فقط می‌خواست خوشگل باشد!

فقط می‌خواست خوشگل باشد!

نویسنده : Golsa

همین امروز صبح، ایستاده بودم جلوی آینه دستشویی دانشگاه و با مقنعه‌ام ور می‌رفتم و توی دلم فحش می‌دادم به خودم، که متوجه نگاه‌های ریز ریز دختر کناری‌ام شدم، یک نگاه به من می‌انداخت و یک نگاه به لوازم آرایشی که سعی می‌کرد توی دستش قایم‌شان کند. خودم را زدم به بی‌تفاوتی و دوباره مشغول مقنعه‌ام شدم و دیدم شروع کرد به کرم مالیدن و بعدش هم کلی ماتیک و خط چشم و فلان و بهمان مالید به صورتش و موهایش را ریخت توی پیشانی‌اش و بند و بساطش را جمع کرد و رفت بیرون...

چند لحظه همینطوری توی فکر رفته بودم. پایم را که از دستشویی گذاشتم بیرون همچنان به  فکرش بودم و وقتی پشت میز کتابخانه با جزوه‌هایم ور می‌رفتم هم به او فکر می‌کردم. به این‌که یکی باید باشد تا جوابگوی خجالت زدگی و تحقیر غرور یک دختر، نه جلوی من(!) که جلوی خودش باشد. یکی که پس نزند دختری را که اسیر قانون‌های محیط خانواده‌اش شده و حق ندارد تا آن‌طور که خودش فکر می‌کند زیبا به نظر بیاید، دختری که باید جلوی هم دانشگاهی‌هایی که موقع آرایش کردن می‌بینندش خورد شود، چون به او حق نداده‌اند که زیبا باشد. نه زیبایی واقعی؛ که زیبایی مورد پسند خودش...

شاید من تنها کسی بودم که او را دیدم و بدون این‌که قضاوتش کنم از کنارش گذشتم...

دختری که با محیطش می‌جنگید و له می‌شد...

دختری که هیچ خطری برای کسی نداشت!

  فقط می‌خواست خوشگل باشد!

ولی با بعضی قانون‌ها باعث شده‌اند که یک دختر پاک همیشه با حس عذاب وجدان درگیر باشد و همیشه عقده بعضی چیزها را کنج دلش احساس کند و یک روزی به فکر انتقام بیفتد. انتقام از جامعه‌ای که انگ بی‌حیایی و نفهمی و پوچی به او زده بود.

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
ahmad.sedaghat
ahmad.sedaghat
٩٣/١٠/١٧
٢
٨
خوب کاری کرده،ان الله جمیل و یحب الجمال
محمد عبداللهی
محمد عبداللهی
٩٣/١٠/١٨
٤
٠
آقای صداقت، شما این تفسیر رو از کجا آوردین؟! اگر یه روزی یه خانم فکر کنه که عریانی زیباست باز هم شامل این آیه میشه؟! قطعاً نه. اما در مورد این نوشته. این حس خرد شدن فقط مختص خانومها نیست. آقایون هم درگیر قید و بند هایی هستند.
Mehrenaz
Mehrenaz
٩٣/١٠/١٧
١
٠
جدا از موضوع ولی عکسه در ح ل ق م :دی
saiideh70
saiideh70
٩٣/١٠/١٧
١
٠
بله دیدن ادم ها بدون قضاوت کار مشکلی است و خوشحالم که گه گاه میبینم کسانی رو که بدون قضاوت نگاه میکنن...
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/١٠/١٧
٦
١
سلام ... به نظر من كه خوشگلي خانمها به اخلاقشون است.
