهرا
زهرا
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
380 درجه؟ میشه ترجه کنید لطفا؟ بعد از 360درجه چرخش آدم دوباره میرسه جای اول میمونه 20 تا اضافه. یعنی در کل 20 درجه تغییر کرده؟ حالا چرا 20تا؟ :دی
غ-مریم
غ-مریم
٩٣/١٠/٢٨
٠
٠
خخخخخخخخخ حالا يه 100 درجه اي ور اون ور چه توفيري داره در بحران رياضي به سر ميبريم هااااااااا :)))))))))))
Vania
Vania
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
خب من ایشون رو فقط در حد همین بازیگر بودنشون می شناسم...اما خب مطمئنا همه میخوان بدونن که چی شد و چرا این خانوم یه هو باحجاب و چادری شد؟مطمئنا دونستنش خیلی بهتر خواهد بود و شبهه هایی رو هم برطرف خواهد کرد..هرچند که باز با خودم فکر میکنم چرا ما وقتی یکنفر حجاب برمیداره نمیگیم چرا؟ اما بالعکسش اینطور نیست و دلیل میخوایم.....حس خاصی نسبت به ایشون ندارم اینکه بخوام خیلی طرفشون رو بگیرم یا بقول دوستان حس خوبی نداشته باشم..اینکه ایشون دچار تحول شدن و تغییر کردن و حالا دارن خودشون سعی می کنند دیگران رو هم جذب کنند خیلی خوبه حالا اینکه اینها واقعا از سر دغدغه هست یانه رو ما نمیتونیم قضاوت کنیم بگیم همش نمایش یا ریاست یا نه.(و اگر ریا هم باشه چه عیبی داره ریا تو این مورد که باعث یه کار خوب بشه؟).تو این جور موارد معمولا رسانه ها خیلی نقش پررنگی دارن. اینکه یکنفر رو ببرن بالا یا برعکس بکوبن زمین.اینجا هم خوب رسالتشون رو انجام دادن. و بزرگنمایی کردن.
Vania
Vania
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
در مورد سوال ها هم خب مسلما مسئله حجاب کار ساده ای نبوده که اینطور به مشکل خورده الان..بقول یک لطیفه ای میگفت ما ملتی هستیم که نه رضاخان تونست به زور چادر از سرمون برداره نه جمهوری اسلامی به زور چادر سرمون کنه!.حقیقت اینه که اینجا هم مثل خیلی جاهای دیگه مخالفینی وجود دارن خصوصا مخالفین روحانیت.کسایی که خودم شنیدم میگن هرچی بدبختی و مشکله زیر سر اونهاست.حالا این بماند اما این رواج بی حجابی و جبهه گیری مقابل حجاب نشون میده اونا نتونستن اونطور که باید کاری بکنند. و اینکه خب بازیگرا هنرمندا و از این قشر بیشتر تو چشم هستن و تاثیری که میتونن بذارن بیشتره. ولی ازونطرف اگر این تغییر واقعی نباشه ممکنه عواقب بدتری داشته باشه.به هرصورت یک اتفاق افتاده و این خانوم الان مشغولند میتونیم قضاوت نکنیم و امیدوار باشیم راهشون درست و توش ثابت قدم باشن.
tanha
tanha
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
بعد از این تغییراتش نگاه خوبی بهش داشتم و حتی چندین بار باهاشون داخل اینستاگرام هم صحبت هم بودم! ولی جدا از گذشته شون و ماجراهاشون با فرشید نوابی و خوانندگی و اینا نمیشه گفت کارش ریاکاری هست یا نه! و نباید هم گفت چون ما در جایگاهی نیستیم که کسی رو قضاوت کنیم! ولی میگم نگاه خوب بهش داشتم! چندوقت پیش اومده بود دانشگاه ما و صحبت کردنشو دیدم ازش خوشم نیومد! خیلی از حرفا و عقایدش منطقی نیست! جدای از اون که داخل جلسه بعضی از دانشجوها نظم رو ریختن بهم و دعوا و جدل شد و آخرم پاشد رفت!
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
بازم خوبه حداقل تونستی نگاهت رو مثبت کنی ولی من اصلا نمی تونم !
Vania
Vania
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
