دعوا برای مصالح مردم یا منافع مخابرات؟!
خلاصه‌ای از آن‌چه بر سر واتس‌اپ آمده

دعوا برای مصالح مردم یا منافع مخابرات؟!

نویسنده : اکرم انتصاری

دفتر حساب کتاب ماهیانه و کارت عابر بانک و قبض همراه روی میز؛ خود را در دو راهی انتخاب بین مدیریت مصرف و ادامه همین وضع می‌بیند. چند نرم‌افزار ارتباطی را سریع دانلود می‌کند و پا به دنیای سامانه‌های ارتباطی جدید می‌گذارد. اسم «واتس اپ» و «لاین» و «وایبر» حتما به گوش‌تان خورده، نرم‌افزارهایی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. البته در این مطلب می‌خواهیم در مورد واتس اپ صحبت کنیم، نرم افزاری که تا دم فیلتر شدن رفت ولی با دستور رئیس جمهور فیلتر شدنش منتفی شد.

 

|| واتس‌اپ (whatsApp) چیست؟

واتس‌اپ یک سامانه نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند آندروید، بلک بری، آیفون و نوکیاست. نرم افزاری که با وجود داشتن یک مودم wifi و یا ارتباط دیتا می‌تواند شما را با دوستان‌تان مرتبط کند. اشتباه نکنید، برنامه‌‌هایی نظیر واتس‌اپ نرم افزارهای همراه هستند و نمی‌توان نام شبکه اجتماعی به‌شان چسباند. شبکه اجتماعی یک ساختار اجتماعی دارد که از فرد و گروه تشکیل شده و به بررسی روابط بین انسان‌ها، گروه‌های انسانی و سازمان‌ها می‌پردازد. ولی واتس اپ نرم افزاری قدرت‌مند برای چت، ارسال عکس، پیام تصویری و صوتی است.

با باز شدن پای اینترنت به همه جا و افزایش هزینه‌های ارسال پیام‌های متنی و چند رسانه‌ای، نرم افزارهای این چنینی خیلی سریع جای خود را در گوشی‌ها پیدا کرد. دیگر لازم نبود برای خبر گرفتن از دوس‌تان به ازای هر پیان 16 تومان هزینه کنید، یک بسته اینترنتی از اپراتور تلفن همراه‌تان می‌خرید و تمام پیام‌های‌تان مجانی تمام می‌شود، اگر هم به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشید، می‌شود گفت، هزینه‌تان صفر می‌شود.

 

|| دستور کار بررسی فیلترینگ واتس آپ تیتر یک خبرگزاری‌ها می‌شود.

ماجرا از بحث فیلتر واتس آپ در کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه شروع شد که دولت مخالفت خود را با فیلترینگ اعلام کرد؛ وزیر ارتباطات و فناوری مخالفت خود را در این کار گروه با توجه به تعداد کاربرانی که ازین نرم افزار استفاده می‌کنند بیان کرد. رسمیت یافتن این مخالفت زمانی مشخص شد که خبرگزاری‌ها از رای مثبت نماینده سابق مخابرات در جلسه رای گیری فیلترینگ واتس آپ خبر دادند، گویا همزمان دو نماینده اکنون و اسبق مخابرات در جلسه حضور داشتند و رای مثبت به کام مخابرات دادند و بعد از اعلام خبرگزاری‌ها عنوان شد «ما مطلع نبودیم که ایشان برای خداحافظی و مراسم تودیع غیر رسمی در این جلسه حضور داشتند.» جالب این‌جاست مسئولین از لفظ «شبکه اجتماعی» برای نرم‌افزار واتس آپ استفاده می‌کنند.

با لغو شدن مصوبه، مخالفان فیلترنشدن واتس‌اپ به مخالفت‌های خود ادامه دادند و موافقان هم از لغو مصوبه حمایت کردند. 

 

||چهره های مخالف با فیلتر شدن واتس‌اپ را بشناسیم


رئیس دولت یکی از سرشناس‌ترین چهره‌هایی است که در صف مخالفان در زمینه فیلتر شدن واتس‌اپ ایستاده است .

