پسرها جدا، دخترها جدا!
گزارش میدانی سایت جیم از نظرات دانشجویان نسبت به تفکیک جنسیتی

پسرها جدا، دخترها جدا!

نویسنده : سایت جیم

محمد حسین وکیلی - مصطفی موسوی اصل

یکی از قوانینی که این روزها بسیار مورد توجه قشر دانشجوست تفکیک جنسیتی دانشگاه‌‌هاست؛ قانونی که اجرای آن کاملا به حس و حال مدیر آن دانشگاه مربوط است!

یکی از دانشگاه‌هایی که در شهر ما این کار را آغاز کرده است، دانشگاه امام رضا(علیه السلام) است که سعی کرده ترم اولی‌ها را جدا کند و شرایط را کم‌کم مهیا سازد.

طبعا این مسئله بازخورد زیادی در بین دانشجوها داشته است، بسیاری از دانشجویان خودِ دانشگاه از این مسئله اعلام رضایت و بعضا نارضایتی کردند.

برای همین ما به سه دانشگاه منتظری به نمایندگی دانشگاه تک جنسیتی و دانشگاه فردوسی به نمایندگی از دانشگاه مختلط و خود دانشگاه امام رضا سر زدیم و نظر آنان را جویا شدیم.


* سکانس اول/ دانشگاه منتظری:


بچه‌ها یا دقیق‌تر پسرهای دانشگاه منتظری در محیطی تحصیل می‌کنند که از بدو تاسیس تفکیک بوده برای همین زمانی که می‌پرسی مختلط یا تفکیک؟ غالبا یا برای‌شان فرقی نمی‌کند یا این‌که همین فضا را ترجیح می‌دهند و زمانی‌که از دانشجویان سطح اول کلاس یا همان بچه زرنگ‌ها پرسیدم آیا درس خواندن کنار جنس مخالف در ایجاد حس رقابتِ درس تاثیری دارد یا خیر؟ تمامی آن‌ها بر معتقد بودند که درس خواندن برای ما به این موارد ربطی ندارد.

اما دانشجویانی که حس خواندن درس را ندارند (که خیل عظیمی از دانشجویان را تشکیل می‌دهند) نظری عکس آن داشتند، یعنی یک حس رقابت و یک محرک می‌تواند در پیشرفت علمی و حتی تجربیات زندگی بیافزاید.

وقتی به موضوع دقیق‌تر شدم و از طرح تفکیک دانشگاه امام رضا پرسیدم، آن‌ها معتقد بودند که این کار می‌تواند مضر باشد زیرا هم فضای کلی دانشجو هم سو با کلاس‌ها نیست و هم تفکیک نصفه و نیمه تاثر چندانی ندارد.


** سکانس دوم / دانشگاه فردوسی:


بچه‌های دانشگاه فردوسی که خیالشان فعلا از بحث‌های تفکیک راحت است بیشتر به دانشگاه مختلط رای می‌دهند به این استدلال که می‌تواند زمینه‌های شناخت از جنس مخالف را داشته باشد و اینکه در یک دانشکده با یکدیگر هم هدف بوده و به یک سو حرکت می‌کنند را مفید می‌دانند.
و در مورد تفکیک دانشگاه امام رضا معتقدند که این دانشگاه غیر انتفاعی، دارای سطح علمی قابل قبولی است و چهارچوب قانونی و شرعی مشخصی هم تعیین کرده و همین کافی است.

البته زمانی‌که سوال می‌شود اگر دانشکده خود شما تفکیک شود نظرتان چیست؟ جواب خیل عظیمی از آن‌ها معلوم است! مخالفند!


*** سکانس سوم/ دانشگاه امام رضا(ع)


دانشگاه امام رضا(ع) از آن دسته دانشگاهایی است که دانشجوهای دختر و پسر را از هم جدا کرده، که شروع جدی آن از سال 90 با جدا کردن کلاس‌های دروس پایه بود و در سال 91 این موضوع جدی‌تر شد و ورودی‌های جدید را به طور کامل (به دو دانشگاه) جدا کردند. در این مورد نظر چند دانشجو را جویا شدیم.

