چراغی که به خانه رواست
چرا باید این همه به مردم کشورهای دیگر کمک کنیم؟!

چراغی که به خانه رواست

نویسنده : arwen

دولت "دلسوز و دلواپس" ایران سوخت و مواد غذایی مورد نیاز عراق را تامین می‌کند! علی شمخانی: «ایران سوخت و مواد غذایی مورد نیاز عراق را تامین می‌کند»

این جمله را که در خبر ها دیدم یک آهی کشیدم. نه برای کمک کردن ایران به مسلمان‌های دیگر کشورها. به هر حال مسلمان وظیفه‌اش است که به مسلمان کمک کند اما چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است آقایان!

در سی سال گذشته ایران به درماندگان لبنان، آوارگان افغان، مردم سوریه و.... هرجا دستش رسیده کمک کرده. چه سرمایه‌ها که بدون بازگشت به کشورهای دیگر نرفته در حالی که عده‌ی زیادی از مردم همین کشور در فقر و نداری به سر میبرن. ما سوخت عراق را تامین کنیم در حالی که مردم خودمان قیمت بنزین و اتوبوس را دوبل می‌دهند و غذای آنها را تامین می‌کنیم در حالی که چند هفته قبل وزارت بهداشت از احتمال افزایش بیماری‌های ناشی از کمبود کلسیوم در فرزندان بسیاری از خانواده‌های سطح پایین کشور خبر داد که دلیل مشخص آن مشکلات مالی خانواده هاست که توان خرید لبنیات و گوشت را از دست میدهند.

در کشور ایران نیازمند کم نداریم. سری به برنامه‌های ماه رمضان صدا و سیما بزنید. همین دو روز پیش شبکه‌ی تهران دختر بچه‌ای را نشان داد که با لباس پسرانه از سطل‌های زباله امرار معاش می‌کرد. چند درصد مردم این کشور در طرح هدفمندی یارانه شرکت کرده‌اند؟ نزدیک شصت میلیون نفر.... آیا این دلیل بر این نیست که بسیاری از خانواده‌های ملت ایران به اندازه آقازاده‌ها در رفاه نیستند و ترجیح می‌دهند که ثروت کشورشان صرف مردم خودشان شود؟

ای کاش مسئولین اندکی شنوا باشند

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
٣
٣
خیر من اصلا موافق این حرف نیستم این یکی از همون ضرب المثلایی هست که در درست بودنش خیلی تردیده ... مردم سایر کشورهای مسلمان برادرای دینی ما هستن و وظیفه ماست که کمک کنیم این لطف نیست وظیفه است . اینم به این معنی نیست که مجوز صادر کنیم که به نیازمندای داخل کشور توجهی نشه ... نه اونم وظیفه است ! هر دو بااید انجام بشه و دو مقوله کاملا جدا از هم هستن ! اگه مسئولین تو یکی سهل انگاری می کنن دلیل نمی شه فلسفه دیگری رو زیر سوال برد!
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
ببینید من نظر شما رو نفی نمیکنم.از سیاست و پیمان های منطقه ای هم به خوبی آگاهی دارم اما یه بار شما از جیب خودت کمک میکنی به فقیر یه بار دست میکنی تو جیب یکی دیگه کمک میکنی به فقیر یه بارم از یه فقیر تر برمیداری میدی به کسی که فکر میکنی فقیره مسئله این هست که من قبول دارم به ملت فلسطین باید کمک کرد.به غزه وظیفه داریم کمک کنیم اما دقیقا چرا باید از جیب اونهایی کمک کرد که پشتشون زیر بار مشکل خم شده؟ کم نداریم افرادی که میلیاردی از ثروت این ملت خوردن اسم هفت تاش دیروز اعلام شد که ماشالله زیر هزار میلیارد اصلا از گلوشون پایین نرفته.بعد ما داریم جوانهایی که تو دو میلیون وام ازدواج موندن.یا تو خیلی مخارج عادی.گفته میشه تو کشور ما خانواده ضعیف شده و علت ضعف بنیاد سر کار رفتن خانمهاست.یک نفر نیست بگه اون خانم اگر زندگیش بچرخه ول نمیکنه دوازده ساعت در روز بره سر کار. واقعیت اینه امروز تو همین مشهد خودمون صنف پارچه فروش ها تعطیل کرده بودن اگه سری به بازار قماش میزدی و دلیلشو که میپرسم میگن دولت گفته باید قیمت رو ببرید بالا ما هم در حمایت از مردم مغازه ها رو بستیم حالا شما بگو چراغه به کجا رواس؟ به عراقی که روی نفت خوابیده؟ ایران به حد کافی کمک نظامی میکنه نمیکنه؟
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٢
اینکه کمک کردن به کشورهای مسلمان دنیا و منطقه عین کمک کردن به خود کشوره ! چون این کمکا صدقه نیست !
