من گلایه دارم از پسرهای دهه شصت
دهه هفتادی‌ها نخوانند

من گلایه دارم از پسرهای دهه شصت

نویسنده : Niva

همین اول به دوستان دهه هفتادی، مخصوصا دخترهای گل، توصیه می‌کنم که این مطلب را نخوانند.

يادش بخير شما يادتان نمي‌آيد، آن روزهايي را که ما تازه پا بر عرصه جهان گذاشته بوديم. شه روزهاي خوبي بود و شقدر خوشحال بوديم. آخر از وقتي ششم باز کرديم، دورو برمان حسابي شلوغ بود. توي بيمارستان که بوديم؛ اين فقط ما نبوديم که ونگ مي‌زديم بلکم تعداد کثيري از هم‌سن و سالان‌مان بودند که ما را در اين امر ياري مي‌کردند و نمي‌گذاشتند پشت‌مان خالي بماند.

آن روزها اگر شيزي مي‌خواستيم و اراده مي‌کرديم همه با هم آواز اونقه اونقه سر مي‌داديم و به زور هم که شده بود از پرستار يا خانواد مي‌خواستيم که به ما رسيدگي کنند و خدايي‌اش هم جواب مي‌داد و هم دسته جمعي خيلي حال مي‌داد.

البته اين داستان خوش بيشتر از اين ادامه پيدا نکرد و درست در همان لحظه‌ای که فهميديم با همين ياران اونقعي خود، سر شير خشک و پوشک و بقيه ماجراها رقابت سختی داريم، ذوقمان کور شد و اصلا با اين موضوع حال نکرديم.

 

فشار این داستان آن‌جایی بیشتر شد که ما مجبور شدیم به همراه همه آن یاران با وفا  در کلاس‌های درس به صورت MP3  و گاها MP4 بنشینیم.

خلاصه همه با هم آمدیم بالا و بالاتر و کم‌کم بود که به بد و خوب هم ساختیم و به هم عادت کردیم. البته ما هیچ وقت یکدیگر را تنها نگذاشتیم.

یاران اونقعی ما را تا پشت درهای کنکور و نیز دانشگاه همراهی کردند تا نکند آن‌جا هم احساس دلتنگی کنیم و همچنان زمان گذشت و گذشت و این جماعت که الان به دهه شصتی‌ها معروف هستند در کنار هم سوختند و ساختند. در طول تمام این سال‌ها ما با  کمبودهای‌مان کنار آمدیم و سعی کردیم  هر چه را داریم با هم تقسیم کنیم. از کمبود شیر خشک تا مدرسه و کتاب و دفتر کاهی، تا کنکور و دانشگاه و الان هم مسکن، شغل و ازدواج.

 

و اما ازدواج! دلمان خیلی پر است. آخر این تنها گزینه‌ای‌ است که یاران اونقعی ما را در آن تنها گذاشتند. این‌جا یک گلایه دارم، آن هم یک گلایه بزرگ ولی نه از بزرگ‌ترها، نه از مسئولین، نه فقط از همین یاران با وفای خودمان، که اکنون بی‌وفا شده‌اند.

ای شمایی که در تمام این سال‌ها با ما بزرگ شدید با شما هستم؛ ما که به هم عادت کرده بودیم. ما که با هم کنار آمده بودیم. ما که با شما مشکلی نداشتیم. حالا که ما و شما بزرگ شده‌ایم شما را چه شده؟! حالا که دختران دهه شصتی این همه از پس مشکلات بر آمده‌اند و  به خان آخر رسیده‌اند، شما را چه شده؟! و برایم سوال است واقعا چرا  این روزها پسرهای دهه شصتی بروند و دختر دهه هفتادی بگیرند؟!

شما بی وفایی کردید.

 

من نمی‌دانم روانشناسان یا جامعه شناسان یا اخترشناسان و یا  هر قشر دیگری نظرشان در مورد این موضوع (ازدواج پسرهای دهه شصتی آن هم حتی نیمه اول دهه شصت) با دختران دهه هفتادی چیست؟ اما من که خیلی از آن‌ها گلایه دارم و باید بگویم دست‌تان درد نکند، حکایت نسل سوخته را با این حرکت انتحاری‌تان در قبال دختران هم نسل‌تان تمام کردید و این نسل از دختران واقعا نسل سوخته هستند، نسلی مانند دختران دهه چهل که شاید هنوز هم خیلی‌های‌شان مجرد باشند.