یکی از دانشجویان به نمایندگی از خودش و دوستانش می‌گوید: «حالا به ما که رسید وارسید، اگر ما نتوانیم آداب معاشرت را با جنس مقابل در دانشگاه یاد بگیریم پس کجا به دنبال آن برویم، به نظر شما اگر این کار در جامعه اتفاق بیفتد خوب است، این موضوع باعث می‌شود نظر ما به جنس مخالف عوض شود پس اصلا در خیابان هم چادر بکشید نکنه یک‌وقت ما جیز بشیم.»

عده‌ دیگری از دانشجویان می‌گویند: «برای ما درس خواندن بسیار راحتر شده» و جواب آن‌ها به مخالفان این است که «آیا شما دلیل اصلی این تفکیک جنسیت را می‌دانید؟ دلیل اصلی آن درست کردن فضای دانشگاه است، چرا باید در دانشگاه دانشجویان به جای این‌که دغدغه درس داشته باشند، دغدغه نوع لباس و یا نوع مو را برای نشان دادن خود داشته باشند.»

گروهی هم می‌گفتند: «اگر بخواهیم  فضای دانشگاه درست شود باید فرهنگ صحیح ارتباط با جنس مخالف را به دانشجو یاد داد البته باید فرهنگ حجاب را هم به دانشجوها یاد داد، چه پسر چه دختر، به دلیل این‌که هرچه هم ما ارتباط صحیح را یاد داشته باشیم قیافه بعضی از دانشجویان جلب توجه است.»
یکی از دانشجویان اشکالی را در اجرای کامل این طرح  پیش بینی می‌کند و می‌گوید: «چون دانشگاه از کمبود استاد خوب رنج می‌برد و در ترم‌های بالاتر تعداد دختران و پسران (به دلیل افتادن در درس‌ها) به حد نصاب یک کلاس نمی‌رسد مجبور می‌شوند که کلاس ها را یکی کنند.»

خبری هم تازگی در دانشگاه به گوش می‌خورد این است که دانشگاه در نظر دارد دانشجوهای دختر ورودی 90 را هم جدا کند که اعتراض پی‌در‌پی را به دنبال خود داشت و مسئولان فعلا بی‌خیال این کار شدند.


از نظر دانشجویان که بگذریم، به نظر شما که دانشجو دانشگاه دیگر هستید و یا شاید دانشجو نباشید این جداسازی درست است یا نه؟

