بهشتی در طرقبه
سفرنامه کردینه

نویسنده : ریحانه_ارغیانی

برای تعطیلات عید فطر با تعدادی از دوستان و اقوام برنامه‌ای چیدیم که به جایی دیدنی و بکر برویم که به مشهد هم نزدیک باشد، هرکس نظری داد، یکی کلات نادری را پیشنهاد داد، دیگری بابا امان بجنورد را، در این میان نظر همسر دوست‌مان از همه جدیدتر و بکرتر بود. او مکانی در طرقبه را پیشنهاد کرد که تا به حال هیچ کدام‌مان ندیده بودیم. صبح روز عید فطر بعد از نماز عید، به سرعت کوله بارمان را که از شب گذشته جمع کرده بودیم داخل خودروی‌مان جا دادیم و به محل قرار که اول طرقبه بود رفتیم. همه که جمع شدند، همسر دوستم جلوی ما به راه افتاد و بقیه پشت سرش به راه افتادیم. از طرقبه وارد جاده طرقدر شدیم. اولین سربالایی را که رد کردیم، اطراف‌مان کوه  بود و هوای خوب. گاهی از باریکی جاده دلهره‌ای بر وجودم مستولی می‌شد که باز خودم را با دیدن زیبایی‌ها آرام می‌کردم.

به اولین تابلو که رسیدیم نوشته شده بود «روستای کردینه 4 کیلومتر». ماشین راهبرمان به طرف راست جاده پیچید و ما نیز پشت سر آن‌ها بودیم. جاده خاکی و بسیار باریک‌تر از جاده اصلی بود. هیجانش بیشتر شده بود. برای آرامشم مدام صلوات می‌فرستادم. درست در دل کوه بودیم. سمت چپ‌مان دره بود و سراشیبی تند که اضطرابم را دو چندان می‌کرد، بعد از آن همه استرس به دامنه کوه رسیدیم، زیبایی طبیعت تمام وقایع را از یادمان برد.

از ابتدای جاده رودخانه پر خروش شروع شده بود و هرچه بالاتر می‌رفتیم منظره‌ها زیباتر می‌شد و آبشارهای زیبا چشم‌های‌مان را نوازش می‌کرد، همه از خودروها پیاده شدیم و کنار آبشار عکس انداختیم و پاها را در خنکایش فرو بردیم. در کنار رودخانه اتراق کردیم، مردها هیزم جمع کردند و خانم‌ها هرکس وظیفه‌ای به عهده گرفت. همه مشغول بگو بخند بودیم که وجود حیوانات جنگلی کنار رودخانه توجه‌مان را جلب کرد، شغال و روباه به فاصله دو متر از ما برای خوردن آب به کنار رودخانه آمده بودند.

چادر به بپا کردیم و شب با صدای زوزه حیوانات به خواب رفتیم. برایم جالب بود، بهشتی در نزدیکی‌مان بود و ما خبر نداشتیم و حالا هم که با خبر شدیم از ترس جاده باریکش که از هیچ امنیتی هم برخوردار نیست و حتی در روستایه خوش آب و هوا با آن همه امتیازهای جذب توریست برق نداشت و شب را با برق کشی از اتومبیل‌ها و روشن کردن آتش سپری کردیم. دیگر فکر دوباره دیدنش را نمی‌کنم. شاید با آسفالت و گذاشتن گاردریل کنار جاده و اطلاع رسانی گردشگری، خیلی از مسافرین و ساکنین برای رفع خستگی‌های‌شان از این بهشت زیبا دیدن می‌کردند.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٢١
خوب ! پی نوشت من اطلاعاتی رو نسبت به این جاذبه طرقبه عرض کنم ! عطف به گزارش که من و علیرضا خورسندی از ارغوان دره داشتیم ، همون موقعیت مکانی با کد جی پی اس ، ابتدای سرچشمه رودخانه بار رو مشخص می کنه ، مسیر رو مجدد می گم : طرقبه ، بعد مجتمع درحال ساخت گیلاس ، سمت چپ میشه طرقدر، جاده طرقدرمسیر تفرجگاه ارغوان رو بالا می رید ، بعد از اردوگاه تفریحی سپاه پاسداران که برای عموم آزاد هست و جای جذابی هست ، به یک دو راهی می رسین ! دو راهی سمت راست رو ادامه می دین و به دامنه بلندی های بینالود نزدیک می شید ، کردینه تقریبا چسبیده به دل رشته کوه بینالود است ، و درنتیجه می تونید علاوه بر جاذبه محیطی از وجود حیوانات وحشی از جمله : خوک ، گراز ، شغال ، کفتار خاکستری، گرگ ، روباه ، سیاه گوش ، آهو ، قوچ و کبک ! بهره مند بشید ! اونجا باید فکر همه چی رو بکنید ! مسیرش ناهمواره و فصل بهار و ابتدای فصل تابستان جذاب ترین فصل جهت بازدید است !
٩٣/٠٥/٢١
من مطلبو خوندم تصمیم گرفتم یک سفر کوچیک راه بندازم اما اینایی که الان فرمودین رو کجای دلم بذارم آخه! تفنگ نداریم که ببریم خب! اصلا تفنگ هم داشتیم مگه دلمون میاد شلیک کنیم! :-/
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٢١
:) خخخخخخخخخخ ! خوب اسپری فلفل ببرید با خودتون ! راحت و بی دردسر !:)
٩٣/٠٥/٢١
راست میگین فکر خوبیه :دی دیگه به خاطر حمل سلاح گرم هم به زندان نمیریم (خخخ)
٩٣/٠٥/٢١
خانم ارغیانی تولدتون پساپس مبارک! :)
ممنون خوشحالم کردید با تبریکتون
فاطمه خانووم
٩٣/٠٥/٢١
اول تولدت مبارک دوم مرسی باشد که روزی برویم و از این بهشت دیدن کنیم.
٩٣/٠٥/٢٣
ممنون فاطمه جون...خیلی زیباست حتما برید.برا حیوانات وحشی هم شب اتیش روشن کنید کافیه
admincheh
٩٣/٠٥/٢١
جاهای بکر تا وقتی بکر بمونن خوبه ؛ تولد گذشتت مبارک خانوم:)
Em Ad
خیلی هم عالی............ممنون از معرفی تون
p_golpari
٩٣/٠٥/٢١
ایشالله همیشه شاد باشید ... مثل اینکه تولدتونم هست مبارکه 120 ساله بشید!! و ممنون بابت مطلب خوبتون
مرررررسی از شما دوست عزیزم
h.naderi
٩٣/٠٥/٢١
خوشحالم که دوباره دارید می نویسید // توی اینطور مطالب شما باید توصیف فضا رو قوی تر بنویسید.
٩٣/٠٥/٢٣
سلام ممنون از شما..اگه خیلی قوی توضیح میدادم مطلبم طولانی میشد و شاید خوانده حوصله دنبال کردنشو نداشته باشه
سلیمان حسنی
بسيار ممنون! ولي فك كنم زياد رفته باشم
ati
٩٣/٠٥/٢٣
مارفتیم جنگل ابر گفتیم چرااسفالت نیست ایناگفتن بکر بودن محیط ازبین می ره ..نمی خوایم اینطوری بشه..دیدم راست میگه قشنگیش به همونه
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

گیج شده ام

حال این روز

بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

ترانه ای سروده خودم

بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»