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری هم گفت: فضای مجازی ضررهایی دارد که باید این فضا را کنترل کرد؛ اما با صراحت اعلام کرد که این موضوع باید توسط كمیسیون‌های مختلف مركز ملی فضای مجازی مورد بررسی قرار گیرد و هم برای این موضوع تصمیم‌گیری نهایی شود و هم در مورد سیاست‌گذاری در زمینه شبكه‌های اجتماعی تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

 

|| چهره‌های موافق با فیلتر شدن واتس‌اپ را حتما دیده‌اید!


در جبهه مخالفان هم آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد یکی از موافقین جدی فیلتر شدن واتس‌اپ است؛ در خطبه نماز جمعه‌ دو هفته قبل هم نرم افزارهایی مثل واتس‌اپ را به ویروس وبا در لوله‌های اصلی آب شهری تشبیه و عامل فساد خواند و اضافه کرد: مگر در این مملکت چند نفر بی‌دین وجود دارد که می‌خواهید رضایت آنان را جلب کنید.

حال این سوال مطرح می‌شود؛ آیا کسانی که نرم افزارهایی نظیر واتس‌اپ استفاده می‌کنند، بی دین هستند؟ آیا با فیلتر شدن این سامانه‌های نرم افزاری فیلترشکن‌ها راه را برای جوانان باز نمی‌کند و منع از دنیای جدید اطلاعات و فناوری حرص برای به دست آوردنش را در ضمیر انسان‌ها بیشتر نمی‌کند؟! جالب است بدانید یک شرکت ارائه دهنده فیلترشکن ماهانه صد میلیون تومان درآمد دارد و جالب‌تر این‌که بنا به گفته کمیته تعیین مصادیق مجرمانه عضویت در شبکه اجتماعی جرم نیست اما استفاده از فیلتر شکن که نوعی دور زدن قانون است جرم تلقی می‌شود.

 

* همیشه پای مخابرات در میان است.

مخابرات به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرمنفعت‌ترین اپراتورهای همراه در کشور با ورود نرم افزارهای واتس‌اپ خود را در خطر می‌بیند و از هر دری وارد ماجرا می‌شود تا با فیلتر شدن این نرم افزارها، دوباره پول‌های هنگفتی را به جیب بزند. از مقایسه چند پالس مکالمه و ارسال پیام متنی و تصویری با مشابه همین کار در این نرم افزار متوجه تفاوت قیمت‌ها و چربیدن یکی بر دیگری خواهید شد.

 