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
اسمانه
اسمانه
٩١/٠٩/٢٩
١٣
٤
سوالی که مطرح میشه اینه که ایا با این طرح تفکیک مشکلات ارتباط با جنس مخالف که در سطح راهنمایی و دبیرستان نیز مطرح است حل می شود یا خیر؟
m-mousavi
m-mousavi
٩١/٠٩/٣٠
٦
٦
به نظر من تمام مشکل همین است، وقتی در راهنمایی و دبیرستان فرهنگسازی نسبت به جنس مخالف انجام نمی شود، بنابراین باعث می شود نسبت به تفکیک جنسیت در دانشکاه مخالف باشید.
s.a
s.a
٩١/٠٩/٢٩
١٠
٥
رشته ما از سال 89 تفکیک شده....... اون روز تو تریا نشسته بودم، دختر سال پایینی ازم پرسید: شماها با پسراتون حرف هم می زنین؟!!!! مثلا چی میگین؟!!!!! سر کلاس چه جوری هستین!!!!!!!!!! خیلی صمیمی شده بودین که مجبور شدن تفکیک کنن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به خدا کم مونده بود سرمو بکوبونم تو دیواااااااااااااااااااار........ حالا شما بگین تفکیک خوبه یا نه!
٩١/٠٩/٣٠
١٤
١
قبل از اجرای اینگونه طرح ها باید تمامی جوانب را سنجید.....
ایسل
ایسل
٩١/٠٩/٣٠
١٣
١٠
تفکیک دانشجوا خیلی کار احمقانه ایه بچه های ما باید یاد بگیرن تعامل اجتماعی با جنس مخالفو نه این که محدود بار میان عقده ای بشن نظر تو چیه محمد/دانشگاه شما تفکیکه؟
mhv1994
mhv1994
٩١/٠٩/٣٠
٧
٧
در بعضی رشته ها میتونه مفید باشه و دانشگاه ما که از ابتدا تفکیک بوده به نظرم مقطع کاردانی تفکیک میتونه خوب باشه ولی در کارشناسی و مقاطع بالاتر بهتره جدا از هم نباشند
h.naderi
h.naderi
٩١/٠٩/٣٠
١٨
٥
به نظرم در صورتی که از نظر استاد و تعداد دانشجو مشکلی نباشه بد نیست کلاس های درسهای تخصصی مثل عمومی ها جدا باشند ولی جدا شدن در محیط دانشگاه خوب نیست چون وقتی توی جامعه همه جا با هم هستند دانشگاه هم یک نمونه ای از جامعه محسوب میشه
میثم
میثم
٩١/٠٩/٣٠
١٤
٥
کلا اینکه دانشگاه تفکیک بشه کار عبثیه. خوب جلوی جامعه رو چطور میخوان بگیرن؟!! اما تفکیک برخی دروس مفید که بعضی اوقات لازمه به نظرم تفکیک جنسیتی نوعی پاک کردن صورت مسئله س. فکری دیگر بیندیشید
زهره
زهره
٩١/٠٩/٣٠
٨
٧
به نظر من بستگی به دانشجو ها داره که چقدر جنبه مختلط بودن و دارن . الان دانشگاه ما با هم هستیم ولی این قدر پسرای کلاسمون بی جنبه تشریف دارند و همه اش به فکر مسخره کردن دخترا هستند . ولی این دلیلی برای بد بودن همه پسرا نیست . اگه هم دخترا و هم پسرا جنبه داشته باشند دلیلی برای تفکیک جنسیتی نیست . ok
m-nas
m-nas
٩١/٠٩/٣٠
٨
١٢
ای بابا اگه تفکیک بشه 1.از کی جزوه بگیریم 2.با کی ازدواج دانشجویی کنیم 3.با کی رقابت کنیم 4.ورودی رشته ماک16نفره رو چرا تفکیک کنیم 5.جدای از اون کی رو مسخره کنیم
a-pooryousof1373
a-pooryousof1373
٩١/٠٩/٣٠
٥
٨
اگه پسري با اين مورد مسخره كردن 110 درصد موافقم
khoshal
khoshal
٩١/١٠/٠١
٦
٣
وا!!!!مگه بیکارین مردمو مسخره کنید؟عوض درس خوندنه؟اصلا خیلی کار خوبی بوده تفکیک کردند.یکم بیشتر حواس این دانشجوها به درس جمع میشه!
m_kashiyan
m_kashiyan
٩١/١٠/٠١
٦
٥