گفتم بگویم که نگفته باشید نگفتی.

=========================

پ ن: هر چه در این متن گفته شد، باز خوردی بود از اتفاقات اطرافم و گلایه‌ای بود از سر دلسوزی  

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/١١/٢٩
٢
٠
حرف واسه گفتن هست اما بهتره سکوت کنم !! :| :|
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
١
٠
:)
چراغعلی
چراغعلی
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
منم هر چقدر میگم یه نگاهی به دور و برتون بکنین انگار فایده نداره حالا یکبارم دخترا پیش قدم بشن کیس مناسب زیاده ها از من گفتن...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/١١/٢٩
٢
٠
:| .....
باران
باران
٩٢/١١/٢٩
٠
٠
نیوا از سکوت این دوتا بترس وای به حالت خخخ
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
من که گفتم دخترای هفتادی نخونن :))) من فقد از خدا میترسم خخخخخخخ
translator
translator
٩٢/١١/٢٩
٣
٠
نمیشه گلایه کرد نیوا جان هر کسی برای ازدواج ک ملاک ها و معیارهایی داره نمیشه خرده گرفت که چرا دهه شصتی میره دختر دهه هفتادی میگیره. بعدم اینکه به نظرم کار بدی نیست و یه جورایی درست هم هست چون اختلاف سنی مناسبیه پنج شش و یا هفت سال، چون پسرا دیرتر به بلوغ میرسن بهتره که حدود پنج شش سال بزرگتر از دختر باشن که از نظر فکری با هم جور باشن و اینکه خانوم ها به خاطر مادر شدن ممکنه زودتر فرسوده بشن این هم یک دلیل دیگش هست که دختر سنش کمتر باشه از پسر. بعدم این یک موضوعی هستش که اینجا مجال بحث نیست فقط همینو بگم که ما نباید به پسرا اشکال بگیریم شاید خودمون سخت گیر یا ایرادگیر بودیم و افراد مختلف رو رد کردیم و یا اینکه شاید رفتارو گفتارمون طوری نیست که کسی بخواد برای یک عمر زندگی رومون حساب باز کنه... کلا حرف زیاده و نمیشه به اقایون ایراد گرفت چون یه مسئله ی دوطرفست
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٢
ولی من با اختلاف سنی 5.6 . 7 موافق نیستم.... اون مال زمان قدیم بود.. به نزرم الان باید به روحیات هر دو طرف توجه کرد و صرف داچتن اختلاف سنی چند سال ملاک نیست :) مطلب من هم فقط یه گلایه بود که چاید به مزاج خیلی ها خوچ نیاد :) ممنون
translator
translator
٩٢/١١/٣٠
١
١
همون زمان قدیم که شما میفرمایید خیلی زندگی های پایدارتری نسبت به امروزی ها دارن. در ضمن منم نگفتم کورکورانه فقط بگین پنج شش سال طرف بزرگتر باشه و برن ازدواج کنن خوشبخت میشن ، نه حرف من اینه که شما اگه دوروبرت رو با دقت نگاه کنی میبینی پسرای 26 تا 28 سال خیلی پخته تر و فهمیده ترن و برای ازدواج مناسب تر، هرچند این هم نسبی هستش و اقایونی هم هستن که با سن کمتر فهم شعور بالایی دارن. ولی ما داریم اکثریت رو میگیم. معمولا پسرای 23 یا 24 ساله وقتی ازدواج میکنن انقدر بچه ان که خون دختر بیچاره رو تو شیشه میکنن و همسرشون باید اینارو بزرگ کنه تا به اون فهمیدگی و درک درست از زندگی برسن. البته جسارت نشه به 23 ساله های محترم ، گفتم که استثنا هم وجود داره.در ضمن خیلی موارد و ملاک های مهمتری هم هست در ازدواج که سن در جایگاه پایین تری نسبت به اونا قرار میگیره.البته بی تاثیر نیست اما حیاتی هم نیست...
باران
باران
٩٢/١١/٢٩
١
٠
خب بچه ها چرا سکوت میکنین نکنه از بچثای چالشی میترسین؟ خوب حرفتونو بزنید تا صحبت کنیم در موردش
باران
باران
٩٢/١١/٢٩
١
٠
