ماجرای حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد مشهد
به نقل از یک جیمی در صحنه

ماجرای حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد مشهد

نویسنده : مریم نیک‌پور

به بهانه روز دانشجو فائزه هاشمی رخت بر بست و بار سفر بسته راهی دانشگاه آزاد مشهد شد تا سخنان گوهر بار خود را از دانشجوهای مشهدی دریغ نکند. دانشجویان عزیز هم استقبالی بس گرم و مهمان دوستانه از او کردند در قالب تجمع دانشجویی! در زیر شرح اتفاقات دیروز عصر در دانشگاه آزاد را می‌خوانید

 

|| کارت دانشجوییت رو از زیر در نشان بده!

خبرش می‌رسد که فردا قرار است فائزه هاشمی در دانشکده مهندسی سخنرانی کند. ساعت ده که می‌روم دانشگاه، با دیدن چهار مامور حراست جلوی در که راه همه را سد می‌کنند و این ساعت روز کارت دانشجویی می‌خواهند، مطمئن می‌شوم واقعا یک خبری هست! بیلبوردهایی که در سطح دانشگاه زده‌اند خبری از فائره هاشمی نمی‌دهند فقط اسم ناصر آملی آمده است، با یک پرانتز باز فعال سیاسی(!) که موجبات خنده هر دانشجویی را فراهم می‌کند. موضوع هم این چنین است به بهانه بزرگداشت روز دانشجو سخنرانی ساعت 14 سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی!

 

|| مشکوک‌ها!

ساعت یک و چهل دقیقه است و همه چیز در دانشکده مهندسی آرام است و همه خوشحالند و هیچ خبری نیست اما به محض این‌که بیرون می‌روم در محوطه دانشگاه جمع‌هایی ساکت و خاموش و مشکوک را می‌بینم، بیشتر دور دانشکده مهندسی پرسه می‌زنند و خصوصا جلوی در پشتی جمعیتی هستند برای خودشان! خودم را قاطی جمعیت می‌کنم و می‌پرسم چه خبره؟ اغتشاشه؟! یکی از دخترهای چادری جمع می‌خندد و می‌گوید نه آمدیم استقبال!

 

|| سرگردانیم و راه گم کرده!

ساعت دو و ده دقیقه است و جمعیت درون محوطه دانشگاه نیستند و دانشکده مهندسی هم در سکوتی عجیب به سر می‌برد. درِ آمفی تائتر هم بسته است. زمزمه‌هایی از این‌که مراسم منتقل شده است به دانشکده حقوق می‌شنوم و و دو تا پای دیگر قرض می‌گیرم و سریع می‌روم دانشکده حقوق، از قضا در دانشگاه را بسته‌اند، خیابان پر از دانشجو و نیروهای انتظامی است. یک سری جلوی در دانشکده ایستاده‌اند و دانشجوها هم دو گروه شده‌اند، عده‌ای جلوی در دانشگاه و گروهی هم در سالن آمفی تائتر دانشکده حقوق!

 

|| منافق حیا کن دانشگاهو رها کن!

یک تجمع جمع و جور جلوی در دانشکده حقوق به راه انداخته‌اند. از بچه بسیجی‌های دانشگاه گرفته تا مو سیخ سیخی‌ها هستند. بیلبوردهایی دست‌شان گرفته‌اند و شعار می‌دهند. از «مرگ بر منافق گرفته» تا «فائزه دانشگاه حوزه تبلیغات نیست»، «منافق حیا کن دانشگاه را رها کن»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و...

یک ساعتی به همین منوال می‌گذرد و خبر می‌آید که بچه‌های داخل هم اجازه نداده‌اند حرفی بزنند و در سالن آمفی تائتر هم دارند شعار می‌دهند. ناگهان یکی از بچه‌های حقوق که به سبب بسته بودن در دانشکده محبوس شده است، از پنجره داد می‌زند: در پشتی؛ از در پشتی فراریش دادند. و بعد هم نصف جمعیت می‌روند سمت در پشتی و  شعارهای الله اکبر دانشجوها و منافق گریخت‌شان خیابان را بر می‌دارد، بعد از آن هم همه دور همی قیافه بادیگاردهایش را تماشا می‌کنیم!