سوال دومتون هم که واضحه جوابش. بازهم رسانه و نقشش در بزرگ و بولد کردن یکنفر و همچنین ذوق زدگی بعضی مسئولین که خب طفلکا وقتی می بینن حجاب بین بعضی بازیگرها چیز جندان رایجی نیست اینو می بینن ذوق زده میشن دیگه. این نشون دادن و حمایت از این خانوم در راستای ترویج حجاب خوبه اما تا حدی که بت ساخنه نشه از یک نفر حالا چه ایشون چه هرکس دیگه ای. که اگر روزی قضیه برعکس بشه که امیدواریم نشه اونوقت همه ی اینها میره زیر سوال و بیشتر از قبل حجاب و با حجابها میرن زیر تیغ انتقادات دیگران..بخش آخر هم چه میشه گفت به قول خودتون: "موضوع این است که به هر حال چرخنده بازیگر است، خوب صحبت می‌کند و می‌تواند یک گزارش کار خوب برای دوستان باشد!" اونام دارن استفاده می کنند وگرن چه مسائل مهمتر و ریشه ای تری که غافل موندن ازش!
زهرا
زهرا
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
به نظر من استفاده از هنرمندان و انسان های مشهور برای تبلیغ دین مثل شمشیر 2 لبه می مونه، از طرفی باعث جذب مردم میشه یعنی حرفی که مردم از زبون ی روحانی می شنوند و شاید جدی نگیرند رو وقتی از زبون این آدما می شنون متحول میشن. اما از طرفی هم خطری که نویسنده اشاره کرده وجو.د داره. این که این بنده خدا به هر دلیلی از راهخ رفته برگرده و این جمعیت بمونن این وسط...
ali_sh
ali_sh
٩٣/١٠/٢٦
١
١
واقعا مسخرس / یکی که تمام عکساش (حالا چه با حجاب و چه...) تو کل فضاهایی همچون فسبوک و... پره بخواد یه شبه مومن شه و چادری شه و تو کل جامعه هیاهو را بندازه که هو هو من دختر خوبی هستم / واقعا عجیبه!
علیرضا
علیرضا
٩٣/١٠/٢٦
٠
٠
والا تو این مملکت، بعضی از کارها (تو بعضی قسمت ها اکثر کارها) که انجام میشه با افراط و تفرطِ! آدم میمونه چی بگه! مخصوصا صدا و سیما که خیلی از کارهاش با افراط و تفریط همراه میشه؛ امیدوارم یک روزی برسه که اینا بتونند تعادل رو تو کارشون حفظ کنند
raha_sl
raha_sl
٩٣/١٠/٢٦
٢
٠
بنظرمن اینکه کسی بیاد از شهرتش برای ترویج کار درستی استفاده کنه واقعا خوبه ... مخصوصا مسئله ای مثه حجاب که توو جامعه واقعا مهجوره .. اما برای سوال اول ک گفتین الهام چرخنده میتونه بهتر از این کارای فرهنگی عمل کنه.. من فک میکنم رفتار ایشون فقد در حد یه تلنگر میتونه مؤثر باشه نه بیشتر. و برای کسی ک میخواد حجاب چادرو کاملا(بر اساس منطق خودش) بپذیره واقعا کافی نیس.. مگه همون افراد جوگیری ک به تقلید از زندگی خصوصی بازیگرا خیلی کارای ...میکنن!.. الانم بعید نیس که به محض شنیدن خبر ایشون کلا متحول شده باشن!!!.. که مطمئنن دوومی نداره و پشتش اعتقادی نیس..تقلیده محضه... کار فرهنگی رسالتش جداس برای این خبرم راستش من واقعا خوشحال شدم .. و توو دلم تحسینشون کردم .. اما خب بقول شما بت ساختن و اینهمه بزرگنمایی واقعا خوب نیس.. افراط و تفریط به هر چیزی هر چقدر خوبو پسندیده آسیب میزنه و اونو از چشم همه میندازه.. ممنونم ازشما
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٧
١
٠
نظر خوبی بود؛ ولی به نظرتون کار فرهنگی اصلا وجود داره؟
raha_sl
raha_sl
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
والا چی بگم!.. فرهنگ باید تدریجی تووی افراد شکل بگیره...درسته که برنامه های رادیو و تلوزیون و گفتگوهای کارشناسی و همایشو ... زیاده اما بنظرم اینا توو حاشیه س .. برای کسی مفیده که دنبالش باشه!..کسی که میخواد پایه ی اعتقادشو محکم تر کنه نه اونی که از اساس هیچیو قبول نداره..کار فرهنگی باید از مدرسه و دبستان شکل بگیره البته اینکه من بخوام نقد کنم شاید درس نباشه اما به هر حال منم موافقم ... بنظرم این کارا ریشه دارو اساسی نیس و به درد یه عده ی خاص میخوره نه عموم .. ممنونم