خب به دلیل اینکه معمولا اقایون توایران با خانمای کوچکتر از خودشون ازدواج میکنن این اتفاق رخ میده
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
ولی همین مدل ازدواج داره الان تبدیل به یه معزل میچه :) یه عالمه دختر دهه چصتی میمونن .. در صورتی که بیچترین پسرها متولد دهه چصت هستن :) ممنون
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/١١/٢٩
٠
٠
اول یه چیزی بگم؟؟؟فک کنم مستر فروزان هرچی "چ" دیدن رو "ش" کردن..خخخ...چیزی شده شیزی..خخخخ..باتشکر از زحماتشون..:)
i.forouzan
i.forouzan
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
بله. :))) اون یکی از دست در رفته
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
١
بعله دست جناب فروزان حسابی درد نکنه ..واقعا مطلبی بود پر از چ و ز های غلط :) ممنون
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/١١/٢٩
١
٠
خو دیگه چی بگم؟؟؟حرفی ندارم..:/
مهدیس خانووم
مهدیس خانووم
٩٢/١١/٢٩
١
٠
من که جفتمون 70 ایم ما دهه 70 هااا پشت همو خالی نمیکنیم
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
امیدوارم خوچبخت بچین عزیزم :)
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٢٩
١
١٢
نه بابا همه اینطور نیستن/منکه از دهه هفتادی ها خوشم نمیاد و اصلا نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم
mohii-2
mohii-2
٩٢/١١/٢٩
٢
٠
کمی در لفظتان تجدید نظر کنید...
translator
translator
٩٢/١١/٣٠
٤
٠
به دهه هفتاد و شصتو این چیزا نیست. وقتی طرف مقابل شعور و درک کافی رو داشته باشه با همه رنج سنی ارتباط برقرار میکنه منظورم طرف مقابل شماست که اگه اینطور باشه شما هم به راحتی میتونید باهش ارتباط برقرار کنید. بستگی به اون طرف داره وگرنه بعضی 20 ساله ها از بعضی 30 ساله ها بیشتر درایت و فهم دارن
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٣٠
٣
٣
تصحیح میکنم/دهه هفتادیها خوبن///در واقع من نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم///فکر کنم حالا بهتر شد |:
s_nayeb
s_nayeb
٩٢/١١/٣٠
٠
٥
اشکی جون خوب اومدی اینو.! دهه هفتادی ها برن جلو بوق بزنن.! دهه هفتادی ها هنوز تو دنیای بچگی سیر میکنن.!
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
بالاخره نمیچه تفاوت بین نسل ها رو انکار کرد اما الان بحث یه چیز دیگه هست :)
چراغعلی
چراغعلی
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
برادر من دهه هفتادی ها نقاشی نیستن که بخوای باهشون ارتباط برقرار کنی آدمن والا... کافیه امتحان کنی؛ من خودم افتخار میکنم دهه هفتادیم (فقط یکم شکسته شدم) و با همه هم سریع گرم میگیرم این چیزا به ویژگی های خود فرد بستگی داره.
translator
translator
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
جناب اقای نایب ، اولا که ما نمیریم جلو بوق بزنیم خخخخ دوما اینکه من خودم 72 هستم ولی همه رنج سنی دوست دارم از بچه 8 ساله بگیر تا 50 60 ساله. درسته خیلی ها تو دنیای بچگیشون سیر میکنن اما این به دهه شصت و هفتادو هشتاد نیست، به بلوغ فکری هر فرد بستگی داره وگرنه یک دهه شصتی هست توی فامیل که من بهش میگم اینجا اینکارو بکنی بهتره اونجا اینجوری باشی مناسب تره... پس هی نگین هفتاد هفتاد
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
اینهمه منفی چرا؟! گفته بودن که دهه هفتادیها نخونن حالا امدین خوندین منفی دادنتون دیگه چی بوده! (اگه میدونستم دهه هفتادیها هم میان میخونن و منفی میدن اصلا نظرم رو رک نمیدادم )