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٣
١
:)
sahar_m
sahar_m
٩٣/١٠/١٧
١٢
٠
هرکس دوست داره یه جور باشه و این قابل قبوله. هرکسی زیبایی رو تو یه چیز میبینه و این قابل قبوله. ولی اینکه من با دوستام برم رستوران و یکی جلوی جمع کثیری از آقایون میزهای بغلی شروع کنه آرایش کردن این بی حیاییه. اینکه جلوی بابات لوازم آرایشت رو برداری و شروع کنی آرایش کردن ارن نفهمیه. اینکه به خاطر یه پسر خودت رو سبک کنی و اونجوری که اون میخواد باشی این پوچیه. وگرنه خیلی ها هستن خودشون آرایش و شیک بودن رو دوست دارن و خیلی ها هم هستن حجاب رو میپسندن و زیبایی میدونن. این دو گروه قابل احترامن. :) ممنون. متن زیبایی بود
mirza
mirza
٩٣/١٠/١٧
٣
٠
مرحبا! منم موافقت خودمو اعلام می کنم.
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/١٧
٥
٢
با این مطلب اصلن و ابدا موافق نیستم!
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٣
١
خوب می تونید نقد کنید. مخالف بودن که نشد موضع
mirza
mirza
٩٣/١٠/١٨
١
٠
می دونید واقعا اگه بخوان نقد کنن، یه سایت جداگانه می خواد جناب نادری!
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
؟ منظورتون رو متوجه شدم متأسفانه
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/١٠/١٧
٢
٠
اینم یه جورشه :)
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/١٠/١٧
١
٠
لذت بردم. از اون محتواهایی بود که فقط باید بگم: من دیگه حرفی ندارم! چون توضیحاتِ دقیق تر رو خانوم سحر.م چند نفر بالاتر فرمودند و هیچی نمی مونه واسه دنباله نوشت. دغدغه ی قشنگی دارید. "عجولانه و ناآگاهانه قضاوت نکردن" و "نسنجیده و تحقیق نکرده، اتهام نزدن" کار انسانهای بزرگه.
sahar_m
sahar_m
٩٣/١٠/١٨
٢
٠
ارادتمندم ، تجربیات واقعیم بود ، واقعا با این رفتارها مشکل دارم ولی با هر دو گروه با حجاب و بی حجاب موافقم . البته اگه از حد نرمالش نگذرونن . :)
ali_sh
ali_sh
٩٣/١٠/١٧
٣
٢
واقعا با آرایش کردن خوشگل میشن؟ منکه اصلا از آرایش دخترا خوشم نمیاد :((
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
٢
١
mage vase shoma arayesh mikonan k shoma migi khoshet nemiyad???
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٢
٠
سلام؛ لطف بفرمایید نظرات را به فارسی بنویسد؛ نظرات فینگلیش منتشر نمی شود.
k_nahavandi
k_nahavandi
٩٣/١٠/١٧
٢
١
نمیخوام قضاوت کنم چون از قضاوت کردن متنفرم.... ولی فقط میخوام بگم به "بعضی آدم ها " که اعتقادات انسان میتونه انقدر محکم باشه که شرایط توش تاثیری نداشته باشه... و دیگه اینکه خوشگل بودن به فطرت آدم بستگی داره نه ظاهر...
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٧
٧
٣
:) ! می خواد برا کی خوشگل باشه ؟ برا مردهایی که هیچ نسبتی براش ندارن ؟ !
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
٣
٤
برای دل خودش چرا شما مردا روی همه چیز حس مالکیت دارید؟؟؟!! اون خانوم ازدیدن چهرش اونطوری توی ایینه لذت میبره وحس زیبایی میکنه دلیل براین نمیشه واسه شخص خاصی باشه
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٧
٧
١
دوماً ! یک دختر پاک ، نیازی به خوشگل کردن نداره ! چون آدمی زلال خود به خود زیباست !