v-qavam
v-qavam
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
سیاست های کلی نظام رو چه کنیم؟؟؟ منم کاملا باهت موافقم هر چند به اطصلاح میگن امنیت کشور ما در گرو آسایش و امنیت این کشور ها هست و غیره...اما تا زمانی که حتی یک گرسنه توی کشورمون هست نباید به بقیه کشور ها کمکی بشه
v-qavam
v-qavam
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
فرض کنید توی یک خانواده بعضی از بچه ها ها هنوز وضع رفاهی خوبی ندارن و با حد اقل ها زندگی میکنن بعد پدر اون خانواده قسمتی از درامد هاشو ( که کم هم نیست)بره و به همسایه ها کمک کنه در حالیکه هنوز بچه های خودش شبا گشنه میخوابن و لباس مناسبی ندارن بعد به نظرتون این عادلانه است؟ اون بچه ها حق ندارن از پدرشون شاکی باشن؟ خدا از همچین پدری راضی هست و کارشو تحسین میکنه؟؟؟
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
٣
١
اگه اینی که می گین درست باشه پس این داستان که حضرت علی در حالیکه خودشون افطار نداشتن افطارشونو به اون مردم فقیر دادن اونم سه شب پشت سر هم فلسفه اش چیه ؟؟؟ می دونم حضرت علی خیلی بالاتر از حد ما ها هستن ولی بهر حال زندگی ایشون الگوی ماست ! کمک به برادر دینی وظیفه است!
Faeze_v
Faeze_v
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
یاد کوروش کبیر افتادم اونم همچین اعتقادی داشت
ali_sh
ali_sh
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
آره كاملا موافقم!! ولي از طرفي هم اون ها به كمك نياز دارند!! نميدونم والا شايد هم ....
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
ببینین وظیفه ما کمک به مردمه اصولا انسان انسانیتش به همینه حرف من چیز دیگس شاید تو متن خوب بیانش نکردم اما گاهی ادم یه صحنه هایی میبینه دلش کباب میشه کاش میتونستم بگم بعضیاشو
sm-mousavi
sm-mousavi
٩٣/٠٥/٠٤
٢
١
تمام نکاتی که شما گفتید صحیح، ولی ما برای رفع نیاز همه چی داریم حالا چه کم و یا گران، ولی داریم، و دلیلی بر این نیست که بر کشور های مسلمان دیگر کمک نکنیم، و اگر در کشور مان نیازمند داریم، دلیل اصلی اش چند دستگی بین خودمان است، اگر مرفهین بی درد، کمی فکر نیازمندان باشند، مردم کشور ما بی نیاز می شوند و همه در یک دسته قرار می گیرند، انفاق در دین ما حرف اول را میزند وخداوند هم گفته است ارحم ترحم(رحم کن تا من هم رحم کنم). و جمله اول شما که گفته بودید به هر حال مسلمان وظیفه‌اش است که به مسلمان کمک کند، دیگر ولی ندارد...
v-qavam
v-qavam
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
سید جان فرمایش شما صحیحٰ اما اونا هم تو کشور خودشون بالاخره مرفهینی دارن که به هم وطناشون کمک کنن...بعدشم حالا که مرفهین ما انفاق نمی کنند تکلیف نیازمندای کشورمون چی میشه؟ بازم باید نیازمندای کشور خودمونو نادیده بگیریم و به نیازمندای کشور های دوست و ایضا همسایهع!!!! کمک کنیم؟؟
sm-mousavi
sm-mousavi
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
من جایی نگفتم باید نادیده گرفت، گفتم باید در عین کمک به نیازمندان خودی به کشورهای نیازمند واقعی همسایه هم کمک کرد و آنها در یعضی موارد مثل گاز و ... هیچ از خود ندارند.