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٣/٠٢/٢٧
٢
٠
این سوشیال ها از نظر هزینه ای برای مردم خیلی بصرفه هستن و هزینه های اونا رو کاهش میدن ولی امان از استفاده نادرست .....
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٧
٢
٠
خب استفاده ی نادرست هم باید درست شه !اصولن ملت ما هر چیزی قبل از این که فرهنگش وارد بشه خودشو وارد می کنن!
hach_zanboori
hach_zanboori
٩٣/٠٢/٢٧
١
٠
چه حرف زیبایی زدی پاییز
m-ziya
m-ziya
٩٣/٠٢/٢٧
٠
١
میدونین این نرم افزارای الان مصداق قدیمیش چیه!؟ میشه همون ویدئو قدیم. که کلا ممنوع بود و نمیشد استفاده کرد. الان کسی به شما بگه ویدئو ممنوع بوده، خنده تون نمیگیره!؟ که چرا ممنوع بوده!؟ من چون کلا نمیتونم حرف دیگه ای تو نقد نظرات مسئولان بزنم به دلیل محدودیت ها، همین رو میگم دیگه. و این که انسان به چیزی که از آن منع میشود حریص تر است.
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٧
٢
١
نیگاه؛ آزاد گذاشتن این ها یک راهی هست؛ ولی همه ما می دونیم این راه یعنی اینکه ما رسما بگیم شما بیاین با فرهنگ و روابط ما هر کار خواستید بکنید / فیلتر کردنش هم مثل ایستادن جلوی یک رودخانه خروشان هست. گیرم واتس آپ فیلتر شد، بعدش تانگو، بعدش لاین بعدش ...
MONA-R
MONA-R
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
احسنت آقای نادری :)
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
الان اون زمـان نیست و بچه های امروزی بچه های اون زمان !به نظرتون اون کنترل قدیم و حرف شنوی و ... هنوز هست؟!
m-ziya
m-ziya
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
آقای نادری میدونید صحبت شما دقیقا فقط طرح مسئله است. بله ما هم میدونیم که هم ما نمیخوایم اونا بیان با فرهنگ ما هر کاری دلشون میخواد بکنن و هم فیلتر کردنش به دلایل خیلی زیادی خوب نیست. اما به نظر من این مسائل شده بازیچه دست اعمال منفعلانه مسئولین ما برای جذب نظر عده ای از مردم. چه جناح راست و چه جناح چپ. یعنی چه. یعنی یک طرف ماجرا میگوید صفر و یک طرف ماجرا میگوید 100! در مورد نرم افزارهای ایرانی هم واقعا ما سرورهایی به قدرتمندی سرورهای اون ور و امکانات اون ها داریم.؟! لوازم علمی و عملی کار وجود داره؟! نرم افزار ایرانی به این سبک میتونه همن کارایی و و سرعت و استفاده رو برای مردم داشته باشن؟!
علیرضا
علیرضا
٩٣/٠٢/٢٧
١
١
به نظر من هم کسی که بخواد سوء استفاده کنه خیلی راحت میتونه یک فیلتر شکن و خیلی راه های دیگه که خودشون بلدن این قیلترها رو دور بزنه و کارشو رو انجام بده این وسط بیشتر از هرکسی اونی که می خواد استفاده درست بکنه سرش کلاه میره! در مورد موافقین این فیلتر هم که حرف خاصی نمیشه گفت!
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٧
٢
٢
معنی این حرف شما اینه که چون راه خلاف کردن وجود داره ما امکان خلاف کردن رو برای ملت باز بذاریم؟ مثلا بگیم چون یک دزدی می تونه قفل در ماشین ما رو باز کنه پس چرا اصلا درب رو قفل کنیم؟
MONA-R
MONA-R
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
کاملا باهتون موافقم :)
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
به نظر من کسی که کارش درست هست از این محیطم جهت کم کردن هزینه استفاده می کنه!//آقای نادری شما مخالف فیلتر هستین یا موافق؟
hach_zanboori
hach_zanboori
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
من روی گوشیم این نرم افزارا نصب نمیشه و ندارمشون! ولی تا اونجایی که اطلاع دارم در موردش ، خب هزینه های مخابرات بالاست واسه همین به صرفه ست دیگه! آقای نادری مقایسه ای که کردین به جا نیست! چون این دو موضوع به هم شباهتی ندارن.
علیرضا
علیرضا
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
آقای نادری من ادامه حرفم رو روی مثال خودتون میگم: خب فیلتر کردن چه معنی میده غیر از اینه که طرف ماشین خودش رو جوری قفل بکنه که دیگه خودش هم نتونه ازش استفاده کنه! در صورتی که اون دزد میتونه قفل ماشینش رو باز کنه اما خودش بلد نیست و نمیتونه! پس باز هم اون دزد به سوء استفاده ای که می خواد بکنه می رسه. خب این وضعیت به نفع کیه؟ به نفع اون صاحب ماشین هست واقعا؟!