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/٢٦
٢
٠
ممنونم آقای نادری عزیز از بابت مطلب توپتون :)! به هر حال نقش شهرت در این انسان ها بی تاثیر نیست ! یکی مثل گلشیفته فراهانی می زنه از ایران بیرون و فرهنگ برهنگی رو نوعی آزادی اجتماعی تلقی می کنه و یکی میشه خانم الهام چرخنده و نکته مشترک این دو نفر شهرتشون هست که باعث شد یکی نماد آزادی برهنگی بشه و یکی تندیس حجاب ! خانم چرخنده از شهرتش در راه درست استفاده کرد در صورتی که می تونست مثل گلشیفته با شهرتش مقابل اعتقاد های مردم بایسته ! تصمیم گیری در ارتباط با اینکه چه حکمتی بوده کار سختی نیست ! زمانی یکی مثل حضرت نوح پیامبر میشه و پسر همان پیامبر مقابلش می ایسته نباید متعجب شد که چرا گلشیفته برهنه شد و الهام چرخنده محجبه شد . البته نباید طوری برخورد کرد که در جامعه احساس بشه که کسایی که محجبه نیستند اعتقادی به خدا ندارند ، و انسان های محجبه حتماً متقرین به درگاه الهی هستند . اینکه گفتین اگر خانم چرخنده به یکباره رفتارش رو عوض کنه و مقابل اسلام بایسته چه اتفاقی خواهد افتاد ،نگرانی شما آقای نادری در متن رو این طوری درک کردم که اگر انسانی که پوشش اسلامی نداره گناهی انجام بده انتظاری نیست اما اگر در لباس اسلام گناهی انجام شود متقابلاً آبروی اسلام و مسلمین رو به خط می اندازه ، این نکته فقط مخصوص انم چرخنده نیست ، برای همه ی ما ها صدق می کنه که اگر روزی در جایی از اسلام دفاع کردیم یا خودمون رو نمادی از یک محب یا مسلمان دانستیم همیشه خطری در کمین ما هست که خانم چرخنده رو هم نهایتاً این خطر تهدید می کنه که شامل حال همه ی ما می شود پس به همون میزان که نگران خانم چرخنده می شیم باید نگران خودمون هم باشیم .پس تهدید خاصی نیست و به صورت عام جامعیت داره در ارتباط با رفتار سیاست مدار ها ،تصور کنید در همین جیم خودمون ، کاربری تفکر های متفاوتی با ما داشته باشه ! حالا به دلیلی متحول و متنی زیبا و تاثیر گذار می نویسه ! آیا شما به عنوان یک مسئول در سایت متن ان نویسنده را تبلیغ نمی کنید ؟ یا در قسمت صفحه 15 از آن تعریف کنید ؟ و یا مطلب به عنوان شاخه هفته شناخته شود ؟ ! منظور این هست که ذات مدیریت همین هست ، اسمش افراط نیست ! اشتباه هم نیست نوع سیاستی است که اتخاذ می شود در ارتباط با ماجرای لباس فروش هم این طور تصور کنید اگر موقعیت ها را به عنوان یک ابزار بشناسیم بله تا زمانی که این ابزار کار ، را ، راه بیاندازد مفید است ! ولی فرض کنید این ابزار در زمان انجام کار ما به دلایلی شکست ! نتیجتاً یک ابزار دیگر می خریم و جایگزین می کنیم ، بنا براین سیاستی که آن مسئولین اتخاذ کردند سیاست نا آشنایی نیست و زائیده رقابت هایی است که هدف وسیله را برایشان توجیه می کند !
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
ببین توی مدیریت هم ما افراط و تفریط داریم. شما باید تا جایی به کسی میدون بدی که اگر یک وقتی تو زرد از آب در اومد؛ دو دستی نزنی توی سرت که عجب کاری کردم. چهره کردن هر فردی باید متناسب با شرایط و با رعایت مراتب صورت بگیره.
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
برای کوبیدن یک حقیقت لازم نیست خوب بهش حمله کنی...کافیه بد ازش دفاع کنی....منم دقیقا سوال سوم برام مسئله شد....از اولش دید مثبتی به این اتفاق نداشتم....به نظرم فرقی بین اون دست از آدمایی که اینجوری حجابو تبلیغ میکنن با اونور آبیایی که خواننده زن محجبه رو نفر اول رنکینگشون معرفی میکنن وجود نداره...