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
١
١
نه آقای قوام هم باید یه نیازمندای داخل کشور توجه باشه هم نیازمندای خارج کشور ! دلیل نداره این دو تا موضوع باهم قاطی بشن!
v-qavam
v-qavam
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
کلن سوتفاهم ما در اینه که من میگم بعد از رسیدگی به نیازمندای خودمون بریم سراغ کشور های دوست و همسایه!!!!! شما میگین همزمان اینکارو بکنیم خخخخ:) سو تفاهم برطرف شد:)
p_golpari
p_golpari
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
چی بگم !! ممنون همین
Faeze_v
Faeze_v
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
به نظرم ضریح امام حسین(ع) کاش صرف نیاز مندا میشد (ابدا هم قصد توهین ندارم)
h.naderi
h.naderi
٩٣/٠٥/٠٤
٤
١
به نظر من یک خلط مبحثی اینجا اتفاق افتاده! اولا خبری که شما نقل کردید از آقای شمخانی در متن خبری اش اومده که ما با عراق تفاهم نامه های اقتصادی داریم و معنی «تأمین کردن» حاتم بخشی کردن نیست. پولش رو از عراق می گیریم. اتفاقا در این شرایط تحریم یکی از بهترین فرصت هاست برای ما که صنعت بنزین رو گسترش بدیم/// کمک به تمامی کشورهایی که نام بردید منافع بلند مدت و میان مدت استراتژیک برای ما داره؛ امروزه ایالات متحده؛ روسیه؛ چین و حتی عربستان سعودی در حوزه منطقه ای خودشون متحدانی دارند که با کمک به اون ها به منافع استراتژیک می رسن؛ الان این همه کالای ایرانی توی عراق چرا داره میره؛ تا سنگ توالت هتل های کربلا و نجف ایرانی هست. این کمک به صنعت کشور نیست؟
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
ببینید من حرف شما رو قبول دارم در پست های خودم و جوابهایی که به دوستان زدم هم این رو به هر نحوی گفتم ما مسلما با سوریه و لبنان و فلسطین منافع مشترک داریم به نفعمونه که پای داعش رو توی عراق قطع کنیم که به ایران نرسه اینا همه درست اما در کنار اینها صحنه هایی هست در کشور ما که هر روز داره زیاد تر میشه آمار فقز مردممون داره بیشتر میشه یه عده هر روز غنی تر میشن و یه عده رسما تو فقر دست و پا میزنن کمک به دیگران خوبه اما وقتی از جیب یکی خرج میکنی نظرش رو باید بپرسی. دولتی که الان دو ساله وام بازنشستگان نیروهای مسلحش رو عقب میندازه و میگه بودجه نداریم دولتی که شیر بچه های ابتداییش رو قطع میکنه میگه بودجه نیست باید چشمش باز بشه این چیزی که شما میگید متونی که من خوندم قرارداد اقتصادی نبود مستقیما به کمک اشاره کرده بود مسلما بحث قرار داد جداس
Faeze_v
Faeze_v
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
حتما باید اونایی که بهشون کمک میشه مسلمون باشن انسانیت کوش؟؟؟؟
h.naderi
h.naderi
٩٣/٠٥/٠٤
٤
١
منافع استراتژیک هم لزوما اقتصادی نیست. گاهی امنیتی هست؛ گاهی سیاسی هست. کمک ما به ملت های افغانستان؛ عراق؛ لبنان و سوریه باعث شده بازهای مصرفی این کشورها و امکانات امنیتی اون ها در اختیار ما باشه؛ اکثر تصمیم های سیاسی این کشورها با نظر ایران گرفته میشه و از همه مهم تر همین کشورها در روز مبادا به درد ایران خوردند. اگر همین عراق نباشه فکر می کنید چطوری دلار وارد کشور می شد؟ عراق الان یکی از راه های دور زدن تحریم ها برای ماست. اون ها به ما کمک می کنند و ما به اون ها؛ این یک بازی برد- برد هست.