par!sa
par!sa
٩٢/١١/٢٩
١
١
منم :| ...
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
:)
mohii-2
mohii-2
٩٢/١١/٢٩
١
٠
من خودم دهه هفتادیم ولی با این موضوع زیاد موافق نیستم!!!به نظر من این موضوع کلیت نداره...شاید بیشتر در اطراف شما رخ داده!!البته منکرش هم نمیشم...
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
چاید بیچتر در اطراف من رخ بده.. اما اطراف من کجاست؟ آیا من در چهر و جامعه دیگه ایی زندگی میکنم؟؟ ممنون
علیرضا
علیرضا
٩٢/١١/٢٩
١
٠
من 10هه 70 تادیم چون گفتید نخون، نمی خونم دیگه :دی
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
خیلی هم کار خوبی میکنین :) اما من تو تیتر مطلبم زده بودم دختران دهه هفتادی نخونن که الان نیان هی آیکونای این مدلی بزنن >> :| ...:)))ممنون
چراغعلی
چراغعلی
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
من چی دهه هفتادی های 1270 میتونن بخونن؟؟؟
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٢٩
١
١
راستی شما که متاهلین پس برای چی این مطلب رو نوشتین؟؟!
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
چون این موزع واسم یه معزل چده بود همین
MILAD
MILAD
٩٢/١١/٣٠
١
٠
ما ها که فک نکنم چیزی باید بگیم.
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
:)
پری سا
پری سا
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
چ دل پری داری دختر عمم......دهوام نکنی ها...نمیخواستم بخونم..ولی خب اینقد تاکید کرده بودی ک اصلا نشد دیگه....حالا بیا در گوشم بگو کیو اینجوری دیدی ک اینقد دلت پره؟؟؟ها؟؟؟
پری سا
پری سا
٩٢/١١/٣٠
١
٠
راستی دختر عمم کاش متن تو میدادی خودم برات تایپ کنم...ابرومون و بردی تو با کیبورد...خخخخخخخخخخ
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
خخخخخخخ بی کیبورد بی وورد .... تازه جناب فروزان کلی اصلاحچ کرده :)))
چراغعلی
چراغعلی
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
پس یه نرم افزار ورد هم لازم دارین.
Paeez
Paeez
٩٢/١١/٣٠
١
٠
البته شاید برای پسرای دهه شصتی منظور از 60 تا 67 اینا باشه چون حداقل دو سه سال اختلاف سنی لازمه و پسرای 67 به اینور نهایتا با دهه هفتادیا ازدواج می کنن، دلیل این هم بعضی خانواده های سنتی هستن که فکر می کنن هر چه قدر سن دختر کمتر باشه می تونن با روش زندگی خودشون تطبیقش بدن و ابا دارن از دخترایی که کمی فاصله سنی کمی با پسراشون دارن و اینو به عینه دیدم!
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
آره منم چنیدم که میگن.. دختر کوچیک بگیریم که پسرمون خودچ تربیتچ کنه.... به نزرم مچکلات این جور افراد و تفائت سلیقه بین این افراد خیلی بیچتره :) ممنون
M_BARF
M_BARF
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
یه جور بیماری دارن اصن ://
آذر بانو
آذر بانو
٩٢/١١/٣٠
١
٠
مطلب جالبي بود! تاحالا بهش فك نكرده بودم. ولي الان كه فك ميكنم آره اطراف مام ازين ازدواجها زياد شده.
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
:) آثار این ازدواج ها تا چند سال دیگه معلوم میچه :)
آذر بانو
آذر بانو
٩٢/١١/٣٠
٦
٠
جرا فكر ميكنين هدف از نوشتن يه مطلب حل مشكل شخص خودمون هست؟ بعضي مطالب براي آگاهي دادن به ديگران و رفع مشكلات جامعه مونه