خورشید
خورشید
٩٣/١٠/٢٠
٠
٠
یعنی هرکی ارایش میکنه ناپاکه؟
m_mousavi
m_mousavi
٩٣/١٠/٢٢
٠
٠
نه خانوم خورشید گفتن آدم پاک نیازی به آرایش کردن نداره. و کسی که آرایش می کنه و پاک هم هست نیازشو خوب نشناخته :)
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٧
٧
٤
ثانیاً ! آهای خانم هایی که می رین تو دستشویی خوشگل می کنین ! هرجایی رو واسه یک کاری ساختن ! مثلاً دستشویی برای رفع حاجته ! واسه خوشگل کردن نیست ! دانشگاه برا درس خوندنه ! برا خودنمایی نیست ! دختر حریم خصوصی شوهرش هست ! پارک نیست که جنبه عمومی داشته باشه همه از زیباییش استفاده کنند !
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
٣
٤
دختر حریم خصوصی شوهر باشه وشوهرش پارکینگ عمومی؟؟!! کمی جالب نیست؟؟!!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٧
٧
٢
کاربر گرامی اون حس عذاب وجدانی که ازش گفتید ! بخاطر عدم داشتن آزادی نیست ! اون نفس خود انسان هست ! اسم اون حیا و عفت هست ! که تهدیگش مونده !
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
١
٢
ببخشید فقط مربوط به خانوماست این قضیه؟؟؟
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
١
٢
شما سرتونو بندازین پایین مجبور نمیشین که نگاه کنین!!مطمئن باشین با دیوار هم برخورد نمیکنین!!
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/١٠/١٨
١
٠
احسنت آقای بهمنی :) بخاطر همه نظراتتون :)
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
:)
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٧
٦
٢
بعدشم الان که این قشر دخترها تو دانشگاه آزاد هستن ! اونایی عذاب می کشن که هر روز این مدل آرایش های عجیب غریب رو باید نگاه کنن ! ما نخوایم به زنای مردم ، به دخترهای دیگران نگاه کنیم کجا باید بریم ؟ تو کوچه و خیابون پر شده از این تیم آدم ها ؟ !
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٢
٠
بهمن عزیز من استدلال های شما رو خوندم؛ برخی هاش رو موافقم ولی واقعن باید قبل از نوشتن یکبار بخونیش. و قولو قولا لیناً
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
١
١
چرا مخاطبتون رو قشر خاصی در نظر میگیرد!! من هم دانشجوی ازاد هستم ولی همچین چیزی ندیدم!!
هاچ
هاچ
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
نه فکر کنم منظورشون دانشگاهِ آزاد نبود. گفتن: این قشر توی دانشگاه، آزاد هستن. به نظرم جمله این بود در واقع با یه ویرگول
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
آقای بهمنی منم دانشجو دانشگاه آزادم و چادری ام همه را به یک چوب نزنید
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
من از شما خانم نیک و تمامی دانشجوهای دانشگاه آزاد عذر خواهی می کنم ! منظور من تو دانشگاه آزاد سماء مشهد نبود ! منظورم آنها در دانشگاه (همه ی دانشگاه ها !)آزاد هستند هر کاری بکنند ! کجتابی جمله بود لازم بود متن رو قبل از ارسال بخونم !سپاس از تذکر شما جناب آقای نادری ،ممنونم خانم هاچ نبودم شفاف سازی کردین !
r_zeyghami
r_zeyghami
٩٣/١٠/١٧
٣
٠
دوست عزیز به نظر من اینکه بتونی جلوی قضاوت کردن خودت رو نصبب به دیگران بگیری درست ستودنیه امااینکه کسی که آرایش میکنه و مو بیرون میریزه برای زیبایی این کار رو میکنه اشتباهه اون بااین کار باعث مم دیگران در موردش فکرهایی که نباید بکنن و اینکه اون باعث شده سوء ظن دیگران بر انگیخته بشه گناه کرده. متن بحث بر انگیزی بود موفق باشی
sahar_m
sahar_m
٩٣/١٠/١٨
٣
١
آدم ها حق زندگی دارن ، هرکسی یه جور دوست داره ! یه سری حجاب رو اشتباه میدونن و یه سری بی حجابی . به خانواده برمیگرده که از اول چقدر به بچه آزادی انتخاب داده باشن وکرنه من خیلی ها رو میشناسم که با چادر مو رنگ کرده میریزن بیرون و با جنس مخالف میگردن و ... و خیلی ها رو میشناسم که با فشن ترین تیپ ها دارای بهترین تحصیلات و سطح علمی و شعور هستن . ظاهر نشون نمیده طرف کیه ، اینکه دیگران چه فکری میکنن مشکل خودشونه ، چون هرکاری هم کنی یکی یه فکری میکنه :)
yekta_b
yekta_b
٩٣/١٠/١٨
٤
٠
به نظرم همیشه و همه جا باید یه چهارچوبی باشه ...
