مشهدی‌های تقليد گرا!

مشهدی‌های تقليد گرا!

نویسنده : r_roshnavand

خاطره‌اي شد ماجراي سميناري كه كيك و آبميوه تنها پذيرايي آن بود. از بس از اين سمينارهاي بي نهار رفته‌ام ديگر از هر چه سميناري است متنفرم. اجبار در رفتن هم شده بود قوز بالا قوز.

كيف چرمي قهوه‌ايم را برداشتم و با كلي غرغر كه سر همكاران كردم، رفتم ببينم سخنران چه مي‌خواهد بگويد. شكر خدا ظاهراً سخنران تهراني بود و سر ساعت بايد فرودگاه مي‌بود و همين باعث شده بود، سمينار سر ساعت شروع شود.

سخنران كه فردي خوش لباس و بهتر از آن خوش بيان بود، كلي در مورد مشتري مداري گفت و گفت و گفت. آخر جلسه واقعیتی از مشهدي‌ها گفت: «مشهدي‌ها به شدت تقليد گرا هستند، يك نفر سوپر باز مي‌كند فردا همه سوپر مي‌زنند. روز بعد سر كوچه يك پيتزا فروشي باز مي‌شود به آخر ماه نرسيده‌ايم وسط و آخر كوچه دو نفر ديگر پيتزا فروشي زده‌اند. اين كار مشهدي‌ها در واقع تقليد كار ديگران است با اين كار كسب ديگران و كسب خود را خراب مي‌كنند. پيشنهاد مي‌كنم بگذاريد اين آدم‌هاي تقليد گرا به زمين بخورند، آن وقت شما با تمام قدرت كار آن‌ها را بچسبيد. موفق باشيد. التماس دعا دارم».

 