translator
translator
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
افرین موافقم . من بعضی موقع ها میخوام یه مطلب بنویسم بعد با خودم میگم الان همه ملت فکر میکنن دارم درباره خودم میگم خخخخخ اقا از این فکرا نکنین خواهشا. مطلبی که نوشته میشه کلی هست و حتما درمورد شخص نویسنده نیست. باتشکر
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٣٠
١
٢
ما هم چنین فکری نکردیم/ولی خب (معمولا) یه متاهل نمیاد در باره مجردها مطلب بنویسه یا مثلا یه مجرد بیاد درمورد متاهل ها مطلب بگه//ولی خب خیلیم خوبه/در کل ما هم چنین برداشتی نکردیم...
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
بعله من خودم متاهل هستم اما واقعا این موزوع واسم دغدغه چده بود :) ممنون
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٣٠
٢
٠
راستش منم اصلا نمیدونستم اینطورریه تو جامعه/یعنی اینکه دهه شصتی ها با دهه هفتادی ها ازدواج میکنن/اولین باره می شنوم ! |:
s_nayeb
s_nayeb
٩٢/١١/٣٠
١
٠
به نظر من این قانون ازدواج واسه پسرهست که هفت هشت سال کوچکتر از خودشون رو انتخاب کنند. خودتون رو ناراحت نکنید توکلت فقط وفقط به خداباشه .!
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
ما همیچه توکلمون به خدا هست :) اما نمیچه به خدا توکل کرد و بیکار نچست :) ما در اتفاقات این دنیا سهیم هستیم پس باید هر کی به نوبه خودچ کاری انجام بده :)
s_nayeb
s_nayeb
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
ممنون از نظر تون. اما منظور من از توکل به خدا این نبود که دست رو دست بذاریم.! ضمن اینکه باید تلاش در جهت موفقیت کرد باید تمام کارهای آدم رنگ بوی خدایی داشته باشه.
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
صد البته :)
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
در پایان هم از همه دوستانی که نزرچون رو گفتن و یا نگفتن تچکر میکنم و همچنین از جناب فروزان نیا که مطلب پر اچکال بنده رو تصیح فرمودن و به جای چ همه رو چ کردن :) و به دختران دهه هفتادی هم میگم : من که گفتم نخونین :)) و باید بگم این موزوع در مورد پسرهای نزدیک به مرز هفتاد صدق نمیکنه مثه 67.68 و 69 :) راستی من کیبوردم خرابه به خاطر اچکالات تایپی هم از همه معذرت میخوام :)
admin
admin
٩٢/١١/٣٠
٢
٠
به طور طبیعی این اتفاق می افته ... اگر به حداقل اختلاف سن معتقد باشیم با توجه به اینکه پیک رشد جمعیت در سال 64 اتفاق افتاد و فاصله 3 الی 5 سال رو مناسب بدونیم بنابراین پسرهای این دوره دخترهای متولد 67 الی 69 رو مد نظر دارند. اگر هم متولد سال های بعد باشند (مثل خودم) با توجه با اختلاف سنی معقول میشه دهه هفتادی. پس خیلی اتفاق عجیبی رخ نداده. ولی این رو قبول دارم که به دلیل همین نا به هنجاری در رشد متوازن جمعیت الان بیشترین آمار تجرد مال دخترهای سال های 63، 64 و 65 هست.
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
بعله چما درست میفرماین... اما نه اینکه پسر 64 دختر 73 بگیره.. یا پسر 65 دختر 74 بگیره... من اطرافم از این موارد زیاد میبینم .. یعنی واقعا این اختلاف سن اونقدر مهم و تاثیر گذاره؟؟ اتفاقا به نزر من دخترای 66 تا 69 بیچترین عاصیب رو میبینن ... ممنون
tina_m
tina_m
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
نیوا جان نمیشه دست و پا پسرا رو ببندیم و بگیم بیاین خلاف سلیقتون زن بگیرین. خو سلیقه ها فرق کرده. نمیشه بیشتر از این بازش کنم......