f_etemadi
f_etemadi
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
كاملا با نظر آقاي خورسندي موافق هستم ،اصن چه كاريه كسي كه بخواد استفاده نادرست بكنه هزار تا راه داره با اين چيزا نميشه جامعه رو پاستوريزش كرد متاسفانه
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٨
١
٠
خوب این رو در فقه میگن آلات مشترکه ... این نرم افزارها از نظر کاربرد دو حالت داره: ارتباطات آزاد و تجاوز به حریم خصوصی؛ ارتباطات منطقی با هدف کاهش هزینه های مکالمه / از نظر امنیتی هم من و هم شما می دونیم که مثلا نرم افزار وایبر توسط یک جاسوس موساد نوشته شده؛ تمامی سرورهاش در «حیفا» در قلب اسرائیل هستند و اصولا با هزینه های سرسام آور ایجاد چنین شبکه هایی به نظرت گردانندگان اون چطور سود می کنند؟ من میگم معلومه اون ها دنبال سود نیستند. پول رو دولت و سرویس های جاسوسی میدن... خوب به نظر اصلا این ماشین ارزش سوار شدن داره؟
علیرضا
علیرضا
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
از این نظر که برای جاسوسی و این هاست اگر بخوایم نگاه کنیم حق با شماست، استفاده از اون ها به نفع ما نیست ولی خب چیزی که معلومه الان خیلی از شبکه های ارتباطی و اجتماعی که ما ازشون استفاده می کنیم یک جورایی به رژیم اسرائیل مربوط میشه و اگر بخوایم از این ها استفاده نکنیم باید یک جایگزین براش پیدا کنیم؛ خب چیزی که هست و شما پایین تر بهش اشاره کردید استفاده از نسخه های بومیه ولی خب اینها مشکلاتی دارن اولا این که حداقل پولی هستند و مسئله بعدی شاید خیلی از کاربردهای این نرم افزارها رو نداشته باشند یا سرور قوی نداشته باشند. مطمئنن دولت هم اگر بخواد از این برنامه ها حمایت کنه نه به نفع خودشه و نه به نفع مخابرات! پس باید چکار کرد؟ البته من خودم موافق خیلی از فیلترینگ ها هستم ولی خب بعضی هاشون هم شاید اشتباه باشه. (من که گوشیم سیستم امل جاواست و در حدی نیست که از این نرم افزارها بخوام استفاده بکنم ولی شما که میشناسید اگر نسخه بومی قابل قبولی هست معرفی کنید شاید بشه کاری کرد)
علیرضا
علیرضا
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
سیستم عامل*
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
چون می دونن کجـا سرمایه گذاری کنن تا سود دو طرفه ببین ؛الان با این حرف ما دوراه داریم یا همگی استفاده نکنیم !یا سرور وطنی !خب سرور وطنی داریم؟!
لبخند انار
لبخند انار
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
واتس اپ رو فیلتر می کنند وایبر و لاین ................هزار تا نرم افزار دیگه ساخته می شه ،کسی هم که بخواد باهاش کار کنه راه دورزدن فیلتر رو بلده ،فیلتر فایده ای نداره
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
نمی دونم کی می خوایم اینو درک کنیم !منع هرچیزی حریص تر به استفاده اش می کنه آدما رو !
MONA-R
MONA-R
٩٣/٠٢/٢٧
٠
١
لایک روحانی!
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
به نظر من باید بومی ســازی بشه !مطابق با فرهنگ ما ایرانی ها! تا کی می خوایم وارد کننده نرم افزار و اطلاعات باشیم؟!
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
سلام: باید به مردم مخصوصا جوانان آگاهی دادکه خودشان سراغ خیلی مسائل غیر لازم نروند.وگرنه با فیلتر وجریمه وتنبیه بهترکه نمیشود هیچ یک عده جری تر هم میشوند.متشکرم
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
آگاه ســآزی یک اصل مهم هست که ازش غافل شدیم ؛ در بیشتر زمینه ها !خیلی ممنون از شما
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
به نظر من فیلتر كردن مثل قرص مسكن می مونه كه تو معده ناشتا ریخته میشه ! شاید یه مدت درد رو كم كنه اما می رسه روزی كه اون معده بپكه !
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
مثال بهتری نبود حالا:|
hach_zanboori
hach_zanboori
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
إنّ ابنَ آدمَ لَحَريصٌ على ما مُنِعَ . اینطور که توی سایت تبیان نوشته این سخن از پیامبر هست.