دانشگاهی که دانشجوهاش امثال شمان همون بهتر که کلا درش تخته بشه دیگه چه برسه به اینکه بخوان تفکیک جنسیتیشون کنن!!
shiezadeh
shiezadeh
٩١/١٠/٠١
٤
٤
برو جلو آینه ب خودت بخند بی مزه ...
٩١/١٠/٠٢
٥
٤
اخه تا شما ها سر كلاسا گاف ندين ما كاري به كارتون نداريم به رفتارتون دقيق بيشين خودتون دليل مسخره شدنو ميفهمين
Kale_namak
Kale_namak
٩١/١٠/٠٣
٦
٢
ببین عاقا پسر دیگه خدایی یکی این حرفارو میزنه که تو کلاس یه موردم سوتی نداده باشه ومسخرش نکرده باشن نه این پسرای یونی که 70% سوژن جهت خندیدن و البته تازه شدن روحیه :))
a-pooryousof1373
a-pooryousof1373
٩١/٠٩/٣٠
١٠
٧
من قبلا گفتم نبايد صورت مسئله رو پاك كنن اولا جدا نكنن دوما تومحيط كار و تو ميحط دانشگاه چ جوري ميخان جلوي اون دسته از ادمايي كه بي جنه هستن بگيرا بايد از اول فرهنگ سازي ميكردن
shanba
shanba
٩٢/٠٤/٣٠
١
١
کاملا موافقم باید از بچگی متناسب با سنمون نحوه برخورد با جنس مخالف رو یاد بدن.جدا کردن فایده ای ندارد
mohamad
mohamad
٩١/١٠/٠١
٣
٧
کاملا کاره اشتباهیه چرا که فرهنگ اداب معاشرت به شدت میاد پایین تو دانشگاه
saiideh70
saiideh70
٩١/١٠/٠١
٨
٥
برای من فرقی نمی کند زیاد
محمد محمدی
محمد محمدی
٩١/١٠/٠١
٦
١١
سلام به همه دوستان!!!! ببخشین من به این بحث دیر رسیدم ولی تازه تو جیم دیدم که زده تفکیک جنسیت به عنوان پر بازدیدترین مطلب هفته!!! حالا بگذریم از این موضوع!!! خوب دوستان بهتر نیست که به جای اینکه بیرون گود بشینین و از بیرون یک نگاهی بکنین بیاین داخل و ببینین که داخل چه خبره؟؟؟ بیاین داخل دانشگاه امام رضا و خودتون با چشمان خودتون ببینین که اینجا چه خبره!!!من گفته دوستان رو قبول دارم ولی به این هم باور دارم که این همه گفته دلشون نیست!!! چون اگه هر کدوم بخوان در این مورد حرف بزنن یک نسخه کامل از جیم میشه درد و دل!!! من خودم با این طرح 40% موافقم و بقیشم مخالف!!!چون برای کسانی که میخوان بیان با این دید میان تو که دانشگاه تفکیک شده هستش!!!حالا هر کی میخواد میاد و هی کی که نمیخواد نمیاد!!!این از این ولی اونایی هم که میان میشه سطح تفکر بچگانه رو توشون دید و نمیدونن چطور رفتار کنن!!!اگه بخوام براتون بنویسم تا صبح باید تایپ کنم!!! و اخرم هیچ کس به درد و دل های یک دانشجو گوش نمیده!!!پس شما رو به خدا میسپارم!!!
برای من فرقی نمیکنه  اما با اینگونه تفکیک مخالفم
برای من فرقی نمیکنه اما با اینگونه تفکیک مخالفم
٩١/١٠/٠١
٣
٢
به خاطر ابراز نظرتان بسیار سپاسگذاریم
cloud
cloud
٩١/١٠/٠١
١٧
٥
با عرض سلام و احترام گمان نمیکنم یادگیری تعامل با جنس مخالف، چندان نیازی به دانشگاه داشته باشد! اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، می بینیم که اتفاقا چیزی که دانشجویان دانشگاه های مختلط یاد ندارند همین تعامل و ارتباط با جنس مخالف هست! ======= البته صد در صد تفکیک راه حل ریشه ای نیست و معایب زیادی هم دارد و باید از همین الان برای کودکان فرهنگ سازی شود. -------------- تفکیک برای دانشجویان فعلی که آب