Vania
Vania
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
الهیییییی نیوا جونم که انقد به فکر بقیه ای!:)
neda_f
neda_f
٩٢/١١/٣٠
١
٠
0-0!
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
:)
ati
ati
٩٢/١١/٣٠
٢
٠
اره نیوا راست میگه..من موندم یه پسر دهه شصتی چرا باید دختر 17/18 ساله بگیره..بااینکه خودشم سنش زیاده و دهه شصتی یه..تقصیر خانواده ها و فرهنگ ماست که دختر کم سن و سالشون و به مردای سن بالا میدن ..و براش.ون مهم نیست
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
واقعا اختلاف سن چاید خوب باچه اما به نزر من در همه موارد صدق نمیکنه :) آره فرهنگ چده :)
tanha
tanha
٩٢/١١/٣٠
١
٠
مخاطب مطلب که دهه شصتی ها بودن و من دهه هفتادیم! ولی من به شما قول میدم نه دهه هشتادی بگیرم نه نودی!! خخخخخ:)))
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
خب خدا رو چکر ... بازم خوچبحال دهه هفتادی ها :))) ممنون
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
چه بگویم /::::::
Niva
Niva
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
:)
عاشق فسنجان
عاشق فسنجان
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
من چي بگم الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دهه هفتاديا پشت همو خالي نكنين
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
ینی کلا حق ابراز نظر نداشته باشیم نیوا جان؟!! :| نمیدونم به نظر من یه جور توهین بود !! ینی انقد دخترای دهه شصت موندن ؟!!! وقتی یه اتفاقی میفته دو طرف ماجرا مقصرن! من از همه ی دهه شصتیا شنیدم که خودشونم سخت میگرفتن! بعدم خب هرکی نظر خودشو داره یکی دهه شصته دوس داره اختلاف سنی زیاد باشه و میاد سراغ دهه هفتاد! این دیگه سلیقه س و نمیشه تو سلیقه ی کسی دخالت کرد! در هر حال خسته نباشی!! بگردم واسه دهه شصتیا شوهر پیدا کنم خخ
admincheh
admincheh
٩٢/١١/٣٠
٠
٠
این یه ذره بوی خوبی نداشت !ما دهه شصتی هستیم !
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/١١/٣٠
٢
٠
پاییز جان دقیقا بخاطر همین ناراحتم ازاین مطلب! چون اکثر دوستای من دهه شصتن! و این نظر فقط من نیس! نظر خیلیا رو شنیدم که دارم اینو میگم! همیشه دیدِ همه مثبت نیس متاسفانه !!!
Niva
Niva
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
چرا ناراحت باچی؟؟؟ مخاطب من پسرهای دهه چصتی بودن ها :)
Vania
Vania
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
:)
Vania
Vania
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
منم نمیدونم واقعا.واسه بعضیا انقد این اختلاف سنی و کوچیکتر بودن دختر مهمه که دیدم بعضیا رو که خواستن دختر حتی شده چند ماه کوچیکتر باشه..حتی اگه پسندیده باشن طرفو!
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
:)
ف.ش
ف.ش
٩٢/١٢/٠١
٣
٠