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١١/٢٠
١
٠
جالب بود! از این زاویه به موضوع نگاه نکرده بودم! حکایت همین مارکت های زنجیره ای بعد از رفاه...قهوه فروشی ها.. تجهیزات و لوازم قلیون فروشی ها...پاستیل های ترک و کیلویی(باز، فله) فروشی ها...!!! مرسی اخوی.
s_sali
s_sali
٩٣/١١/٢٠
١
٠
یهزمانی تب افتتاح کارواش و آشپزخونه هم بیداد میکرد...
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... سپاس كه سر زديد
mojtaba_a
mojtaba_a
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
کاملا مخالفم ! کی گفته همچین حرفی رو ؟؟؟؟؟
a-pooryousof
a-pooryousof
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
شما چهرتا خيلي شبيه يكي از دوستان خبر نگار من هستيد
mojtaba_a
mojtaba_a
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
شاید خود منم ! خخخخخخ
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١١/٢٠
٢
٢
کاملا موافقم/مشهدی ها ذهن اقتصادی از خودشون ندارن!
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
ببینم می تونید اینجا جنگ مشهدی تهرونی راه بندازید؟!! خخ!
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١١/٢٠
٠
٢
یک مثال هست میگه تنت به مشهدی بخوره خودتم مثل اون میشی!
يك نفر
يك نفر
٩٣/١١/٢٠
٢
٠
بايد خيلي هم به خودت افتخار كني كه تنت به تن مشهدي بخوره
سمیرام
سمیرام
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
شدیدا موافقم ، علاوه بر اینکه تقلید گرا هستن یه حس برتری عجیبی تو وجودشون هست که نمیدونم از کجا میاد و همچنین چشم و هم چشمی اینجا بیداد میکنه (این مورد آخرو یکی از دوستای مشهدیم خودش گفت) همه استانها این چیزا هست ولی تو این چند سالی که مشهد بودم واقعا خصلتای عجیبی ازشون دیدم.خییلیم کنجکاو و فضولم هستن.(جسارت به هیچ کسی نباشه ) .
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١١/٢٠
٠
١
کلا مشهدی جماعت خصوصیات عجیب غریب زیاد دارن!
يك نفر
يك نفر
٩٣/١١/٢٠
٢
٠
اين مورد فضولي رو فك كنم شما كه بيشتر داري ، البته جسارت بشما نباشه از هر كاربر يه دايره المعارف جمع كردي ها
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١١/٢١
٠
٠
دوست ناشناس من.. کمی خونسردتر لطفا. :)) یکی ایشون میگن، یکی شما میگید خدای ناکرده حرمت ها میشکنه. و کاش میشد با نام کاربری تشریف میاوردید و خیلی راحت و نرم تر و مهربون تر ایشون رو متقاعد میکردید که اشتباه میکنن.(فرضا اگر شما فکر میکنید که اشتباه میکنن).. :)) مثل آقای مرتضی ت.خ یا آقای مهزیار. یا بقیه دوستان. ببخشید دخالتم رو. از سرِ دلسوزی و پیشگیری عرض کردم...:))
سمیرام
سمیرام
٩٣/١١/٢١
٠
٠
خب منم تنم به تنه مشهدیا خورده دیگه خخخخ میبرمت همسایه کناریمونو ببینی تا معنی فضول دستت بیاد درضمن ایشون مشهدی اصیل هستن ینی پدر مادر و جد در جد مال خود مشهدن نه روستاها و شهرای اطراف :)) خخ
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... اينكه همسايه دوست و يا هر كس ديگري چطور و چگونه رفتار كرده يك عمل شخصي است لطفا موضوع را كش ندهيد و ميدانيم هر شهري نقاط قوت و ضعف زيادي دارد لطفا تمامش نمايد و بجاي اينها مطلب را يك بار ديگر بخوانيد تا نكته پنهان آن شايد براي شما آشكار شود . سپاس
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
خسیس
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٣/١١/٢١
٠
٠
البته خوب و بد همه جا پیدا میشه و نمیشه این خصوصیات رو کلی به یه جامعه داد/حالا بهتر شد خانوم "یک نفر"/باور کنید تا اون حد که شما آدم کینه ای هستید من ادم بدی نیستم.
سمیرام
سمیرام
٩٣/١١/٢١
٠
٠
آخه خودشون میان تو واقعیت هر چی دوست دارن از خودشون میگن بعد که یکی میاد اون حرفارو میزنه سری جبهه میگیرن
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... خسيس يك موضوع نسبي است و نميتوان راحت مردم يك شهر را به اين نسبت سنجيد
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
آرهه..اتفاقا همین امروز آقای جهانگیری توی شهر ما ، مفصل درمورد کپی کاری ها و تقلید ایده های نامعقول صحبت کردن...اون آدما محکومن به شکستن :/ سمینار بی نهار رو هم خوب اومدین....امروز انصافا به ما سخت گذشت...هم از طرفی حرفا و ایراداتی که بهمون وارد شد سنگین بود هم از 9 تا 2 یه کله حرف شنیدن هم از مغز خلاصمون کرد هم از شکم :(((( چی میشه مگه یه نهارم بدن :/
مرتضی ت خ
مرتضی ت خ
٩٣/١١/٢٠
٠
٠
به نظر من تقلید نیست شاید همه بخوان سوپری باز کنن،از آخر اونهایی که خوش انصافن باقی می مونم...
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... وقتي در شهر يك بام دو هوا وجود دارد انصاف معني ندارد تمامي كساني كه خود را با انصاف ميدانند بپورسيد آيا ماليات بر ارزش افزوده 8% را پرداخت ميكنند يا نه اگر بگويند خير كه دارند از جيب دولت و در نهايت تمام ملت دزدي مي‌كنند به نفع چهار نفر اگر بگويد موقع خريد اين 8% را مي دهم كه 8% تفاوت سود شما كجا ميرود
مرتضی ت خ
مرتضی ت خ
٩٣/١١/٢١
٠
٠
آقای روشناوند بعد عمری اومدم طرف مشهدیارو بگیرم چرا خود زنی میکنی
مرتضی ت خ
مرتضی ت خ
٩٣/١١/٢١
٠
٠
بازار رقابتی همینه که توی یه کوچه ده تا سوپری باشه باهم سر مشتری مداری رقابت کنن.