نیروهای انتظامی از دانشجوها می‌خواهند متفرق بشوند و دیگر بروند سر درس و مشق‌شان. و حالا که نگذاشتید بچه مردم سخنرانی کند بروید خانه‌تان دیگر!

 

|| حاشیه نوشت‌ها!

1. اکشن‌ترین صحنه این تجمع کمک مامور حراست به دانشجوها برای شکاندن قفل در بود!

2. یک عده‌ای آمده بودند فیلم ببینند، پاک کرنم خریده بودند!خخخخخ دانشجو نما بودند اصلا!

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
دلنیا
دلنیا
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
ممنوننننننننننننننننن جالب بوددددددددد
kamran_shamshiri
kamran_shamshiri
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
چه جالب!
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
خخ گزارشت عالی بود^__^ ... وقتی که شعار میدادیم "نیروی انتظامی تشکر تشکر" یکی از مامورا گفت دهن مارو سرویس کردین بعد میگین تشکر؟!خخ یعنی کرکر خنده بود!:دییییییییییییییی....
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
خخخ بنده های خدا آمده میگه به یکی از پسرا بیا برو بیا برو پسرم قربونت بشم برین دیگه تو این سرما از صبح علافمون کردین!خخخخ//کجا بودی اغتشاشگر ندیدمت؟
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
من اون جلوی جلو ! خخ... کارتمم که مفقود بود نتونستم برم داخل !
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
وای خدا قسمت قفل درش عالی بود!با چه زحمتی باز کردن بندگان خدا!
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
خخخ اون صحنه را دیدی مامور حراست رفته بود روی قل جفت پا میپرید یعنی ما ها پخش زمین شدیم از خنده:-D
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
وای خدااااا من که مردم از خنده!:دییییییییییی
MILAD
MILAD
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
بنده خدا مگه چیکار کرده بود ، ترسوندینش خخخخ
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
بی اجازه آمده بود دانشگامون خخخخ
kamran_shamshiri
kamran_shamshiri
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
یعنی واقعا خود جوش بود؟
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
کاملن خود جوش بود!حتی حراست دانشگاه هم طرف دانشجوها بود!
kamran_shamshiri
kamran_shamshiri
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
من اونجا نبودم و قضاوت نمیکنم ولی یه حسی بهم میگه همین که حراست دانشگاه هم طرف دانشجوها بود یعنی اینکه خودجوش نبود.... قصدم صرفا مخالفت با فرمایش حضرتعالی نیست. اما اگر ریشه یابی کنیم و اون نفر اولی که بقیه رو جمع کرده رو شناسایی(!) کنیم و ببینیم بیطرف بوده ( یا بهرحال صادقانه و صرفا یک واکنشِ شخصیِ احساسی یا عقیدتی بوده) اون وقت میتونیم قاطعانه بگیم خودجوش. من هرگز در عمر دانشجوییم در چنین تجمعاتی نبودم و همیشه می ترسیدم. بهمین دلیل شاید قاضی خوبی نباشم و بهمین دلیل قصدم قضاوت نبوده.
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
من توسط یکی از عوامل اصلی خبر دار شدم انیششم از بسیج دانشگاه مهندسی شروع شده روز قبل هم بیانه صادر شده بود برای مسئولین دانشگاه که از حضورش ممانعت به عمل بیارن ولی اینطور شد که امدند البته حراست دانشگاه هم بیشتر من احساس کردم هدفش این بود که برای بچه ها مشکلی پیش نیاد حتی پلیس هم که امده بود اخرش بچه ها شعار میدادن تشکر تشکر و اونهام با قربونتون بشم برید متفرق بشید تمام شد دیگه رفت بچه ها را متفرق کردند که از این حرکتشون خودم تغجب کردم و اگه کسی برام تعریف میکرد در برابر یک تجمع دانشجویی چنین برخوردی کردند کاملن شاخ در می اوردم و باور نمیکردم در هر صورت فعلن از تهران دستور رسیده که عوامل اصلی را شناسایی و معرفی کنید اما این بین حرکت بدی و مخل نظامی هم نبود شخص هم یکی از فتنه گرها بوده و یک اعتراض جمع و جور بود همین!
