تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

نویسنده : آوین

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند. برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد.

 

+ ساعت نه تا یازده شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان‌ها انجام می‌شود در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته‌اید.

+ ساعت یازده تا یک شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

+ ساعت یک تا سه نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می‌شود.

+ ساعت سه تا پنج صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می‌افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می‌کنند.

+ ساعت پنج تا هفت صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می‌گیرد، لذا می‌توانید آن را دفع کنید.

+ ساعت هفت تا نه صبح: جذب مواد مغذی صورت می‌گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می‌باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت شش و سی دقیقه میل کنند.

کسانی که می‌خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آن‌ها ساعت هفت و سی دقیقه می‌باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی‌خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت نه تا ده صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می‌شود مواد سمی از بدن دفع نشوند. از نصفه‌های شب تا ساعت چهار صبح، مغز استخوان عملیات خون‌سازی را انجام می‌دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می‌مانند و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار می‌روند چون اعمال بدن‌شان دچار سردرگمی شده است و نمی‌داند چه باید انجام دهد. 

سعی کنید همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/٠٧/٢٤
٠
٠
سلام ... با اين حساب كلي آدم بد هستم. دير ميخوابم، صبحانه نميخورم ، شام ساعت 12 ميخورم وووووو مسواك نميزنم
هاچ
هاچ
٩٣/٠٧/٢٥
٠
٠
نچ نچ نچ شما الگوی بچه های جیمین! نچ نچ نچ!
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/٠٧/٢٦
٠
٠
سلام ... بيشتر به النگو مي‌مانم تا به الگو
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٣/٠٧/٢٤
٠
٠
سلام: خیلی ممنون از مطلب علمی و مفیدتون.
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٣/٠٧/٢٥
٠
٠
مرسی. چه اطلاعات جالبی.
maede
maede
٩٣/٠٧/٢٥
١
٠
من که ساعت خواب و بیداریم افتضاااااحه! :|
miss_khas
miss_khas
٩٣/٠٧/٢٥
٠
٠
اخ اخ اخ منم دقیقا همین عادت های بدو دارم:(
هاچ
هاچ
٩٣/٠٧/٢٥
٠
٠
دل همتان بسوزه ^_^
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/٠٧/٢٥
٠
٠
عجــــــــــــب (^_^) من گاهی اینطوری نیستم...مرسی از شما...مفیدومختصر
raha_sl
raha_sl
٩٣/٠٧/٢٥
٠
٠
بضی وقتا یه مطلب شاید خیلی مفید باشه اما انقد که طولانیه اصن نمیشه خوندش برای این مطلب کوتاهو مفید واقعا باید تشکر کرد از شما ممنونم و ممنوونم
ZAHRA_R
ZAHRA_R
٩٣/٠٧/٢٦
٠
٠
من خعلی زود میخوابم..
ZAHRA_R
ZAHRA_R
٩٣/٠٧/٢٦
٠
٠
به من باید افتخار کنین....
faride
faride
٩٣/٠٧/٢٦
٠
٠
ساعت 11 تا 1 شب هورمون ملاتونين ترشح میشه که فواید خیلی زیادی داره و حتما باید فرد تو خواب عمیق باشه و تاریک باشه اتاق!ممنون بابت اطلاعات :)
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
پاییز را مرگ می دانم

پاییز لعنتی

٩٥/٠٩/٠٦
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
قرار نیست بیایی!

بامداد پنجم آذر هزار و سیصد و نود و قلب

٩٥/٠٩/٠٦
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اراده

می خواستم خلبان شوم

٩٥/٠٩/٠٦
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
هنوز درد می کند

چوب استاد

٩٥/٠٩/٠٦
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