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
همین طوره اصولـا نداشتن چیزی باعث حرص به داشتنش می کنه، منتهااین طور که پیش رو داریم یا بایدبا فناوری یک گام به جلو بذاره ما هم بایستیم !
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
سلام:خواهش میکنم ومتشکرم
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
:)
شاهدخت
شاهدخت
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
من این نرم افزار ها رو ندارم .... ولی یه چیزی در موردشون خصوصا وایبر شنیدم که میگم : اینکه دسترسی اینترنتی به اینها به لحاظ جاسوسی و این حرفا بسیاااار بالاست . چون مثلا تو ف.ب شما اول ساین این (!!) میشی بعد صفحه ات وا میشه ولی گوشی شما به محض اینکه به اینتر نت وصل شه وارد وایبر میشه و. ... خلاصه امنیت گوشیت و اطلاعاتت رو خیلی میاره پایین..این چیزی بود که من شنیده بودم :)))
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
من در نظرات بالاتر هم توضیح دادم؛ این نرم افراز به طور مشخص توسط یک جاسوس موساد نوشته شده و تمامی سرورهاش هم توی اسرائیل هست!
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
من هم شنیدم !اما چه باید کرد؟!
amin20
amin20
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
ما که گوشی هوشمند نداریم !! اصلا گوشی نداریم !! پس فیلتر بشه نشه برای من تفاوتی نمیکنه !!
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
شما لپ تاپ نداشته باشید در مورد نرم افزارش نظر نمی دین؟!
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٨
١
٠
با تفاوت نظر نسبت به تمامی دوستان // بنده معتقدم فیلتر کردن بسیاری از این نرم افزارها به دلایل امنیتی بسیار درست است (ر.ک به نظرات بالاتر بنده در مورد وایبر) اما وقتی شما یک راه سلبی رو شروع می کنی باید حتمن راه ایجابی اش رو هم داشته باشی / الان در کافه بازار حدود 5 نوع نرم افزار ارتباطاتی ایرانی هست؛ چه خوب می شد که اگر امام جمعه محترم و مسئولان اگر از فیلتر کردن واتس اپ دفاع می کنند در کنارش به جوان ها توصیه کنند مثلا از نرم افزار « ...» ایرانی استفاده کنید. // جالبه بدونید امروزه کشورهایی که منافع مستقلی نسبت به ایالات متحده در دنیا دارند اصولا در تمامی اشتراکات مجازی خودشون رو از این کشور جدا کردند. فااعتبرو یا اولی الابصار
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
این وسط هم بد نیست یاد کنیم از وزیر محترم فرهنگ که به جای دفاع از کلوپ و فیس نما و شبکه اجتماعی تبیان هنوز هم به دنبال رفع فیلتر فیس بووک هست // و رسول الله (ص) فرمودند: الناس علی دین ملوکهم ... مردم پیرو حاکمانشان هستند!
MONA-R
MONA-R
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
توصیه کنن از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟؟؟ چرا اسمشو نگفتید؟
Niva
Niva
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
بنده هم با جناب نادری موافقم.... حتا این نرم افزارها برای عده ایی سود داره.. نه حالا سود اقتصادی بلکه میتونه اطلاعات امنیتی یک کشور باشه که با گسترش این نرم افزارها به راحتی قابل دسترسه
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
خب سرور وطنی داریم؟!درمورد فیس بوک که حرفی نیست !الان حکم استفاده از این نرم افزار (واتس آپ- وایبر-لاین)چیه؟!
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
ای بابا..:/....و اینکه خب اگه کسی پیدا شه این نرم افزارا رو ایرانیشو بسازه و منحصر باشه به ایرانیآ (چه خارج و چه داخل) فک کنم امیتشم میره بالا...و اینکه چون واتس آپ و لاین مثه وی چت نیستن که هرکسی به راحتی بتونه اطلاعات کاربر رو پیدا کنه و اینا...و اگر هم فیلترش کنن...مثه وی چت باز هم هستند کسایی که با صدجور فیلتر شکن واردشون بشن و فقط هزیه ای پرداخت میشه واسه فیلتر شدن...
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
حرف ما اینه که سرور درجه یک وطنی بدین ما ازش استفاده کنیم !
رادمهر
رادمهر
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