raha_sl
raha_sl
٩٣/٠٩/١٩
١
٠
وا! چقد زشت..بنظرم خجالت آوره این رفتار .. حالا که از طرف دانشگاه دعوت شدن میومدن صحبتاشونو میکردن اونوقت اگه کسی مخالف بود پا میشد میرف بیرون ..البته من تا حالا توو همچین جمعی نبودم و درس نیس بخوام قضاوتی بکنم اما در هر صورت توهین روش درستی برای نشون دادن اعتراض نیس
همتا
همتا
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
دیگه ایشون امتحانشونو چندین و چند بار پس دادن :)
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
مورد اول اینکه یک سوال شما اصلن ایشونو میشناسید و از فعالیتهای سیاسیشون خبر دارید؟! دوم اینکه ایشون اصل صلاحیت اینو نداره که پاشه بیاد دانشگاه و سخنرانی کنه و این هم ضمیمه اش که هنوز ان پنج سال سکوتشون تمام نشده سوم اینکه از طرف دانشگاه دعوت نشده بود و از طرف یکی از نهاد های دانشگاه دعوت شده بود و این کاملن با هم تفاوت داره چهارم اینکه میدانید فائزه هاشمی یکی از مهره های پررنگ فتنه 88 بود بلاخره باید برای من و شمای جوان خط قرمزهایی وجود داشته باشه خط قرمزهایی مثل ولایتمون مثل اجازه ندادن به اینکه مسیر بدیم دست امثال فائزه هاشمی ها! تمام حرف بچه های دانشگاه این بود که اشتباهی امدی بنده خدا اینجا حرفت خریدار نداره الان که دیگه خیلی مرز ها روشن شده و بعد اون فتنه خیلی جایگاه ها روشن و واضح شده برای همه!
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
عزیزم همه اینایی که مریم گفت به علاوه اینکه ایشون چه شخصیتی هستن که به مناسبت روز دانشجو بخوان بیان واسه دانشجوها سخنرانی کنن؟؟
s_mohsen
s_mohsen
٩٣/٠٩/٢٠
٥
٠
به نظر من که هر کسی بوده و هر چقدرم که گذشته و پیشینه مشخصی داره ولی بازم این رفتار کار صحیحی نیست!و من در هیچ جای دینمون ندیدم که حتی به (مجرم!!!!) در صورتی که جرمش هم مشخص باشه اجازه صحبت یا دفاع از خود ندن! و اینکه قشر تحصیلکرده جامعه هم این کارو انجام دادن واقعا بیشتر منو میرنجونه!
raha_sl
raha_sl
٩٣/٠٩/٢٠
٢
٠
راستش من اصن نمیخواستم دوباره جوابی بدم چون احساس کردم این بحث به جای خوبی نمیره(وقتی مریم جان میگن شما اصن ایشونو میشناسید!!!!! آدم ترجیح میده هیچی نگه) چون با وجود -حداقل-اینترنت هر آدم بی سوادی میتونه سابقه ی سیاسی افرادو به راحتی دربیاره به هر حال کامنت آقای محسن باعث شد من این کامنتو بذارم و اونم برای تاکید به این نکته که منم بحث شخص نکردم و منظور من نفس این عمل بود(که فک میکنم کاملا از کامنت اولم مشخصه)
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
راستش اونجوری که شما گفتید یک لحظه با خودم فکر کردم شاید از فعالیتهای سیاسیشون خبر ندارید در هر صورت اینجا بحث من شخص هست و به نظرم خیلی کارشون درست بود یک جاهایی باید محکم ایستاد و هیچ نرمشی نشان نداد!
همتا
همتا
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
آفرین به بچه های دانشگاه آزاد !:)
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
فقط ماها نبودیم از دانشگاه های دیگه هم زیاد بودن...مردم عادی هم بودن!:)
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
نه فریده مردم عادی ده نفرم نمیشدن بیشتر دانشجوها بودن دانشگاه پیام نورم امده بودن همتا!
آسمانه
آسمانه
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