Soraya_Sh
Soraya_Sh
٩٣/١٠/١٨
٦
٠
خب من به عنوان کسی که زیبایی رو هیچ وقت توی آرایش کردن ندیدم نمیتونم اون دختر رو درک کنم ولی قضاوتش هم نمیکنم .
دلنیا
دلنیا
٩٣/١٠/١٨
٤
٢
به نظرمن خداوندزیباست وزیبایی هاروودوست دارهههههههههههههه من باارایش کردن موافقمممممممم ولی نه خارج ازعرفش درحدمعمولللللللل داستان جالبی بودممنون
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٢
٠
می دونید از زوایای مختلف میشه این نوشته رو نقد کرد. البته بنده ابتدا باید از نویسنده محترم تشکر کنم که اینقدر خوب نظرشون رو نوشتند و امید دارم نقد مخالف رو تحمل کنند
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٧
٠
اما نقد: ببینید آن طوری که خودش دلش می خواهد؛ تقریبا می شود قانون جنگل. در هیچ جای دنیا آدم ها آنطوری که خودشان دلشان می خواهند رفتار نمی کنند. بلکه این رفتارها با قوانینی که متناسب با ارزش ها، باورها و عرف جامعه و منابع الهام بخش قانون گذاری است، محدود و مشخص می شود. مثلا ممکن است یک نفر دوست داشته باشد برهنه برود دانشگاه چون اینطوری به نظرش خوشگل تر می شود؛ آیا این قابل پذیرش است؟ /// نکته دیگر در مورد قضاوت کردن هست. فرض کنید بنده با یک قیافه شخمی و لباس نامرتب و موهای کثیف برم دانشگاه؛ آیا می توانم از دیگران توقع داشته باشم که فکر نکنند من آدم شلخته ای هستم؟ خوب این ها نشانه شلخته بودن است. اگر قضاوت کردن امری طبیعی نبود در اسلام بحث رفع سؤ ظن مطرح نمی شد. در اخلاق اسلامی داریم که مؤمن باید از مواضع اتهام پرهیز کند.
علی یکتا
علی یکتا
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
سلام- بسیار جامع و خوب فرمودین...ممنون
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٨
٠
یک نکته هم به طور کلی می خواستم بگم. چون جمع حاضر دانشجو هستند؛ بنده هم تا یکسال و نیم پیش دانشجو کارشناسی ارشد توی دانشگاه فردوسی بودم و الان درسم تمام شده// به تجربه بسیار دیدم که در جمع های دانشجویی که دخترها متین و بدون آرایش و با لباس مناسب هستند، سطح نمرات و وضعیت تحصیلی همه بهتر است؛ بخصوص پسرها. چون هر چقدر تمرکز دانشجو ها به جای رسیدگی به ظاهرشان روی درسشان باشد، اوضاع بهتر و بهتر خواهد شد. در این زمینه می بینیم که در دانشگاه های مطرح دنیا قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای پوشش پسرها و دخترها هست. برای مثال در دانشگاه برکلی پسرها باید کت و شلوار پارچه ای بپوشند و کراوات بزنند. خوب این قوانین صرفا به این خاطر است که توجه از ظاهر افراد در یک محیط علمی به اصل هدف حضور در این محیط منعطف شود /// مثال بهترش می شود مراسم حج؛ اینکه خدا خواسته همه یک شکل باشند تا به جای توجه به هم؛ به معبود متوجه باشند.