h.naderi
h.naderi
٩٣/٠٥/٠٤
٤
١
دیگه من لزوم کمک به مسلمان ها؛ اصل 2 قانون اساسی و وظیفه شرعی و این ها رو فاکتور گرفتم؛ فقط مادی نوشتم که بدونید اگر با نگاه مادی هم به ماجرا نگاه کنید این یک معامله برد- برد هست
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
همون حرفی که به دوستمون بالا زدم یه موقع من نوعی از جیب خودم برمیدارم میدم به نیازمند که خب پول خودته حقته اختیارش رو داری یه موقع دست میکم تو جیب یکی دیگه برمیدارم بهش میگن دزدی یه بارم که از جیب یه فقیرتر از فقیر بهش میدم که اونو دیگه نمیدونم چی میگن بهش اما خدا شاهده تو همین مشهد با چشم خودم مادر دیدم سر خیابان اسرار تو سطل آشغالهای جلوی دیوارا میگشت دنبال غذا واسه دو تا بچش من یکی میگم این خطاس
h.naderi
h.naderi
٩٣/٠٥/٠٤
٢
١
یک چیز دیگه هم یادم شد. اون بخشی از کمک ها هم که خیلی روش مانور میدن و هی عبارت کذایی «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» رو تکرار می کنن حاصل کمک های مردمی هست. عکسی که برای مطلب هم گذاشتیم این رو نشون میده؛ این ها چیزهایی که مردم ایران آزادانه مثلا برای کمک به شیعیان لبنان دادند و هیج کسی حق نداره به این مردم بگه چرا دارید به ملت لبنان کمک می کنید در حالی که توی کشور خودمون فقیر داریم؛ این دو مسئله کاملا از هم جدا هستند.
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
اصن یکی از قسمتایی که توی بحث اقتصاد مقاومتی خیلی روش مانور میدن همین مسئله است : تغییر تراز تجاری ایران از اروپا به غیر متعهد ها و مستضعفین... این کجاش بده ؟
s_a
s_a
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
هان؟ یعنی چی این تغییر تراز و اینا؟ این اصطلاحا رو از کجا میدونی؟!!!!!!!!!!
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
خخخخ خیلی تابلوئه یعنی اینکه ما بجای اینکه دائم به فکر مبادله تجاری با کشورای غربی باشیم سعی کنیم با کشورای مستضعف دنیا معامله تجاری داشته باشیم. اینجوری دیگه خیلی تحت تاثیر این زلزله های اقتصادی غربی هم نیستیم!
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
اون جاش بده که شرمنده ها بنده رشته دانشگاهیم مدیریته اجبارا مقدار وحشتناکی اقتصاد پاس کردم خب یه مقدار الان وضعیت سیاست های اقتصادی دولت بهتر شده اما تا دو سال پیش نیاز به گفتن نداره جوک بود و افتضاح بعد شما فکر میکنی منابع ایران چطوریه؟ جز اینه که ثروت ایران دست یه عده خاصه که چند نفرشون در دولت قبلی جزو سران بودن بعد وقتی میخوایم کمک کنیم با افتخار اعلام میکنیم از هشتاد میلیاردی که این سه چهار نفر حضرات خوردن یک میلیارد دلارش رو پس گرفتیم بعد میایم فشار رو میاریم رو ملت وقتی کم میاریم به فروشنده میگیم قیمت رو ببر بالا فکر نمیکنیم درست ما باید به بقیه کمک کنیم اما شاید در کنارش باید فکر کنیم یه تیکه چوب تا یه حدی خم میشه از یه حدی که بگذره ترک میخوره و میشکنه
آرش قلی زاده
آرش قلی زاده
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
به نظر من باید علم سیاست و اقتصاد و ... به اندازه کافی داشته باشیم تا قضاوت کنیم پس ترجیح میدم بدون علمش قضاوت نکنم. مطمئن نیستم که کارشون درسته ولی مسئولان در این زمینه لابد یه چیزایی میدونن که این کارو کردن .... گاهی قبل از اینکه در زمینه هایی شناخت و علم کافی داشته باشیم قضاوت هایی می کنیم که وقتی شناخت و علممون در اون زمینه بیشتر میشه کاملا نظرمون عوض میشه . باتشکر
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٠٤
٥
١
نگاه کنید ، یک نوزاد وقتی تو رحم مادر هست دیدگاهش اندازه ی مساحت همان رحم مادر بیشتر نیست ! محدود نباشید ! سطح منافع ملی یک کشور رو نباید محدود به مرز کنیم ! مرز بندی یک تعریف جغرافیایی هست ، و اما آن چیزی که مهم است منافع ملی است ؟ همه ی کشور ها برای منافع ملی خودشون خارج از مرز بندی کشورشون فعالیت می کنند و تو همه ی کشورها هم فقیر هست ، این رو بدونید که اگر دیواری به نام حزب ا... ، حماس ، عراق شکسته بشه بعد جنگ به مرز های جغرافیایی ایران می رسه ، بعد اونوقته که شما به جای اینکه تو تلوزیون ببینی موشک چطوری مردم رو تیکه تیکه کرده ، تو کوچه خیابونای خونتون باید حسش کنی ! بجای اون فلسطینی مجاهدم باید حضرت عالی بری بجنگی ! یادت باشه !( دشمن دشمن من ! دوست من است )! (و دوست دشمن من ، دشمن من است ) ! بحث سیاست های کلان یک کشور به نظر من فراتر از یک متن و یک جمله است ، کسب اطلاعات سیاسی در زمینه خاورمیانه ، پیشینه فعالیت های سیاسی یهودیت همه و همه می تونه درک بهتری رو به شما القا کنه ! انشاا...