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
به نظرم یک مقداری مقایسه تون وارد نیست
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
:) هرکس در هر مقامو جایگاهی باشه میتونه چیزی رو که میپسنده تبلیغ کنه...من حجابو دوست دارم میپسندم وتبلیغش هم میکنم...اما وقتی ببینم بازخوردها... نتیجه معکوس داره...یه کم رو شیوه وکارایی که میکنم تامل میکنم....خانوم چرخنده بازیگر توانمندی هستن ومن خیلی کارای ایشونو دوست دارم...من نه سخنرانی ها ونه کیلیپ ها وصحبتهای ایشونو نه دیدم نه شنیدم....فقط اینور اونور کامنتا و نظرات مردمو شنیدم...خب زیاد مثبت نبوده...
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
مقایسم هم یه مقدار که چه عرض کنم کلا وارد نیست؟!! ولی خب من به محض شنیدن این خبر همچین چیزی به خاطرم اومد....ببینید یک خانوم محجبه میخونه ومقام میاره...یه خانومی که میخونه و..... محجبه میشه....خب این به نظر من کمی بوداره....اینجا یه کشور شیعه ومسلمونه...چادری شدن اصلا نباید مسئله عجیب غریبی باشه...هرکسی میتونه متحول بشه....به قولی تنها چیزی که ثابته، تغییره...تغییر همیشه رخ میده.....من ابدا ایشونو قضاوت نمیکنم...بلکه رسانه ای شدن این ماجرا و کش مکش هاش رو صحیح نمیدونم....من براشون آرزوی بهترین هارو دارم (^_^) وامیدوارم من ومردمم بیش از اندازه رو مسائلی که مهم نیست فوکوس نکنیم و بهش شاخ وبرگ ندیم :))
شادی
شادی
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
سلام ممنون از متنتون در جواب سوال اول باید از خانم چرخنده پرسید که برای چادری کردن چه کار کردن؟ آیا واقعا کار فرهنگی کردن و یا یک سری آدم از روی جوزدگی امروز چادر پوشیدن و فردا هم نمی پوشن! با وجود این تعداد کثیر فکر نمیکنم کار واقعا ریشه ای انجام شده باشه مگه اینکه همه این آدما سالها بوده که میخواستن چادری بشن و فقط منتظر چرخش خانم چرخنده بودن! در جواب سوال دوم میخواستم چیزی در مورد لقب زهرایی ایشون بنویسم که چون کامنتم غیرقابل انتشار میشه ننوشتم ولی در کل باید در حمایت یک آدم و یا حتی عدم حمایت یه آدم همه جوانب رو در نظر گرفت. در مورد سوال سوم هم میخواستم به خاطر وضعیت افتضاح فرهنگی کشور چند تا فحش ناموسی بنویسم که باز هم کامنتم غیرقابل انتشار میشد!
از اینجا رونده از اونجا مونده
از اینجا رونده از اونجا مونده
٩٣/١٠/٢٧
٠
٠
سلام ، به نظرم خودش ناخواسته وارد یه موجی شد...اولش فکر نمیکرد اینجوری شه ...اما واسه این که کم نیاره ...ادامه داد
خودمم
خودمم
٩٣/١٠/٢٨
٠
٠
من اصلا ازین خانم خوشم نمیاد، خودشیرینه! تابلوه کارش واسه خودشیرینیه پیش آقا
دریا
دریا
٩٣/١٠/٢٩
٠
٠
نمیدونم نظر شما چیه ملی من قبول ندارمش زیاد
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٣/١٢/٢٢
٠
٠
من اسم این تو بوق کردن ها رو ریاکاری میذارم نه چیز دیگه اگه تغییر و تحولی بوده مربوط به دل آدمه نباید با تظاهر خرابش کرد یه چیزهایی باید بین خود آدم و خداش بمونه تا ارزشش حفظ بشه:)
nooshin_tamimi
nooshin_tamimi
٩٤/١٠/٢٦
٠
٠
من که برداشتم از صحبتهای خودشون در دید در شب و رزومه کاریشون تنها برداشتم از کارهاشون خودنمایی ست... یه جور تبلیغات که اسم ایشون رو سرزبونا بندازه.حالا چه منفی چه مثبت...
پربازدیدتریـــن ها
مثل دختر انار