دمشون گرم واقعا. اگر خوابم نمیومد میومدم :) یعنی میخواستم بیام ها نشد... الحمدلله که بدون حضور من هم موفق عمل کردین...
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
از این اتفاقهای هیجان انگیز سالی یکبار می افته بعد تو به خاطر خوابت امدن نیامدی؟؟؟من الان در استانه حذفم سر کلاس نرفتم!
آسمانه
آسمانه
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
در ضمن من به بهانه تهیه خبر و گزارش میخواستم بیام که الحمدلله رسالتم زمین نموند :) ممنون.
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
رسالت شما کجا ما کجا شما نویسنده این!!!!!/خاهش
آسمانه
آسمانه
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
اولا من نویسنده نیستم !! نویسنده نما هستم! دوما برای پروفایلم میخواستم نه برای سایت ! سوما نیاز به این همه علامت تعجب نبود خانم...
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
عادتمه نعیمه علامت تعجب به دل نگیر دل نازک شدی خیلی:(
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
کیه این خانومه؟
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
خخخ ولش کن شما کلن بییخیالش شو دخمرم!
faride
faride
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
از یه آدم سیاسی مثل تو بعیده که نشناسی! خخ
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
من سیاسم؟من؟من؟وا..چرا حرف تو دهنم میذارین؟خخخ...هرچقدرم سیاسیم تو حاشیه نمیرم:دی..جدی کیه؟
Atefe_K
Atefe_K
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
فمیدم کیه:|
admincheh
admincheh
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
اغتشاش کودتا دوست می داریم:دی
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
زودتر میگفتی میبردیمت اغتشاش اینقد خوش گذشت!
m_ehyaei
m_ehyaei
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
ُسلام . مریم خانوم ما رو دور زدی رفتی :))) هیچی دیگه منو دوستم هم اومدیم جلوی دانشکده حقوق ولی پیدات نکردیم گفتیم مریم زده در رو شکسته رفته تو :))
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
بح بح هم دانشگاهی آشنا یک ساعت داشتم فکر میکردم کی استی الان تازه از روی رشته ات یادم آمد خخخخ شرمنده نیامدم دنبالتون خخخ اینقد اون جلو هیجان انگیز بود اصلن از شماه یادم رفت خخخخ
m_ehyaei
m_ehyaei
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
مشکوکم مشکوک :))
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
حخخخخخ کلن همه مشکوکن خوشحال شدیم پیدات کردیم در جیم:-):-):-)
همتا
همتا
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
خخخخخ دلم می خواس باشم :دی
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/١٩
٠
٠
میتونید برین ازش دعوت کنین بیاد دانشگاتون بعد اغتشاش کنین خخخخخ
s_mohsen
s_mohsen
٩٣/٠٩/٢٠
٣
٣
قضاوت های احساسی و تصمیم گیری های لحظه ای در طبع ما ایرانی ها هستش! کاش همینقدر که پایبند احساساتمون هستیم پایبند قانون و قواعد اجتماعی هم بودیم!من به هیچ وجه از پیشینه این فرد دفاع نمیکنم ولی بهتر نیست قضاوت رو به قاضیان امر بسپریم؟؟ ازادی بیان یعنی اینکه هر فردی حتی مجرم بتونه حرف بزنه و از حق خودش دفاع کنه! نه اینکه...
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
١
٣