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٠٤
٢
١
و ذکر این نکته که من به دین اسلام افتخار می کنم نه آریایی بودنم ! پس بنا به تعریف در دین اسلام هیچ مرز بندی جغرافیایی وجود نداره ، هرجا مسلمانی کمک خواست ، باید به او کمک بشه و آن مسلمان ، خواه شیعه خواه سنی برادر دینی ما محسوب میشه و کمک کردن به آن ها امری واجب است.
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
١
١
احسنت ! امت واحده اسلام!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
خواهش می شود خانم همتا! :)
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٢
آقای بهمنی منافع سیاسی استراتژیک ایران رو مد نظر داریم اصلا به خاطر همون منافع ما از سوریه و بشار اسد دفاع کردیم چون پدرش حافظ اسد تنها کسی بود که هشت سال جنگ اسلحه به ایران رسوند و اینکه قبول کنیم یا نه امنیت ایران به اینه که کشوری بین ما و دشمن قسم خوردمون باشه و هم مرز نشیم اینا درست دفاع از مظلوم درست بابا مگه ایران نبود که برای لبنان سرباز فرستاد واسه جنگ؟ مگه به همین سوریه نیرو نفرستاد مگه تو عراق الان نیرو نداریم. کسی نمیگه چرا این اصلا دفاع از خودمونه داغش باید ریشش تو عراق خشک بشه تا به ایران نرسه اینم درست اما من سر همه حرفایی که پایین و بالا به دوستان گفتم هستم
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
گاهی وقتا یه سری کار درست نتایج نادرست داره شما به سادگی میتونی تو جوانهای همین کشور تغییر فکر و ذهنیت به مذهب رو ببینی مشکلات اقتصادی الان دقیقا پایه دین مردم رو داره میجوه من میگم وقتی تو این کشور روستایی هست که مردمش هنوز از اب غیر بهداشتی استفاده میکنن وقتی جایی هست برق نداره.وقتی خودمون تو رادیو اعلام میکنیم مشکلات کمبود کلسیم داره در بچه ها شدت میگیره باید نوع دیگه ای فکر بشه
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٠٤
٢
٠
جناب ، من خودم جوانم ، و همینجا می گم روستایی هستم ، با کمبودها در ارتباط بودم ، به عنوان یک جوان روستایی عرض می کنم که به سیاست های فرا منطقه ای کشور و خط مشی رهبرم آقای خامنه ای ایمان دارم ، روستایی ها برای دینشون از نان شبشون می گذرند ، اینکه چه تفکری باعث شده که ما مدام از وضع حال جامعه نفرت پیدا کنیم ، این مهمه! کمبود امکانات تو روستا ها رو پیرهن عثمان نکنید ...
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
خب من فکر نمیکنم شما تا حالا مجبور شده باشید اب آشامیدنی و شست و شوتون رو از جوب بکشید سیاست های کشور یه چیزه حق ملت یه چیز دیگه یه سر به روستاهای جنوبی کشور بزنید دوست عزیز میدونین وقتی ور گاز دنیا نشسته باشی و با چوب غذا بپزی یا کپسول استفاده کنی مفهومش چیه؟
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
کمبود هست ! منم قبول دارم اما کمک به سوریه لبنان و عراق ، ربطی به کمبود ها نداره ، اون کشورها سپر دفاعی زنده هستن ! باید جلوی اختلاص ها و فساد ها رو گرفت نه شعار بدیم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ،
atieh_se
atieh_se
٩٣/٠٥/٠٤
٢
١
مثلا با عراق تفاهم نامه امضا کردیم با فلسطین چی؟ به نظر من باید بی طرف باشیم.