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
واقعا؟؟؟ چه جالب تا حالا دقت نکرده بودم به همچین موضوعی
zohreh sayenpoor
zohreh sayenpoor
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
من نمیدونستم تازه عضو شدم ممنون که گفتید
k_nahavandi
k_nahavandi
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
خیــــــــــــــلی جالب گفتید....استعداد خاصی در استدلال دارید ،بهتون تبریک میگم....
هاچ
هاچ
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
ارجاعتون میدم به حرفی که تهمینه میلانی زد
h.naderi
h.naderi
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
چه حرفی؟
آسمانه
آسمانه
٩٣/١٠/١٨
١
٠
در گذشته به دلیل جنگ های گوناگون مانند حمله ی مغول ها ، زن ها را پنهان می کردند . زیرا در آن جنگ ها زن ها را به غنیمتی و بچه ها را به غلامی می بردند . امروزه دیگر از وحشت و ترس از دست دادن زن و بچه خبری نیست ولی هنوز مردم زن ها و دخترهایشان را پنهان میکنند ، در حالی که با وارد شدن مدرنیته به زندگی افراد ، دیگر این کار معنایی ندارد . منظورت اینه هاچ حان؟؟
آسمانه
آسمانه
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
البته این صحبت تهمینه میلانی نه من!!
zohreh_sh
zohreh_sh
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
زیبایی از نظر خداوند متفاوت است با برداشت جنابعالی.
آسمانه
آسمانه
٩٣/١٠/١٨
٢
٠
اینکه ما یاد گرفتیم بگیم فضاوت نکنیم !! قضاوت در مورد گذشته و اینده و شخصیت فرده! ولی کار زشت رو که باید نقد کرد و گفت که اشتباه!! اشتباه اشتباهه!!و باید در موزد کار اشتباه قضاوت کرد.. وگرنه امر به معروف کردن واقعا بی معنیه اگر قرار باشه هر کسی هر کار اشتباهی که کرد ما بگیم که قضاوت نکنیم !! بله قضاوت در مورد فرد نکن ولی تذکر در مورد کار اشتباه وظیفمونه!! اکثر کسایی که ارایش میکنن اعتماد به نفس پایینی دارن و این رو نمی تونم بپذیرم که فقط خواست خوشگل باشه.. بگذریم از اینکه ما مسلمونیم و دین اسلام این رو نمی پذیره.. و البته همون کشورهای غربی هم که مسلمون نیستن اندازه ما ارایش ندارن و نمی کنن !!
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
لایییکککک :)))
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/١٨
٠
٠
نکته اول اینکه هنجارها و ناهنجارهای جامعه را باید برای خودمون حداقل روشن بکنیم هرچند که خیلی از ناهنجارها زیاد شده است اما هنوزم ناهنجار محسوب میشوند نکته دوم اینکه جامعه ملک شخصی ما نیست که هرجوری دوست داشته باشیم در ان بگردیم جامعه مال همه است جمع همه جایی برای همه ادمها و اگر هم به شخصه با پوششی مخالف یا موافقیم باز هم وظیفه شهروندیمون ایجاب میکنه که قانونهای اون جامعه را بپذریم قانونهای عرفی شرعی و قانونی اون جامعه نکته سوم اینکه زن زیبایی را دوست داره و دوست داره زیبا تر باشه اما اینجا سوال پیش میاد که ایا همان زن حاضره هر کسی از زیباییش لذت ببره!؟یعنی زیبایی اش را دارد میکند یک ابزار برای لذت یعنی خودش را دارد میکند ابزار !؟بعد میگویند چرا به زن نگاه ابزاری میشود خب خودمان داریم همین نگاه را دستشان میدهیم دیگر!ادر دین ما نگفتن خودتونو نیارایید نگفتن بهم ریخته باشید ولی باید جانب حدود را هم رعایت کرد از طرف دیگه همانقدر که اراستن برای نامحرم نهی شده اراستن برای همسر خود مورد تحسین قرار گرفته!