واییی نمیدانم چرا الان که خیلی خوب خیلی از مواضع فتنه 88 روشن شده بازم شما اینو میگید قضاوتهای احساسی این شخص کاملن موضعش برای همه روشن شده و اینکه بنا بر این نبود که مناظره باشه یا اینکه بخواهد دفاعی صورت بگیره ایشون میخاستند بیاییند برای قشر جوان سخنرانی کنند و این خیلی وضعیتش متفاوته در ضمن اصلن صلاحیت اینو نداشتند ما پایبند قانون و قواعد اجتماعی هستیم و میگیم چرا کسی که هنوز پنج سال تحریمش تمام نشده(فائزه هاشمی پنج سال اجازه صحبت سیاسی در هیچ جایی ندارد)ئ هیچ مجوزی ندارد برای سخنرانی باید سخنرانی کنه!؟اصلن چرا تریبون دانشگاه باید در اختیار یکی از مهره های اصلی فتنه قرار بگیره!؟ ما دقیقا حرفمون از قانون بود قانون کشور ما میگه یکنفر با پیشینه سیاسی این شخص اصلن صلاحیت در اختیار گرفتن تریبون دانشگاه نداره شما به نکته خیلی خوبی اشاره کردید قانون و قواعد اجتماعی... یکی از بزرگترین خط قرمزهای امثال من ولایت ولابت ولایت!ایشون یکی از کسایی بود که با ولی فقیه مشکل داشت و بارها توی سخنرانی هاش اعلام کرد...
s_mohsen
s_mohsen
٩٣/٠٩/٢٠
٣
٠
خب!!!طبق گفته خود شما ایشون پنج سال اجازه صحبت سیاسی ندارند! ولی ایا شما این اجازه رو به ایشون دادین که ببینید صحبتشون سیاسی هست یا خیر؟؟ثانیا در زمان ائمه کسانی بودند که به امامانمون فحش و ناسزا میدادن نه اینکه باهاشون مشکل داشته باشن! دقت داشته باشین فحش و ناسزا!!! ولی امامان با عطوفت هر چه بیشتر این افراد رو می پذیرفتن و بهشون اجازه صحبت میدادن!ثالثا اگه کسی سخن حق نمیگه و شنونده اون هم قشری مثل قشر دانشجوی مملکت هستند که حداقل خوب رو از بد و حق رو از ناحق تشخیص میدن پس اینکه ما به اون فرد اجازه حرف زدن ندیم چه دلیلی میتونه داشته باشه؟ایا غیر از اینه که برخی این استنباط رو میکنن که ما جواب درستی برای او نداشتیم؟؟؟به نظرم این اجازه ندادن شما برای حرف زدن اون فرد بیشتر به شما صدمه میزنه تا اون...
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
١
ببینید اقا محسن وقتی جلسه ای تشکیل میشه که در اون از دو فرد سیاسی دعوت میشه که نقش این افراد بیشتر با سیاستشون نشان داده شده هدف جلسه هم کاملن مشخصه//شما میگید اجازه میداید صحبت کنند بعد با حرفشون یا موافق بودید یا مخالف یعنی از این دیدگاه نگاه میکنید که این ادم یا حرفش درسته یا غلط ولی مشکل اصلی ما این بود که این شخص اصلن صلاحیت صحبت در تریبون دانشگاه نداره یعنی با اصل اینکه حتی صحبتی بخواهد بکند مشکل داشتیم چرا؟چون خط قرمزمون ولایته و شخصی که بارها موضع خودشو راجب ولایت روشن کرده نباید جایگاهی داشته باشه برای صحبت چرا که این شخص از مهره های پررنگ فتنه 88 بود و خط قرمز ما فتنه بود ایجاد اون همه مشکل برای تک تک همین قضر جوان چرا که هدفشون اینه که ار دانشجو به عنوان یک ابزار استفاده کنند و ما با این حرکتمون گفتیم که این اجازه را نمیدیم شما نظرتون بر نرمش هست ولی یک جاهایی باید محکم ایستاد طبق همان صحبت اقا جایی که نرم باید باشیم نرمیم جایی که باید محکم پای ارمان و عقیدمون بایستیم می ایستیم اتفاقا مثال خوبی زدید ائمه اطهار و پیامبر جالبه با اینهمه نرمش پیامبر در برابر عده ای که بهشون حتی نازسا میگفتند یک جاهایی هم پیامبر خیلی خیلی جدی و محکم عمل کردند مثل جریان اون درخت و صاحب خانه اش یا حضرت علی با خوارج چطور بر خورد کردند!؟
s_mohsen
s_mohsen
٩٣/٠٩/٢٠
١
٠
متاسفانه من هرچه از نفس عمل حرف میزنم شما من باب مقالطه پای شخص و فرد رو به میون میارین!این رفتار در هر جای دنیا توسط هر کسی انچام بشه بدور از اداب ازادی عمل هستش!
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
١
اینجا شخص که عمل تعیین میکنه نمیدانم چرا نمیتونم اینو براتون بگم که بازخوردها چقدر به شخص بستگی داره و چه اهمیت زیادی داره...
همتا
همتا
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