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٤
١
١
بی طرف یا بی تفاوت ؟
p_golpari
p_golpari
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
نه ما ها نمیتونیم بی تفاوت باشیم
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
سلام
تامين با كمك فرق دارد ايشان فرموده اند تامين ميكنيم
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
مخالفم اتفاقا به نظر من به فلسطین باید کمک بشه شما از نظر سیاسی استراتژیک هم نگاه کنی کمک باید بشه بهش برای خاطر خود ایران و برای خاطر دین ایران اصلا دفاع از مظلوم وظیفه ماس.اما تا جایی که برنخوره همین اواخر تو دوتا از کشورهایی که ایران حمایت سفت و سخت ازشون میکنه پرچممون رو آتیش زدن من میخوام بدونم چرا؟
 atieh_se
atieh_se
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
راحت می گم باید بی تفاوت بود.
سحر بانو
سحر بانو
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٢
من کلا با اون ضرب المثلی که گفتین مشکل دارم. کمک به کشورهای مسلمان هم وظیفه ی ماست که خودتون هم بهش اشاره کردید، منافع زیادی هم برای خودمون داره اتفاقا...اون(( ولی)) رو درک نمیکنم توی متن...
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
همین الان داره تو اخبار میگه طول صف وام ازدواج از مرز یک میلیون نفر گذشت یعنی یه میلیون جوان این کشور لنگ دو میلیون وامن که الان بری تو مغازه لوازم برقی یه تلویزیون واسه زندگیشون نمیشه فرمان ازدیاد جمعیت داده شده در کشور ما که مردمش لنگ پول نونشونن بعد گفته میشه چرا ازدواج نداریم؟ چرا دزدی و بزهکاری در کشور زیاده چرا انحراف جنسی زیاد شده چرا چرا چرا....دنبال ردش رو بگیری میرسی دقیقا به مشکل اقتصادی حضرت امیر المومنین فرمودن فقر به کفر منجر میشه کافیه یه سری به مردم همین کشور بزنی تا ببینی جوونهای ما الان به کدوم راه دارن میرن مادر و پدر صبح تا شب میرن سر کار بچه میمونه با مهد کودکی که ماهی چند میلیون شهریه داره. برای یه زن هیچی بهتر و شیرین تر از این نیست که خودش به بچش اموزش بده اما زندگی الان نمیکشه که این کارو بکنن .واقعیت اینه کمکی که بلاعوض(توجه بفرمایید بلاعوض) به دیگران میشه در واقع فشاری هست که روی جامعه ی ما میاد
Farzane_v
Farzane_v
٩٣/٠٥/٠٤
١
٢
با نظرات آقای نادری موافقم...............ممنون از مطلبتون
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٣
سلام
فرموده اند تامين ميكنيم نگفته كه مجاني ميدهيم
كشور نياز به ارز دارد و عراق بهترين جا براي تبادل است .
من كه شخصا خيلي دوست دارم اين صادرات رونق بگيرد . تا اينكه مجبور باشيم برنج هندي بجاي پول نفت از هندوستان وارد نمايم
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
عزیزم اشتباه متوجه شدید درد منم اینه که این نیس
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
سلام
اين نيس يعني چه؟
F_ahmadi
F_ahmadi
٩٣/٠٥/٠٤
١
١
ممنون.. منم کاملا با شما موتفقم. ای کاش مسئولان بشنوند!!!!
Em Ad
Em Ad
٩٣/٠٥/٠٤
٢
١
گداهامونو میفرستیم عراق و فلسطین و لبنان و ... ، هم یه مسافرت میرن ، هم پولدار میشن برمیگردن . به همین راحتی....