البته این نرم افزار فقط برای سال اول استفاده رایگانه و از سال دوم باید با 0/99دلار شارژش کرد
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
خب ما که نداریم:دی
رادمهر
رادمهر
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
یه جوری دم از جاسوسی این نرم افزارا میزنین انگار ماها عضو چه سازمان مهمی هستیم! اطلاعات ما به درد هیچکس نمیخوره اگرم ترستون از عکساتونه که خب حق دارین من خودم هیچوقت عکس و فیلم خانوادگی تو گوشیم و سیستمم ندارم برامم مهم نیست جاسوسی کنن انقد بگردن تو گوشی ببینن به چی میخوان برسن
Niva
Niva
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
:)
Paeez
Paeez
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
شاید یه طور زنجیره ای باشه تا مثلن به یک جای مهم برسن:| :|نمی دونم:|
admin
admin
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
من یک مثال بزنم مرتضی: ببین من الان شماره چند تا از معاون وزیر ها رو دارم؛ این ها قبلن ها هیچ کاره بودند ولی الان مسئولیت دارند؛ همین شماره ها می تونه برای اون ها دردسر درست کنه
رادمهر
رادمهر
٩٣/٠٢/٢٩
٠
٠
چ مثال جالبی...این تفکر یعنی قطع رابطه با همه،ینی فیلترکردن خودمون برای اینکه مبادا کسی سو اسفاده کنه...اینجا ب اندازه کافی جاسوس داریم اگه بخوایم ب این فک کنیم کلا باید بیخیال همه چیز بشیم
ali007
ali007
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
به نظرتون این نرم افزارها که در تمام دنیا هستند باعث تهاجم فرهنگی میشن؟؟؟خب ما میتونیم مثل همین یه نر افزار ایذانی رو هم درست کنیم کسانی که میخان از اون ایرانی استفاده کندد و کسانی که نمیخوان از همون خارجیه چرا ما حق انتخاب رو از میخوان عده ای از مردم بگیرن؟؟شما یک جور هم ازجاسوسی صحبت میکنین که انگار این نرم افزار در خذمت سازمان موصاده!!!!سعی کنیم که همیشه به نظرات بقیه و سلایق بقیه احترام بذاریم حتی اگه با افکار و اعتقادت ما فرسنگ ها فاصله داشته باشه....سعی نکنیم که با زور همه چیز رو به نفع خودمون عوش کنیم؛ممنون:)))))
ali007
ali007
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
*نرم افزار ایرانی
ali007
ali007
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
این تکه ای ازسخنان دکتر روحانی است در روز فناوری ارتباطات:آقای روحانی گفت اوایل انقلاب عده‌ای نگران این بودند با وارد شدن ویدئو به کشور "ایمان جوانان پر می‌زند." به گفته رئیس‌جمهوری ایران، بعد از ویدئو نوبت دستگاه‌های ماهواره شد و این‌که "اگر خدایی نکرده تلویزیونی بتواند با یک دیش مخفی یا آشکار شبکه دیگری را بگیرد، چگونه ایران و اسلامیت می‌ماند؟" به اعتقاد حسن روحانی هر دوی این رسانه‌ها وارد ایران شدند اما بر "ایمان جوانان" و "هویت مردم" اثر نداشتند؛ بلکه به گفته رئیس‌جمهوری، حضور جوانان در مسجد‌ها و محافل انقلابی بیشتر هم شد. او می‌گوید: "دیدیم که ماهواره آمد و مبارزه در پشت‌بام و بالکن تاثیرگذار نبود؛ نه ایمان مردم پر زد و رفت و نه هویت مردم از دست رفت." آقای روحانی گفت حالا نوبت نگرانی عده‌ای از اینترنت است اما افزود که او "حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به عنوان یک حق شهروندی در کشور به رسمیت" می‌شناسد. او از مردم و بخش خصوصی خواسته "بلوک فارسی" را در شبکه‌های اجتماعی تقویت کنند و حضوری فعال داشته باشند.
ali007
ali007
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
من یک نظر دیگه هم دادم که متاسفانه تایید نشد:|:|
Paeez
Paeez
٩٣/٠٣/٠٢
٠
٠
تائید شده:)
2nyadideh
2nyadideh
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
منم كه اصلا تو باغ نيستم (o_0) ترجيح ميدم هيچي نگم...
Paeez
Paeez
٩٣/٠٣/٠٢
٠
٠
:دی بفرما دم در بده !
MILAD
MILAD
٩٣/٠٢/٢٨
٠
٠
ممنون :))
Paeez
Paeez
٩٣/٠٣/٠٢
٠
٠
شمام که به دوستان "ممنون"گو پیوستین!:)
MILAD
MILAD
٩٣/٠٣/٠٢
٠
٠
کمال همنشینان در من اثر کرده خخخخخخ
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

تو خیالی...

٩٥/٠٩/١٦
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