هر فردی حق داره از حق خودش دفاع کنه دست ! ولی اینکه چه تریبونی در اختیارش باشه خیلی جای بحث داره ! :)
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
شیره بچه های آزاااااااااااااااااد !!! خوشمان آمد ایول :) باس زد تو دهن منافق !!!
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
یوز پلنگیم اصلن!خخخ
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
کی گفته منااافق؟؟؟ من وابسته به هیچ حزب یا گروهی نیستم وتفکر ازاد دارم!این یک(که منو متهم به طرفداری نکنین) من متاثر شدم وقتی کلیپ فحاشی رکیک به این خانوم رو دیدم درسته شاید کارای بدی کرده ولی دلیل نمیشه بیان بهش توهین کنن اونم به یه خانم توسط چند نففر مرد معلوم الحال! اخلاق پس کجا رفته؟انسانیت کجا رفته؟؟ اون لحظه اون یک زن بوده که مورد تجاوز چند مرد قرار گرفته.وجدان ادم به درد میاد...زشته به خدا نکنین این کارا رو
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
والا من که خودم از اول تا آخرش اونجا حضور داشتم نه فحاشی دیدم نه مزاحمت نه تجاوز به حریم نمیدانم والا چی بگم!از کاه چرا کوه میسازن یک ع ه!
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
عزیزم منظورم اون زمانی که شما اونجا بودی نیست کلیپی هست که تو نت موجوده!!!!!!!!!!!!
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
مطمئننا که دیده عینی از کلیپهای روی نت قابل استنادتره و اعتمادتر!
r_yazdani
r_yazdani
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
زنده باد دانشجوهای آزاد مشهد! بسیار مشعوف شدیم از این حرکت. قابل توجه همگی: طبق گفته دوستان خط قرمز= ولایت. شوخی نبود اون همه اغتشاش و ضایع کردن حق بقیه تو سال 88. حق اجتماعی: رأی دادن. آقای رأی دادیم فلانی رأی آورد. هر روره رأی میدن یه نفر رأی میاره. مث دوره حاضر. ولی احترام به رأی مردم خوبه،نه؟ بهتره یکم به جاه طلبی هایی که دیدیم فک کنیم.
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
درود بر شرف مان خخخخ
r_yazdani
r_yazdani
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
ازون گذشته: روز دانشجو مناسبت سیاسی داره، پس سخنرانش هم راجب سیاست صحبت میکنه. در ضمن عطوفت تا چ حد؟! بیشتر از این که راه پیدا کردن پاشون برسه دانشگاه؟! یادمون نرفته هیچ چیزو... تشخیص حق و ناحق تو صحبتای حضرت آقا که حماسه 9دی رو در پی داشت انجام شد.
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
حکاملن موافقم بصیرتی که آقا گفت اینکه بشناسیم حق و ناحق و پای جبه هامون بایستیم:-)
r_yazdani
r_yazdani
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
خواستم دوباره بگم: اگه ما رفتار کردار و سبکمون رو با صحبتای آقا تطبیق بدیم این مشکلات پیش نمیاد. اشکال ما اینه که حرف میزنیم ولی عمل...! یه جاهایی نرمش قهرمانانه و یه جاهایی باید گفت ما تا آخر ایستاده ایم.
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٠
٠
٠
لایک بر تو باد:-):-)
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/٠٩/٢٣
٠
٠
کودتا...اغتشاش....بذار یک مدت از دانشجو شدنت بگذره بد برا خودت دردسر درست کن :)))))
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
اخخخخ ارتش کودتا میکنه ننه بزرگ جان خخخ یک اغتشاش جمع و جور بود همش:-D
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
من مخالف دانشجوهای تندرو ام!! اخه شما وکیل هستین یاقاضی دادگاه؟؟؟ صلاحیت نداشتین برای اینکار
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