از سرشان گذشته است، اگر با بررسی همه جانبه صورت بگیرد میتواند حکم دارویی را داشته باشد که فوایدش بیشتر از ضررهایش است. و اگر سنجیده عمل نشود، مضراتش بسیار بیشتر از فوایدش خواهد بود. ====== کم ندیدیم دانشجویان پاک و ساده ای را که بدلیل همین اختلاط، کاملا از درس جدا شده اند و به بیراهه رفته اند. ====== در رابطه با ایجاد حس رقابت هم بنظر میرسد بی معنا باشد! اشتیاق به کسب علم و حرکت به سمت آن باید منشاء صحیحی داشته باشد و آن حس رقابتی که به خاطر جنس مخالف بوجود بیاید منتهی به خروجی علمی نخواهد شد. شاید نمره های شما بالاتر برود اما خروجی نخواهید داشت. ====== تمام مسائل به هم گره خورده اند و باید ریشه ای برنامه ریزی شود. این موارد به طور مستقیم بر این مشکلات دخیلند: 1- آموزش پرورش 2- بیکاری و مسئله شغل 3- سختی ازدواج 4- مراکز فرهنگی برای تمام اقشار جامعه 5- تبلیغ مباحث اعتقادی و دینی به روش موثر و شفاف سازی بسیاری از شبهات بوجود آمده 6- استحکام خانواده و آموزش به والدین 7- سیاست های کلان کشور 8- سطح امید جامعه و بسیار از مسائل دیگر که زنجیر وار به یکدیگر متصل هستند...
٩١/١٠/٠١
٤
١٢
سلام خدمت اقا یا خانم cloud این همه مشکلی که شما فرمودین اگه برای (پیرنا و خفننا ابو چارچی ابن جیم خراسانی) فرموده بودین استیضاح میشدن!!! بعدا خوبه که خودتون قبول دارین این مشکلات هست!!!وقتی که اینا هست برایچی بچسبن به تفکیک کردن ظاهری!!!در صورتی که خودتونم میدونین که وضع جامعه از این ها بدتره!!! دانشگاه رو تفکیک میکنن کوچه و خیابون و ... رو میخوان چکار کنن!!! تو همون دانشگاهی که مصاحبه کردن باهاش (البته خواهرانش) دیدم که دو تا دختر میدون دنبال هم،حالا برای چی؟؟؟ الان میگم برای اینکه یکیشون ساندویچ اون رو برداشته بود و برای گرفتن ساندویچ دور حیاط میدوید(حالا میدونیم که میخواستن ورزش کنن)!!!جالب بود!!! این نشون میده که واقعا شخصیتش در حد همون دبیرستان و پیش دانشگاهی هستش!!! از همین الان برای کودکان فرهنگ سازی شود==>این گفته شماست!!!منظور از فرهنگ سازی پخش اون همه سیم کار برای بچه های دبستانی و ... هست که هم میتونن فرهنگ سازی کنن و هم تعامل و ارتباط رو بهشون یاد بدن که در بزرگی و دوران دانشگاه مشکلی نداشته باشن؟؟؟(کاش که موقع ما هم اینطور بود) حیف که خیلی چیزها هست که نمیشه اینجا گفت وگرنه قول بهتون میدادم که هیچ جوابی براش نتونین بدین!!! بعدا تشکر میکنم که نوشته بنده رو کامل خوندین!!!
snash
snash
٩١/١٠/٠١
٥
٩
با سلام خدمت دوستان من به عنوان یک دانشجوی سال بالایی دانشگاه امام رضا میخواستم نکاتی رو بگم تا دوستان رو کمی اگاه تر کنم از جزییات این طرح . اولندش اگه مسولین دانشگاه قصدش اسلامی شدن دانشگاه بود میشد رو این قضیه با استدلال های اسلامی صحبت کرد اما من حاضرم براتون ثابت کنم که قصدشون اسلامی شدن نبوده(بهتر بگم هدف اصلیشون نبوده) بلکه قصدشون تثبیت جایگاهشون بوده چون در یکی دو سال اخیر به علت اختلافات عدیده بین برخی از مسولین افراد مهم و با