مثل آب خوردن خوش تیپ بمانید!
پنج ترفند برای تناسب اندام

مثل آب خوردن خوش تیپ بمانید!

نویسنده : a_heydari

می‌گویند آدم‌ها راحت چاق می‌شوند و سخت لاغر؛ یعنی برای کم کردن یک کیلو چربی اضافه، باید ماه‌ها سختی کشید و رنج کم خوردن و چشم بستن به شیرینی و شکلات را به جان خرید. آیا شده تا به حال پس از یک دوره رژیم غذایی طولانی مدت، احساس شکست کنید و از خودتان ناامید شوید و فکر کنید فرد بی‌اراده‌ای هستید؟ اگر احساس کردید در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید، ترفندهای زیر را اجرا کنید تا سریع وزن کم کنید و این حالت مأیوس کننده در شما از بین برود.

 

|| عکس بگیرید

یک عکس همیشه بیشتر از هزاران حرف برای گفتن دارد. این خاصیت تصاویر است. چرا این برخورد را با غذایی که می‌خوریم انجام ندهیم، تا ببینیم با ما چه می‌گوید؟ حداقل به مدت ۲ هفته از هر چه می‌خورید عکس بگیرید و هر چه می‌توانید آن‌ها را نگاه کنید. تحقیقات ثابت کرده‌ کسانی که این کار را انجام داده‌اند، الگوی غذا خوردن‌شان به وعده‌های متعادل‌تری تغییر کرده و برنامه کاهش وزن برای‌شان موثر واقع شده. این یک ترفند ساده است، شما با تکرار مشاهده‌ تصاویر چیزهایی که می‌خورید، درک خواهید کرد که چه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوید.

 

|| آب را جایگزین نوشابه کنید

قبل و بعد از هر وعده‌ غذایی‌تان یک لیوان آب بنوشید. به جای نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی‌های الکلی به نوشیدن آب روی بیاورید. فقط از این طریق خودتان را از ۳ تا ۷ کیلو اضافه وزن در هر سال بیمه می‌کنید. همچنین نوشیدن آب باعث خواهد شد بیشتر احساس سیری کنید و جلوی شما از حمله‌ور شدن به وعده‌های سنگین غذایی گرفته شود.

 

|| ماهی را جایگزین کنید

اگر تا الان ۴ بار در هفته گوشت قرمز می‌خوردید، سعی کنید ماهی سالمون یا تن را جایگزین کرده تا متوجه مزایای بزرگ آن شوید. با این کار بدن‌تان را از دست ۱۲۰۰ کالُری اضافه در هفته نجات خواهید داد. جایگزینی ماهی با گوشت نه تنها باعث خواهد شد وزن کم کنید، بلکه یک منبع غذایی عالی برای چند ماده مغذی و پروتئینی را به مواد غذایی مصرفی‌تان افزوده‌اید. ماهی را می‌توانید به صورت بخار پز یا کبابی نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

|| ته بندی کنید

بله! درست شنیدید. خوردن میان وعده‌ سبک اما خوشمزه در روز برای ته بندی به جای این‌که فقط سه وعده غذایی کامل داشته باشید، باعث خواهد شد سریع‌تر لاغرشوید. چرا که اگر در فواصل منظم میان وعده بخورید، در مجموع کالری کمتری دریافت خواهید کرد. برش‌های سیب و کره‌ بادام زمینی، میوه‌های تازه با پنیر کم چرب و انتخاب‌های دیگر، میان وعده‌های عالی و کم کالری است که باعث خواهند شد، بیشتر احساس سیری کنید.

 

|| از هر لقمه‌تان لذت ببرید

زمانی که شما به جای این‌که در چشم به هم زدنی غذای‌تان را تمام کنید، با رغبت غذا می‌خورید و از هر لقمه‌تان لذت می‌برید، زود‌تر از حالت معمول احساس رضایت و سیری خواهید کرد. از این راه شما وعده‌های اندازه و کافی خواهید خورد و همچنین پس از غذا احساس انباشته شدن، مواد غذایی در معده‌تان نمی‌کنید.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
translator
translator
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
بلی ممنانیم . فقط بعد و قبل غذا اب خوردنش اشتباهه حداقل باید نیم ساعت قبل و بعد غذا اب نخورید چون باعث مشکلات معده میشه دراینده...فقط کسانی که طبعشون گرمه خیلی کم بعد غذا میتونن اب بخورن که غذا راحت تر هضم بشه بقیه نباید بخورن مضره.
MILAD
MILAD
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
پس اونایی که میخوان چاق شن چی؟ :(
mohii-2
mohii-2
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
ارههههههه ماکه لاغریم چی؟؟؟؟؟؟؟
MONA-R
MONA-R
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
:) خوب بود!
MONA-R
MONA-R
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
منکه هروقت بخام لاغر میشم هروقت بخام هم چاق میشم!!خخخ
ali007
ali007
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
ممنون مفید بود استفاده کردبم:))))))ولی من که چاق نیستم من تو لاغری باربی رو گذاشتم تو جیبم!!!!!!!!!!!!!!
چراغعلی
چراغعلی
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
به نظر من بیان کنکور ثبت نام کنن خود به خود وزنشون کم میشه حتی در مواردی منفی هم شده...
mahdi-h
mahdi-h
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
من که هرچی میخورم چاق نمیشم خخخ
hamid_f
hamid_f
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
من هر چی گیرم بیاد میخورم،اصلا هم ب فکر چاقی نیستم چون میدونم چاق نمیشم.آخه اصلا استعدادشو ندارم.
tina_m
tina_m
٩٢/١٢/٠٦
١
٠
خوب بود اما من ترجیه میدم چاق بمونم. هیچ کس هم تا حالا نگفته بم لاغر کن.....
maede
maede
٩٢/١٢/٠٧
١
٠
عکس گرفتن جالب و جدید بود!تا حالا نشنیده بودم!
علیرضا
علیرضا
٩٢/١٢/٠٧
١
٠
مفید بود ،خیلی ممنونم :)
H_fateme
H_fateme
٩٢/١٢/٠٧
١
٠
ممنون
پربازدیدتریـــن ها
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

همواره شک مهمان من است

٩٦/٠١/٠٢
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

تو ابراهیم نبودی

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

نمی دانستم!

٩٦/٠١/٠٢
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

تردید، تصمیم و تغییر

٩٦/٠١/٠٢
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

گوجه سبز

٩٦/٠١/٠٢
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

یاکریم

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

هنوز عاشقم بود؟!

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تن‌های سرد

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

فقط به خاطر مانی

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

چهل سالگی

٩٦/٠١/٠٣
کار بزرگ پرسپولیس

نگاهی متفاوت به لیگ برتر ۹۵_۹۶

٩٥/١٢/٢٨
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

یک جهان مقابل من

٩٦/٠١/٠٢
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

دخترکی با چشمان آبی رنگ

٩٦/٠١/٠٣
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

حجم نبودنت

٩٦/٠١/٠٢
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

بهلول

٩٦/٠١/٠٣
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

شاه بی سپاه

٩٦/٠١/٠٢
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

انقلاب شکستن ظرف است

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

آیه های زمینی در تردیدهای ناگریز

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

ساعت بیست و پنج شب و روز سی و دوم ماه

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

خرده‌شیشه‌های تردید

٩٦/٠١/٠٥
تبلیغات
تبلیغات