منم مخالف دانشجوهای تندرو ام و این حرکت اصلن تندروی نمیدانم اتفاقن بهترین بازخورد بود تندرو اونهایی اند که هنوز چیزی نگذشته از انقلاب عکس امام توی دانشگاه پاره میکنند رقاصب میکنند و به خاطر یک دعوای انتخاباتی دست روی ارزشهای مردم میگذارند و توهین میکنند به امامشون انقلابشون و...تندرو ها امثال همین فاءزه هاشمی اند که با پرویی تمام در حالی که اصلن در اون جایگاه نیستند ولایتو زیر سوال میبرند
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
خب بازم این سوال مطرح میشه ایا شما در جایگاهی هستی که بخوای قضاوت کنی؟
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
من به عنوان یک ایرانی صرفا یک ایرانی نه حتی یک دانشجو در جایگاهی هستم که کسی که ولی فقیه و رهبرمو زیر سوال میبره منافق بدانم
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٩
٠
٠
عین عبارت با ذکر رو وتاریخ ومحلی که ایشون زیر سوال بردن رو لطفا درج کنین...مستند سازی کنین
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
١
من این خانم رو نمیشناسم ولی حرفم اینه اگر انقلابی هستیم اگر پیرو ولایتیم بهتره وصیت نامه سیاسی انقلابی امام خمینی رو مطالعه کنینم که اخرش نوشته بودن معیار قضاوت حال افراد هست!! شاید توبه کرده باشه!شااااااید خواسته باشه برگرده از راه خطا(که البته بعید میدونم خخخخ)...بهتره بذارین مجریان قانون کار خودشونو بکنن وشما هم ستاره دار نشین!!!:D
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٤
٠
٠
چون گفتید این خانم نمیشناسید فقط بهتون میگم برید صحبتهاشون و فعالیتهای سیاسیشون یک نگاهی بیندازید بعد با توجه به همان وصیت نامه امام بیایید صحبت کنید یا لآقل برای خودتون راجبش فکر کنید نشناخته که نه من میتونم چیزی براتون بگم نه شما برای من بگید فقط همین بس که تمام صحبت ما این بود که ایشون صلاحیت تریبون دانشگاه ندارند همین...
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
١
مطمئنا اطلاعات سیاسی من از شما بیشتره عزیزم:) اینکه گفتم ایشون رو نمیشناسم بدین خاطر بود که هیچکس نمیتونه فرد دیگه رو به طور کامل بشناسه!مگر شما خدایین نعوذ بالله!! علم غیب هم که ندارین اگر بخواین از روی رفتاراش هم قضاوت کنین میشین سطحی نگر از درون وحال فعلی ادما هیچکس خبر نداره
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
یک طرفه به قاضی میرید چون در حالی که نمیدانید اطلاعات سیاسی من چقدره میگید من مطمئننا از شما اطلاعاتم بیشتره من با شما کاملن موافقم که هیچکسی از درون هیچ کس دیگه ای خبر نداره ولی ادمها موضعشونو با رفتارشون و حرفهاشون مشخص میکنند و مطمئننا وقتی شخصی خودش اینقدر واضح موضعشو مشخض کرده راجب نظام و انقلاب و رهبری دیگه هیچ جای صحبتی نیست!
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٤
٠
١
قبول دارم دانشجویین ودنبال هیجان وسروصدا..ولی بزرگتر که بشین متوجه میشین دنیا به این سادگیا هم که فکرشو میکنین نیست
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
تفاوت سر و صدا با دغدغه تفاوت کویر با دریاست...گاهی باید ادم بایسته و هیچ رقمه از هیچی نگذره اگه همه ساکت میماندند که همان سال 88 برای خودشون حکومت شاهنشاهی میساختند!
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٩
٠
٠
لا الی اله الله.... الان اونا نساختن بقیه ساختن!! وااای خداوندا سپاسگذارم نذاشتی اونا بیان روی کااااااااار!! الان ایرااان بهشته ... واقع بین باشین لطفا
علیرضا
علیرضا
٩٣/٠٩/٢٥
٠
٠
دانشجو باید اعتراض کنه! دانشجو باید بیدار باشه! دانشجو باید جلوی اشتباه بایسته! دانشجو سیب زمینی، دانشجو نیست اصلا! کسی که سابقش مشخصه، کارهایی که کرده و میکنه مشخصه دیگه جای این حرفها رو نداره!