دانشی به خاطر برخی مشکلات از دانشگاه رفتن و وقتی مسولین جوابی برای این رفتن ها به مسولین بالاتر خود نداشتن با ارائه این طرح تفکیک برای خودشون فرصت خریدیدن پس خواهشن نیایین بگید که دغدغه اسلامی شدن جامعه و کمتر کردن مشکلات جوانان رو داشتن . اما موضوع دیگر بحث امکانات هستش بر فرض که همه موافق بحث تفکیک باشن تو دانشگاه اما چرا برای دختران اون پردیس حتی از استاد مرد هم استفاده نمیکنن و اساتید خانمی که حل تمرین درس میدادن تو اون پردیس استاد شدن از بقیه امکانات حرفی نمیزنم که همین یک موضوع کلی حرف پشتشه . در ضمن بی خیال تفکیک ورودی های 90 نشدن و چون نتونستن ساختمون مناسبی پیدا کنن و همچنین به علت مخالفت بعضی از اعضای علمی دانشگاه قرار بر این شده که از ترم مهر سال دیگه ورودی های 90 رو هم تفکیک کنن ! به نظر من فقط و فقط برای اجرا این طرح باید یک نظر سنجی کاملا ازادانه استید و دانشجویان دانشگاه امام رضا خودشون وضعیت خودشون رو مشخص کنن نه دانشجویان و مسولینی که بیرون گود نشستن و حکم صادر میکنن .
Kale_namak
Kale_namak
٩١/١٠/٠٢
٦
٩
عه خب همینکارا رو میکنیم که بهمون میگن "ایرانی" دیگه!!!!!
گمنام باشم بهتره
گمنام باشم بهتره
٩١/١٠/٠٢
٥
١٢
من دانشجوی دانشگاه امام رضا ام و هر وقت می گم "تفکیک جنسیت خیلی بچه ها رو از درس خسته کرده و هیچ حس رقابتی تو ما نیست" بعضیا فک میکنن لابد من عقده جنس مخالفم ولی نه اینجوری نیست، آخه مگه هر کی با تفکیک جنسیت مخالف باشه به خاطر رابطه ای یه که میخواد با جنس مخلف داشته باشس؟!!! آی ی ی از چی بگم براتون از اینکه وقتی سر کلاس نشستی و همه و همه هم جنستن و هیچ زوقی برا سر کلاس اومدن نداری(راستش حضور جنس مخالف با اینکه هیچ فکری تو سرت نباشه بازم یه زوقی تو درس خوندن به آدم میده) اصلا آدم چجوری همسر آیندشو باید پیدا کنه؟ چند روز پیش یکی از بچه ها یه کلیپ صوتی از دکتر عباسی گذاشت که در همین رابطه بود،دمش گرم خیلی خوب صحبت کرده بود. ببخشید سرتونو درد آوردم ولی هر چی مینویسم بازم نمیتونم حرف واقی دلمو براتون بگم، انگار مثل یه بغض شده تو گلوم!
وصال
وصال
٩١/١٠/٠٢
٥
١٠
به نظر من اصلا کار خوبی نیست تو دانشگاهه که میشه تعامل رو یاد گرفت وگر همه مون عقده ای میشیم حالا از ما گفتن بود..........
آرشام ایرانی
آرشام ایرانی
٩١/١٠/٠٣
٧
١١
دانشگاه باید دانشگاه باشد دانشگاهی ک دانشگاه نباشد دانشگاه نیس!
sahar.s
sahar.s
٩١/١٠/٠٥
٣
٢
کاملن مبافقم! دانشگاه باید دانشگاه باشد وگرنه هر دانشگاهی دانشگاست! خخخخخخخخخخخخخخخخخ ! چقد فلسفی به مسئله نِگا کردم...
amin
amin
٩١/١٠/٠٥
٦
١٥
مافقط به خاطر اینکه مختلته میریم دانشگاه
xdr_c
xdr_c
٩١/١٠/٠٦
٢
٢
من که دانشجوی سال آخر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی هستم میگم که واسه رقابت درسی اصلا تاثیر نداره مختلط بودن و همش حرفه . ولی برای شناخت جنس مخالف بسیار موثر وخوب هستش وبه درد اینده میخوره. خدارو شکر که رشته های مارو نمیتونن تفکیک کنن. اگر هم بشه باز دوره کاراموزی و مختلط بودن گرو ها رو کاریش نمیشه کرد البته دخترا انقد زیاد شدن که تفکیک هزینه گزافی واسه دانشگاه داره وقتی کلاسا از 30 نفر کمتر از 10 نفرش پسر باشن.ما داریم حتی 1 پسر به 25 دختر!!!!! با این اوضاع عمرا بتونن دانشگاهای علوم پزشکی رو تفکیک کنن.