باران
باران
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٢
کشور ما کشورفقیری نیس منتهی یه سری ضعف ها و سومدیریت ها باعث نارضایتی و توزیع نادرست امکانات و این قبیل صحبتا میشه وگرنه کمک ما هم نفع مادی داره هم معنوی
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
من حرف شما رو قبول دارم سو مدیریت وجود داره در حد ناجور اما من میخوام بدونم مسئولین کشوری که به فروشنده اعلام میکنن باید قیمت رو ببری بالا و به راحتی قبول میکنه با توجه به تمام امار اقتصادی به ملتش فشار بیاره چرا و چطور از جیب همین ملت خرج اجنبی میکنه؟ همون حرفی که به دوستمون بالا زدم یه موقع من نوعی از جیب خودم برمیدارم میدم به نیازمند که خب پول خودته حقته اختیارش رو داری یه موقع دست میکم تو جیب یکی دیگه برمیدارم بهش میگن دزدی یه بارم که از جیب یه فقیرتر از فقیر بهش میدم که اونو دیگه نمیدونم چی میگن بهش اما خدا شاهده تو همین مشهد با چشم خودم مادر دیدم سر خیابان اسرار تو سطل آشغالهای جلوی دیوارا میگشت دنبال غذا واسه دو تا بچش من یکی میگم این خطاس
شرر اعظم
شرر اعظم
٩٣/٠٥/٠٤
١
٠
به نظرم صدقه رو توی سطل آشغال بریزیم زودتر به دست مستمندان می رسه تا بندازیم صندوق صدقه. من واقعا به چشم خودم دیدم.لااقل میدونیم که تو جیبه از ما بهترون و لبنان و فلسطین و ..نمیره
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٤
٠
١
اتفاق یه چیز رو بگم با اطمینان دیدم که صدقه رو به فقیرش رسوندن شخصا فقط تو صندوق میندازم از اون روز
شرر اعظم
شرر اعظم
٩٣/٠٥/٠٤
٠
٠
اره ماهی 20 هزار تومن رو که میدن اصلی هاش جاهای از ما بهترون خرج میشه شک نکن
jalal
jalal
٩٣/٠٥/٠٤
٤
٠
یاری رسانی به هم نوع مقوله ای است انسانی و اخلاقی به شرط این که خود فرد از لحاظ مالی در تنگنا و محتاج دیگران نباشد
jalal
jalal
٩٣/٠٥/٠٤
٤
٠
و لا تجعل یدك مغلوله الى عنقك و لا تبسطها كلى البسط فتقعد ملوما محسورا؛ هرگز دستت را برگردنت زنجیر نكن (بخل نورز) و بیش از حد (اعتدال نیز) دست خود را مگشاى تا مورد سرزنش قرار گیرى و از كار فرو مانى
arwen
arwen
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
دقیقا متشکرم
S_SOHA
S_SOHA
٩٣/٠٥/٠٥
١
٠
به نظرم داریم تو کمک به کشورهای منطقه افراط می کنیم... نمیگم نباید باشه کلن... ولی ما داریم خیلی زیاده روی می کنیم...
همتا
همتا
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
آقای من اسمتونم نمی تونم تلفظ کنم درست آرون عایا ؟؟ حالا بهر حال ... خب پس حرف شما هم تاجایی که من متوجه شدم اینه که کمک کردن به کشورای مظلوم منطقه کار درستیه و باید جزو سیاستای نظام باشه ... اما در مورد منبع این کمکا کمی تا قسمتی حرفاتونو قبول دارم ولی این بازم به این معنی نیست که کمک کردنو تعطیل کنیم بلکه باید روش جمع آوری هزینه ها رو درست کنیم نه اینکه کمک کردنو از بیخ تعطیل کنیم!