خورشید
خورشید
٩٣/١٠/١٨
١
٠
من این نوشته خانم اسفندیاری رو قبلا هم خودنم و نمیدونم چرا دوستان انقدر از اصل داستان دور شدن. هدف این نوشته ارایش دختران نبود . اینکه دیگران رو قضاوت نکنیم و کارهاشون رو هم حلاجی نکنیم. اینکه سخت گیری های پدرانه یا مادرانه میتونه هویت بچه رو تغییر بده هدف این نوشته بود
s_esfandiary
s_esfandiary
٩٣/١٠/٢٠
٠
١
خورشید جان باور کن تنها کسی که حرف منو اینجا فهمید تو بودی...حتی حاضر نیستم جواب برداشتهای سطحی شون رو بدم...جامعه ما از نداشتن فهم رنج میبره ونیز گیر کردن در تحجر!
خورشید
خورشید
٩٣/١٠/٢٠
٠
٠
البته سودی عزیزم بین کامنت ها خوبش هم هست بگرد اون اوایل رو :)
Shadi_kh
Shadi_kh
٩٣/١٠/٢٢
٠
٠
خیلی تند نرفتید خانم اسفندیاری؟ همه نظرات و برداشت ها سطحی نیست.
korosh
korosh
٩٣/١٠/١٨
١
٠
من فکر کنم همه حرف هارو اقای نادری زدند ! حالا من که دانشجو نیستم و نمیدونم اگه تو اون محیط قرار بگیرم چیکار میکنم ولی منم با ارایش کردن زنا مخالفممم !
Shadi_kh
Shadi_kh
٩٣/١٠/٢٢
١
٠
"یکی که پس نزند دختری را که اسیر قانون‌های محیط خانواده‌اش شده و حق ندارد تا آن‌طور که خودش فکر می‌کند زیبا به نظر بیاید" همین خودش پیش داوری و قضاوت در مورد دیگران نیست؟ شما که او را نمیشناسید چرا فکر میکنید به این دلیل آن جا آرایش میکرده؟
m_mousavi
m_mousavi
٩٣/١٠/٢٢
٠
٠
فکر کردم خجالت کشیده از این که "فقط بخواد خوشگل باشه"ب ه جای این که "فقط بخواد شکل خودش باشه" راستش سطح خواسته های هر آدمی به چند تا چیز بستگی داره. یکی این که خود اون آدم واقعا اندازه ش چقدر باشه، و این که جامعه از اون آدم چی بخواد. که توی اولی خودش و توی دومی همه مقصرن. کاش این درد رو به تصویر می کشیدین که مهم تره...
Golsa
Golsa
٩٣/١٠/٢٤
١
٠
ممنونم از اینکه متوجه مفهوم این پست شدید...برخلاف خیلی ها... حرفتون به جاست ولی گاهی اجبارها آدمها رو به دوگانگی و تعارض میکشن، اون دختر جلوی من تحقیر میشد ولی حاضر نبود از اون چیزی که بهش اعتقاد داره(درست یا غلط) دست برداره...بحث من هم این بود که ای کاش به خاطر چیزهایی که اهمینشون اندازه ی جنایت نیست به آدمها حس عذاب وجدان ندیم چدن اینها بعدا عقده میشه و مساءل بدتری پیش میاد...چون ما تو فرهنگ سازی درست مشکل داشتیم و خیلی از جوونها دچار نعارض شخصیت هستن.
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/١٠/٢٣
٠
٠
من نظری ندارم..اگه منظور قضاوت کردنه ک من کلن با قضاوت مخالفم خیلی وقتا قضاوت کردم و بعد متوجه اشتباه خودم شدم:)
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/١٠/٢٣
٠
٠
اگرم منظور ارایشه من خودم نمیپسندم و هرکسی هم واسه خودش زندگی میکنه و به کار بقیه هم کاری ندارم:)
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/١٠/٢٣
٠
٠
ممنون:))))
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