dfdfd
dfdfd
٩١/١٠/١١
٧
٢
الان دانشگاه ما تفکیک شده است ولی به نظرم این کار از نظر اخلاقی خوب نیست تفکیک اوضاع اخلاقی رو خراب میکنه الان یک دور بیاید دانشکده شمسی پور میفهمید چی میگم
٩١/١٢/١٤
٥
٢
یادمه درمورد این تفکیک جنسیت آقای قرائتی می گفتن: تو دوران دبستان که بچه ها هیچی نمی فهمن جدان، تو دوران راهنمایی که بازم هیچی نمی فهمن جدان، تو دوران هنرستان که یکم سر و گوششون می جنبه بازم جدان اما تو دوران دانشجویی که اوج فوران جنسی است دختر و پسر رو با هم مختلط می ذارن! تازگی ها به همون کلاسای درس اکتفا نکردن مثل اینکه واسه رفع مشکل جوون ها بعضی از دانشگاه ها تربیت بدنی شون رو هم مختلط کردن!!! (از خودم نگفتم تو اخبار شندیم!) به نظر من اول فرهنگ سازی کنن بگن کلاسای مختلط فقط واسه دوست شدن، جزوه گرفتن، مسخره کردن.. نیست این کلاسا واسه اینه که وقتی فرد تو جامعه به جنس مخالفش بر می خوره به تته پته نیفته، دست و پاشو گم نکنه، طریقه برخود خوب رو یاد بگیره... اونوقت بگذارن مختلط باشن هر چند که در اون صورت هم فکر نکنم فایده داشته باشه! آخه از قدیم گفتن آدم زیاده خواهه از هر چیزی که منعشکنی بیشتر مستش می ره...!
bbbbbb
bbbbbb
٩٢/١٠/٠٤
١
٠
من دانشجوی دانشگاه امام رضام درباره تفکیک جنسیت نظر خاصی ندارم اما کسایی که این دانشگاه رو تفکیک کردن یادشون رفته به ما (رضوان )یه سر بزنن. استادای ما همه کارشناسی ارشداشونو به زور گرفتن و مسئولین هم همه اصل کاریها تو بخش اقایونه من خودم برای یه سوال بی خود پیش همه مسئولین رفتم ولی کسی جوابگو نبود مجبور شدم به خاطر همین سوال برم اونطرف و کلی با مسئولین اونجا بابت همین قضیه شاخ به شاخ بشم.حالا من نمیدونم هدفشو ن از این کار چی بوده چن روز پیش تو تریا با گوشای خودم شنیدم دختره میگفت از لج این مسئولا هم که شده من اخر میرم با یکی از پسرای پردیس اسرار دوست میشم
پسر  دانشگاه امام رضا
پسر دانشگاه امام رضا
٩٢/١١/١٧
٢
٣
سلام من دانشجوی دانشگاه امام رضا هستم دانشجوی زبان هستم من راضیم از این که جدا شده بخاطریکه بابا خــــــــــــــیلی ما ها بی فرنگیم میدونی واسه چی بخاطریکه تا وقتی قاطی بودیم همش مسخره بازی بود اما الان جدا شدیم راحت درس میخونیم در مورد همسرم برید خوتون انتخاب کنید از تو اقوام حوصله دارینا اینا همش بهانه استـــــــــــــــــــــــــــــــ
یک دانشجو
یک دانشجو
٩٢/١٢/٠٣
١
٠
دانشگاه وظیفه داره اونا رو تربیت کنه که چطور با غیر هم جنس خود رابطه سالم و منطقی برقرار کنند و یادشون بده این رفتار های غلطی که در جامعه باب شده را انجام ندهند، نه اینکه صورت مساله را پاک کند! ضمن اینکه با چنین کاری در حق دخترها ظلم میشه، چون یکی از معدود شانس های وارد شدن به اجتماع رو از اونها میگیرید. می توانید قوانین حجاب و پوشش بگذارید اما حق ندارید آن ها را از حق وارد شدن به اجتماع محروم کنید.