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
اقای علیرضا خدا با اون همه بزرگیش در توبه وبخشایش رو بار کذاشته اونوخ شما؟؟!!! ترجیح میدم سکوت کنم....
ali007
ali007
٩٣/٠٩/٢٦
٢
٠
واقعا شرم اوره...دانشجوهای ما وحشی هم شدن:/ به عنوان یک فرد سیاسی اومده صحبت کنه گناهش چی بوده؟؟میگین دانشجو باید اعتراض کنه درسته؟؟چرا نمیزارین بقیه ی دانشجوها اعتراض کنند؟؟تا میان اعتراض کنن جمعشون میکنن مامورای پلیس؟؟واقعا که:/
m-nik110
m-nik110
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
علی اقا از وازه های خیلی بدی استفاده کردید وحشی یعنی چی؟!خون از دماغ کسی نیامد شما چی دارید میگید جنگ جهانی که نبوده مورد بعدی هم اینکه برای هزارمین بار که اصلن این ادم یک فرد سیاسی یا یک کارشناس سیاسی یا حتی یک سیاست مدار نیست و نبوده و حتی هیچ وقتم نخواهد بود ایشون یک مهره بود در فتنه اگه همه صحبتها و کارهاشونم مد نظر بگیریم فقط از منظر سیاست باز هم یک سیاست مدار نیست امثال فائره هاشمی ها توی سیاست یک جور مهره اند که سیاست مدارها راهشون میبرند مورد بعدی هم اینکه اعتراض باید از سر دلیل و منظق باشه نه نظرات احساسی در فتنه 88 هیچ دلیل مشخصی نداشتند حتی حرفشون از اینکه تقلب شده هم با دلیل نبود ... ببینید بزرگترین مشکل ما اینه که هیچ وقت یک مسئله را از دور نگاهش نمیکنیم و بررسی نمیکنیم ما میگیم ایشون صلاحیت تریبون دانشگاه ندارند چون طبق قانون کشور پنج سال محکوم شدند و حق هیچ صحبتی در هیچ تریبونی ندارند و هنوز این پنج سال تمام نشده/چون ایشون یکی از مهره های فتنه88 بود/چون موضعش کاملن مشخصه.. دلیل داشتیم برای اعتراضمون خیلی ها محض خوششون امدن یا نیامدن اعتراض میکنند و البته من شخصا اینکه فرطی میگرن قبول اصلن ندارم چون اینجوری نیست و اگر بود فتنه 88 سر یکروز جمع میشد فکر میکنید ایران با این ارتش بزرگش نمیتونست عینه فرانسه که سر یک شلوغی کوچیک ارتشش فرستاد توی خیابونها بفرسته!؟
ali007
ali007
٩٣/٠٩/٢٧
٠
٠
بله درسته بایت اون واژه عذرخواهم:))این بحث تظاهرات و شخص خانووم هاشمی صحبت زیاد داره که نمیشه همه چیز رو عنوان کرد
ali007
ali007
٩٣/٠٩/٢٧
٠
٠
برا اون واژه عذرخواهم...ولی تظاهرات و شخص خانووم هاشمی بحث زیادی داره که جاش اینجا نیست:)
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
اب خنک بیارم براتون علی اقا؟؟!! :D
ali007
ali007
٩٣/٠٩/٢٦
٠
٠
خخخخ...دست شما درد نکنه...خب واقعا این چه وضعشه!!؟همیشه خودشون حق دارن اغتشاش کنن،شلوغی کنن...ولی بقیه ی دانشجوها حق ندارن..تا اعتراض میکنن اسمشون میشه فتنه گر
maryam_doleh
maryam_doleh
٩٣/٠٩/٢٩
٠
٠
باهاتون موافقم کاملا هم تیکه ومنظور حرفتون رو گرفتم علی اقا:)
m-nik110
m-nik110
٩٣/١٠/٠١
٠
٠
ببینید خانم مریم الدوله جان!من واقعن دلیلی نمیبینم که بشینم تک تک مواضع سیاسی کسی که همه چیزش مشخصه و برای همه روشنه دانه دانه بیارم که بگم این شخص از مهره های فتنه بود که صلاحیت تریبون دانشگاه نداره که بارها موضعشو راجب ولی فقیه روشن کرده هیچم نمیگم الان ایران بهشته و ما همه چیزمون خوبه و از این صحبتها.. فقط همین که توی سیاست هیچ وقت نباید آدمها را بت کرد همین و ولاغیر حس میکنم تا صبحم که بشینم و بگم بازها موضع شما همانه که هست.. و اینکه به شخصه خودم خوشحالم که همان موقع خیلی چیزها برای مردم روشن شد.. فکر میکنم واقعن برای فاءزه هاشمی اصلن جای بحث نیست چون خیلی موضعش مشخصه!
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