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... در خصوص انصاف گفتم و كل كشور را شامل ميشود. رقابت سالم حق است نه اينكه يك نفر مجبور باشد جواب پس بدهد و سر كوچه‌اي مجبور نباشد.
ali_sh
ali_sh
٩٣/١١/٢٠
١
٠
خا ک چی؟؟
Mahziar
Mahziar
٩٣/١١/٢٠
٣
٠
كلا وقتي يارو ازهر جايي اومده تو مشهد ساكن شده( البته جسازت به دوستان نباشه ) از هر كدوم يه خصلت گرفته باشن ، كافيه ديگه ميشن هفتادو دو ملت .
Mahziar
Mahziar
٩٣/١١/٢٠
٤
٠
مشهدي جماعت اصيل اينقدر ريشه داره كه احتياج به سوپري نداشته باشه ، كار آبا و اجداديش رو ادامه ميده اون سوپري و ساندويچي رو كسي ميزنه تو مشهد كه به طمع پول چون تو شهرش بيكاره مياد به شهر آرزوهاش
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١١/٢١
١
٠
این همون تئوری ایه که من طی یک کامنت پای مطالب ترافیکی م به تفصیل نوشتم. دقیقا درسته. چون "بافتِ فرهنگی یکسان" نداره. در مورد آموزشهای ترافیکی و اینهمه رانندگی های غلط هم همین مساله نمود بیشتری داره... همینطور ترکیب لهجه ها، ترکیبِ نامتقارنِ پوشش ها و ... و ... . مشهد از قدیم شهری "مهاجرپذیر" بوده. هم به خاطر نزدیکی به مرزهای کشورهای ضعیف تری مثل افغانستان و پاکستان و هم بخاطر وجود حرم امام رضا(ع).
سمیرام
سمیرام
٩٣/١١/٢١
٠
٠
الان اینارو گفتین خنک شدین :) ینی میخواین بگین تمام خصلتا و رفتارای بد مشهدیا مال ادمایی که اومدن اینجا زندگی میکنن آره ؟؟؟ خب پس خودتون قبول کردین که بدجور تقلید کارین خخ والا ما از هر کی پرسیدیم مال کجایی یکی از شهرا یا روستاهای استان خودتونو گفت پس زیادی داغ نکنین :) در ضمن وقتی از اخلاقای بدتون میگن به جای اینکه بیاین بقیه رو خراب کنین یه چند مورد از خوبیاتونو بگین که طرف شرمنده بشه نه اینکه با زیر کشیدن بقیه بخواین خودتونو بالا نگه دارین :) شما که رسما تعصب بی جا داری وگرنه تو همه شهرا و استانای کشور خوب و بد وجود داره.
Mahziar
Mahziar
٩٣/١١/٢١
٢
٠
اصلا بنا نداشتم تو این تاپیک کامنت بزارم ، ولی وقتی میبینم دوستان تو این شهر زندگی میکنن، تو این شهر نفس میکشن ، این شهر رو برای درس ، کار و زندگی انتخاب کردن ، نون و نمک این شهر رو خوردن ، بعد میان اینجوری بی پروا درباره آدماش نظر میزارن و همه رو به یه دید میبینن ، برآن شدم که از مردم شهرم و علی الخصوص خودم دفاع کنم و هنوز هم سره حرفام هستم .
سمیرام
سمیرام
٩٣/١١/٢١
٠
٠
اگه حرفیم زده شده از زبون خودتون بوده ، کسیم همه رو به یه دید نگاه نکرده بهترین دوست من مشهدیه 12 سال با هم دوستیم اکثر این اخلاقارو هم داره ولی اینا دلیل بر بد بودنش نیست.فعلا اونی که بی پروا حرف میزنه و با توهین به بقیه کارشو جلو میبره شمایی...
Mahziar
Mahziar
٩٣/١١/٢١
١
٠
چرا کامنتم برای این پست رو تایید نمی کنید
Mahziar
Mahziar
٩٣/١١/٢١
١
٠
اینارو من گفتم پس؟:"شدیدا موافقم ، علاوه بر اینکه تقلید گرا هستن یه حس برتری عجیبی تو وجودشون هست که نمیدونم از کجا میاد و همچنین چشم و هم چشمی اینجا بیداد میکنه (این مورد آخرو یکی از دوستای مشهدیم خودش گفت) همه استانها این چیزا هست ولی تو این چند سالی که مشهد بودم واقعا خصلتای عجیبی ازشون دیدم.خییلیم کنجکاو و فضولم هستن."
سمیرام
سمیرام
٩٣/١١/٢١
١
٥
این حس برتری عجیب کاملا در مورد شما صدق می کنه ها گفته باشم :| در هر صورت من اصلا منظورم همه مشهدیا نبودش دیگه شما برداشتتون اشتباهه به من ربطی نداره مهندس :)
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... حس برتري چيز بدي نيست و باعث رشد ميشود در اين خصوص مطالب زيادي در اينترنت وجود دارد كه كارساز است
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٣/١١/٢١
٧
٠
اوه اوه چ خبررررر! من با جناب مهزیار موافقم حرفای سمیرام بعضی هاش درسته ولی مشهد زیاد مشهدی نداره مثه تهران ! کسایی ک میرن تهران زندگی میکنن از خود تهرانی ها جمیعتشون بیشتره! مشهدم همینطوره شما مهاجر هارو از افغانستان و پاکستان و روسیه و ... بگیرین تا شهر ها و روستاهای اطراف بعد همه اینا دور هم جمع میشن با یه فرهنگ با یه تربیت با یه شخصیت با یه اداب و رسوم خاص بعد هر رفتاری ک ازشون سر نزنه پای مشهدی ها مینویسن خود خانواده ما از تبریز و یزد اینجا اومدن به نظر من نباید به خاطر برخی از رفتار های بد کل یه شهرو زیر سوال برد.. ممنون
ahkiani
ahkiani
٩٣/١١/٢١
٠
٠
نکته پنهانش "آن وقت شما با تمام قدرت كار آن‌ها را بچسبيد" فرصت طلبی:)))
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... در داخل جريان نباش با جريان باش
مرتضی ت خ
مرتضی ت خ
٩٣/١١/٢١
٠
٠
در اخلاق مشهدی ها همین بس که چشم دیدن همدیگر رو ندارن.
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١١/٢١
٠
٠
سلام ... چشم ديدن همديگر را دارند ولي همچشمي ميكنند
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
دیکتاتوری دوست داشتنی

از دلخوشی تا دلبستگی

٩٥/٠٩/١٨
ترانه ای سروده خودم

تو خیالی...

٩٥/٠٩/١٦
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

وقتی ستاره توی آسمونه

٩٥/٠٩/١٥
چند کلمه با عادل فردوسی پور که دیگر عادل نیست

ناعادل!

٩٥/٠٩/١٦
به دنبال یک مامن

اعتراف

٩٥/٠٩/١٨
خواب عجیبی بود...

تجربه مرگ در خواب

٩٥/٠٩/٢٠