daneshjuye alzahra
daneshjuye alzahra
٩٢/١٢/٠٣
٣
٠
من خودم تو دانشگاه الزهرا که تک جنسیتی هم هست درس خوندم کلا شبیه یه مدرسه ولی در سایز بزرگتر بود اینو همیشه استادامون هم به ما میگفتن که رفتارهامون عین بچه مدرسه ای هاست البته دست خودمون نبود چون دانشگاه مون عین مدرسه بود ولی بعد که فوق لیسانس تو دانشگاه تهران قبول شدم تازه احساس کردم که دانشجو هستم اصلا زمین تا آسمون فرقشه یه جوری انگار آدم بزرگتر میشه نه از نظر سنی بلکه از نظر حسی اوایل محیط مختلط برام عجیب بود البته فقط برای من چون بقیه لیسانس هم تو دانشگاه مختلط بودن ولی بعدش عادی شد خیلی هم بهتر بود خودمون هم میدونیم که دنیای زنها با مردها فرق داره اصلا نگاهشون به زندگی فرق داره اگه ما قبل از ازدواج با کنار هم بودن دختر و پسر به این تفاوت آگاه بشیم و اصلا شناختمون از دنیای مردها بیشتر بشه خیلی بهتره تا اینکه چشم و گوش بسته و بدون دانش کافی از جنس مخالف با یه مرد ازدواج کنیم و تازه بعد از ازدواج دنیای متفاوت مردها را درک کنیم کسی مثل من که اهل دوست پسر داشتن نیست به غیر از محیط دانشگاه ، کجا میتونه شناختش را از جنس مخالف کامل کنه؟
طنین
طنین
٩٣/٠١/١٧
٣
٠
من خودم توی تلویزیون شنیدم که مقام معظم رهبری فرمودند نباید دانشگاه رو جدا کرد بلکه باید حدود را در سر کلاس حفظ کرد.همچنین فرمودند این کار افراط در دین است
ایکس
ایکس
٩٣/٠٦/١٨
١
٠
وای من امسال الکترونیک قبول شدم چه غلطی کردم نمی دونستم تفکیکه از اهواز می خوام بیام امام رضا مشهد خدایا کمکم کن. ما تو اهواز دوره دبیرستان شدید مدرسه دختر ها رو نیرو انتظامی کنترل می کرد.حالا منه پسر بیام اونجا واقعا عقده ای می شم خودم خودم رو میشناسم.!!!!
مرتضی
مرتضی
٩٣/٠٧/٠٤
٢
١
به نظر من اگه از ابتدایی تا پایان دانشگاه دختر ها و پسر ها جدا نباشند کنار هم بودن برای دختر و پسر عادی خواهد بود و مسائل بد در دانشگاه ها بوجود نخواهد آمد
سارا
سارا
٩٣/٠٧/٢٢
١
٠
سلام خدمت همه!میخواستم بدونم رشته تربیت بدنی دانشگاه فردوسی هم مختلط است؟
احمد
احمد
٩٣/١١/٢٩
١
٢
به نظر من که دانشجوی دانشگاه امام رضا هستم تفکیک جنسیت کاملا کار غلطی بوده و هست.دانشجویان علاوه بر اینکه در دانشگاه به تحصیل علم میپردازند به یادگیری آداب معاشرت با جنس مخالف را هم می آموزند. آداب معاشرت با هم جنس را که در همه جای جامعه میشود آموخت.از نظر من دانشجویی که از این دانشگاه فارغ التحصیل میشود و وارد جامعه میشوند از نظر آداب معاشرت با جنس مخالف واقعا ضعیف خواهد بود.من نمیدانم اگر پسری بخواهد ازدواج دانشجویی داشته باشد در این دانشگاه چگونه زوجه مورد نظرش را پیدا کند. خواهش میکنم مسئولان به فکر باشند.
حنانه رضایی
حنانه رضایی
٩٤/٠٣/٢٩
٠
٠
سلام یه سوال ایا دانشکده های تربیت بدنی همشون دخترا جدا از پسرا هستن؟؟
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