آرايش غليظ

٩٦/٠٥/٢٦
به کی جز خدا پناه می بری؟

جهل چه آهسته می آید

٩٦/٠٥/٢٦
ماجرای اولین باری که به استخر رفتم

توافق ذهنی مشترک بچه های جنوب شهر / قسمت اول

٩٦/٠٥/٢٥
یکی باید بیاید

ویرانه دل ماست

٩٦/٠٥/٢٤
شعری سروده خودم

چقدر حرف زدم!

٩٦/٠٥/٢٦
نمی دانم باید خوشحال باشم یا ناراحت؟

توحش ناشی از بی‌ پولی

٩٦/٠٥/٢٩
فنجان چای

ایهام

٩٦/٠٥/٢٨
کوچه تان خالی از آن ها مباد!

معصوم نیوز

٩٦/٠٥/٢٨
تو دلت چه می خواهد؟

تاوان دلتنگی

٩٦/٠٥/٢٤
شعری سروده خودم

معنی فاصله این نیست که از آنِ همیم

٩٦/٠٥/٢٤
همین برایم کافیست

نشانه عاشقی

٩٦/٠٥/٢٨
خرده شیشه دارند

ارتباط دوستی و آینه های قدی

٩٦/٠٥/٢٦
حس خوب شعر

شاعرانه ها

٩٦/٠٥/٢٥
راس ساعت 8

تردید

٩٦/٠٥/٢٤
کجای دنیا را قرار است بگیریم؟

قدرتی به نام عرف

٩٦/٠٥/٣٠
چند خطی برای امام مهربانی ها

تو هدیه امام خوبم هستی!

٩٦/٠٥/٢٥
نمی‌دانم مرا چه شده است؟

آگه بخوان...

٩٦/٠٥/٢٥
شعری سروده خودم

پلک بزن

٩٦/٠٥/٢٨
چند خطی برای خاتونم...

تفاوت شخصيت

٩٦/٠٥/٣٠
همین امروز دست بکار شو

فردا تا ابد دیر است

٩٦/٠٥/٢٩
تبلیغات