اول از همه اینکه ممنونم ازینکه با اینکه متاهل هستی اما این شده موضوع ذهنیت :) دوم اینکه ببین خیلی بستگی به طرز تفکر خانوادگی و فردی اشخاص داره. اطراف من پسر متولد سالهای اول 60 زیاده. ایناهارو بکشی نمیتونن به همسر هفتادی فکر کنن. حتی به آخرهای شصت هم زیاد نمیتونن فکر کنن. معتقدن چون سنشون زیاده باید با یه فرد فهمیده و به ثبات فکری رسیده ازدواج کنن و کسی که هفتادیه براشون مناسب نیست و خیلی اختلاف فکری پیدا میشه. در عین حال که قبول دارم که برخی خانواده ها مصرند که خودشون عروسشون رو تربیت کنند ! ، این نظر رو به همه عمومیت نمیدم چون فامیل من دقیقا عکسشه. سوم اینکه شما که خانومی و متاهل، فکر نمی کنی لفظ "گرفتن" برای ازدواج مناسب نیست؟ درحقیقت ما که خانومیم اگه ازین لفط استفاده کنیم دیگه پس باید به آقایون حق داد. میشد واژگان بهتری جایگزین کرد. چهارم اینکه ما باید فرهنگ ازدواج رو درست کنیم. اینکه دوست دارن خودشون دختر رو تربیت کنند، اینکه ازدوام زودهنگام مثل دیرهنگام خطرناکه، و خیلی چیزهای دیگه رو باید اول آموزش بدیم بعد انتظار داشته باشیم. و بازسازی یک فرهنگ غلط نیازمند تلاشهای مستمر و صبر زیاده. که ما هنوز قدمی برنداشتیم. / یکی از چیزهای غلط بنظر من، ازدواج دختر زیر بیست ساله. زیر بیست سال یعنی هنوز وارد دوره جوانی نشده و داره نوجوانی رو طی میکنه. آیا درسته دختری تو دوره نوجوانی ازدواج کنه؟
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
با همه نظرهاتون کاملا موافقم خانوم یا آقای ف.ش//کاش زودتر میومدین و اینها رو میگفتین
ف.ش
ف.ش
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
ضمن اینکه این سایت برای همه دهه ها ساخته شده و به شخصه حال نمیکنم آتویی در این رابطه دست دهه هفتادی ها داده بشه! چون حتی اگه تو بنویسی که نخونن، باز میخونن
ف.ش
ف.ش
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
مردم در چند سال آتی، عوارض ازدواج های با اختلاف سنی خیلی زیاد به قصد تربیت همسر!، ازدواج های زودهنگام، ازدواج های دیرهنگام، ازدواج های بی پایه و اساس و صرفاً دلی ! را لمس خواهند کرد. اندکی صبر...
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
:)
M_BARF
M_BARF
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
ممنون نیوا جان حرف دل ما نیز بود .....
Niva
Niva
٩٢/١٢/٠١
٠
٠
:)
ali007
ali007
٩٢/١٢/٠٢
٠
٠
نیوا بانو گفتین دهه هفتادیا نخونن من فقط اومدم نظر داده باشم ولی نخوندم!!!!!!!!!!!!
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
دسستتون درد نکنه :)
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/١٢/٠٢
٠
٠
هيــــــــــــــع :/ چه عرض كنم؟
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
:)
M_sanam
M_sanam
٩٢/١٢/٠٣
٠
٠
چقدم اين دهه شصتى ها ميان مارو ميگيرن!!! دلت خوشه ها؛))
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
:)
H_fateme
H_fateme
٩٢/١٢/٠٧
٠
٠
ممنونم
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
:)
a_tayebii
a_tayebii
٩٢/١٢/٠٨
٠
٠
.................
Niva
Niva
٩٢/١٢/١٢
٠
٠
:)
گربه ی گریان
گربه ی گریان
٩٣/٠٤/٢٥
٠
٠
چذا نخوانند......؟؟؟؟؟؟ من که میرم رهه هشتادی میگیرم :)))))) + با عرض تسليت شهادت مولاي متقيان حضرت علي(ع)برگزاري مراسم احياء شبهاي قدر همراه باقرائت دعاي جوشن كبيردر جمع ايتام معلول ذهني بي سرپرست.زمان:شبهاي 19و21و23 ماه مبارك رمضان از ساعت 21:30 الي24 مكان:بلوار وكيل آباد هنرستان3 آسايشگاه شهيد بهشتيروابط عمومي:8943394(شركت عموم آزاد است)
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٣/٠٥/٠٦
٠
٠
سلام
پسرها مگر از سوپر خريد ميكنند . انتخاب دو طرفه است. تازه مگر با اين وجود شوهر هست
زهرا
زهرا
٩٣/٠٦/٠٨
٠
٠