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٣/٠٥/٠٥
٠
٠
سلام:به نظرم بعضی کمکها لازمه وبه امنیت ملی ما مرتبط است.فکر کنید اگر ایران نفوذی را که درعراق داردنداشت کشورهائی که با ما دشمن هستنددر آنجاجای پا محکمی برای خودشون پیداکرده وعلیه کشورما کار میکنند.از طرفی با این منابعی که ما درکشور داریم وکشورهای عربی فقط نفتشو دارند چرا باید مشکل داشته باشیم.آب را به قیمت نفت به سه کشور عربی میفروشیم،خاک را هم همچنین ودر هیج جائی هم به حساب نمی آید.مدیریت درست میخواهد که متأسفانه مشکل داریم وعده ای خاص ازآن استفاده میکنند.متشکرم
M_Ranjbar
M_Ranjbar
٩٣/٠٥/٠٦
٠
٠
کاملا با حرفت موافقم
سرباز اسلام
سرباز اسلام
٩٥/٠٤/١٣
٠
٠
تا حالا به این فکر کردید هزینه هشت سال امنیت در ایران چند تومانه؟ یه محاسبه ساده... در جنگ ایران و عراق تعداد 2 میلیون نفر بسیجی به جبهه رفتند و حدود یک میلیون نظامی و شهدای ایرانی هم حدود 300 هزار نفر بود. اگر فرض کنیم که فقط این 3 میلیون نفر مسئول امنیت کشور در هشت سال جنگ تحمیلی بودند، با احتساب حداقل حقوق امروز، یعنی ماهی 1 میلیون تومان جمعا در هشت سال جنگ حقوق این مسئولین معادل 288 هزار میلیارد تومان یا حدود 90 میلیارد دلار میشد فرض کنید هزینه خرید و ساخت تجهیزات نظامی هم برابر هزینه حقوق و دستمزد این 3 میلیون نفر باشد که البته بسیار بسیار بیشتر از این مبلغ می باشد. حالا تو ذهنتون هزینه کل خسارت های جنگ تحمیلی رو به خاطر بیارید. نابودی خرمشهر، کشتار مردم بیگناه، زن و کودک، اسارت، بمباران شیمیایی، هزینه های نظامی، نابودی سکوهای نفتی، نابودی مزارع کشاورزی، خرابی شهر ها، نا امنی و و و ... (این هزینه ها به پول امروز برابر 1050 میلیارد دلار به عنوان غرامت ایران محاسبه شده است.) در مجموع کل هزینه 8 سال جنگ علیه ایران معادل 1230 میلیارد دلار براورد می شود. یعنی معادل حدود 10 سال درامد نفتی کشور با بشکه ای 100 دلار ............................................. جرج بوش سال 2004 اعلام کرد هدف ما عراق، سوریه، لبنان و سپس ایران است. برای این هدف حتی دکترین نظامیشون رو هم تغییر دادند. امروز نه تنها ایران بلکه حتی از عهده عراق هم بر نیومدن و مجبور شدند نیروهای نظامی خودشون رو از عراق بیرون ببرند. امروز حتی نتونستندتو سوریه پیروز بشند. چون دژ مستحکمی به نام حزب الله لبنان زمین گیرشون کرده. امروز به محض اینکه اسرائیل تو ایران عملیات تروریستی انجام میده و دانشمند کشور (شهید شهریاری) رو شهید می کنه، فردا حزب الله لبنان دو سه تا از افسران ارشد اسرائیل رو هلاک میکنه. امروز تقریبا 30 سال از جنگ می گذرد. کشور در امنیت کامل و دیگر هم قرار نیست شهر ها خراب بشن و زیر ساخت ها، نیروگاه ها و سکوهای نفتی کشور نابود بشه، قرار نیست دشمن وارد کشور بشه و زنان و کودکان رو بکشه و به اسارت ببره، قرار نیست کسی احساس نا امنی کنه، امروز قرار نیست 300 هزار نفر شهید بشن و 300 هزار خانواده داغ دار... دلیلش می دونی چیه ؟؟ چون شیر مرد هایی از حزب الله لبنان، دشمن رو تو خاک خودش، 500 کیلومتر دور تر از مرزهای ایران زمین گیر کردن. چون دارن میجنگند تا من تو احساس امنیت کنیم... حالا به نظر شما تکرار تجربه 8 سال جنگ و اون همه هزینه بهتره یا کمک به حزب الله لبنان با خیلی خیلی خیلی کمتر از اون هزینه حالا فهمیدی چرا وقتی سید حسن نصرالله با غرور اعلام می کنه از ایران کمک مالی دریافت می کنه باید خوشحال باشی نه ناراحت؟؟ کاش به جای اینکه بگی چرا کمک ایران به حزب الله ؟ از خودت سوال می کردی چرا کمک امریکا به اسرائیل. به جز کمک های اقتصادی، بسته جدید دهساله امریکا به اسرائیل در حوزه نظامی حدود 40 میلیارد دلار بود یعنی حدود 4 برابر کل بودجه نظامی ایران کاش آقایان وطن پرست به اندازه یک سرباز صهیونیست عرق ملی و مکتبی داشتند وقتی از او پرسیدند مرز شما کجاست، گفت هر کجا که پوتینم به آنجا برسد
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