سلام دوستان من مطلب ونظرات همه خوندم .راستش همیشه بایدهمه چیزازبالانگاه کردتاجامع ترفکرکردمن خودم یه دهه هفتادی هستم 21سالمه.ازنظرمن قضایای ازدواج یه چیزهای مهم ترازاین هاروبایدیه فردملاک خودش درنظربگیره همه جاادم خوب وبدهست چون امروزه مادردنیایی داریم زندگی میکنیم که دروغ گفتن زیادودرنتیجه اعتمادکمترشده حتی یه فردنمیشه ازاخلاق ورفتارهاش شناخت چون دتازمانی که ببه یه فردزیریه سقف زندگی نکنی نمیتونی بشناسیش همین خودمن یه دوستم بعدازچهارسال شناختم بااینکه صمیمی هم بودیم .خودمن برای ازدواج هیچ موقع اخلاق وسلیشقه اینکه چه قدردرچه جاهایی باهم تفاهم داریم ونداریم برام مهم نیست چون هرفردسلیقه وعقیده خاص خودش داره که بایداحترام گذاشت اگه بخوای اینطورپیش بری که بایدفعلا قیدازدواج بزنی اماتنهاچیزی که برام مهم بوده خانواده وفرهنگ طرف بوده که توچه خانواده ایی وباچه فرهنگی بزرگ شده چون میگن فرزندنگاه کن پدرومادر.چون هرچی باشه اوتودست همونهاتربیت شده واگه درست درخانواده فرهنگ سازی شده باشه یقینااون هم مثل همون هامیشه ویادمیگیره.حالااینکه میگن اخلاق ورفتاروعقیده این دهه بادهه های دیگه و..فرق میکنه من همچین اعتقادی ندارم چون اخلاق ورفتاریه چیزذاتی ومربوط به خودفردمیشه وعریضی هم نیست ماهیت هم نیست که تغییرکنه واین بازبه همون فرهنگ خانواده برمیگرده که خانواده بایدهاونبایدهاروبه طرف یادمیده خودمن به عنوان دهه هفتادی که افتخارهم میکنم همیشه طبق اصول وفرهنگ خانواده ام پیش رفتم وهمیشه خوب بودن وبدبودن به من یادداده شده وچون تذکرهای پدرم توزندگی کم نبوده که یه دخترویه پسربایدچه طور باشه وجامعه وافرادچه طورفردی قبول دارن من هیچ موقع ازادی واستقلال خاصی نداشتم چون اجازه این نداشتم حتی تابه امروزکه بخوام خونه دوستانم برم وبیرون برمو....والان متوجه میشم که چه قدردرست بوده چون همه چیزبه جادرزمان خودش یادگرفتم
داریوش
داریوش
٩٣/٠٦/١٣
٠
٠
دوستان یکی ازدلایل اصلی که زن بایدازمردکوچک ترباشه تنهافهم وشعورنیست اون به خودفردبستگی داره چون ببعضی ها زودتربه بلوغ فکری وعقلی میرسن.زن زودترازمردشکسته وپیرمیشه دوما سن زن که یادخترکه بالاباشه مشکلات نازایی وسقط جنین به همراه داره.الان هم کم نیست ماتوهردوره وزمانی ودهه ایی هم پسرخوب داریم هم دخترخوب هم بداون بستگی به تربیت خانواده داره شمامیخوایدازدواج کنیدبادنیای طرف ازدواج میکنیدیااخلاق ورفتاروفرهنگ خانواده گی مقابل براتون مهم تره
r_qalam
r_qalam
٩٣/١٠/٠٤
٠
٠
سلام من تازه واردم...خوب بود.....
زهرا
زهرا
٩٣/١٢/٠٣
٠
٠
سلام
الهام
الهام
٩٣/١٢/٠٣
٠
٠
زیادشده منم دیدم ازدواج دهه شصتی با70 .یه زن بایدازمردکوچیکترباشه چون مشکلات بارداری و...کمترمیشه دوماازنظرروانشناسی مشکل نیست مثلادختر21 ساله باپسر32 ازدواج کنه چون دخترردوران نوجوانی گذرانده وازطرفی زمان هست برای بارداری زن چون جوونه وزمانی هم که بچه دارشدسن کمی داره واینطورپسریادختردرزمان نوجوانی راحت ترارتباط برقرارمیکنه بامادرش من 21 سالمه خیلی راحت با مادرم ارتباط دارم 42 سالشه وفکرونظرهایی که میده امروزی ودرسته .زن درسن بالاهورمون غیرفعال میشه وتخمدان هابارورنمیشن.من پسرداییم متولد64 هست وچندوقت پیش ازم خواستگاری کردایابخاطررفتاروفرهنگ بوده یا....به نظرمن کسی که خواهریابرادرمتولددهه هفتادی داشته باشه اینطورقضاوت نمیکنه شایدچون تنهاتفاوت دوره اجتماعی وفرهنگ شونه اینترنت وفضای مجازی من خواهردهه هشتادی دارم بازهم تفاوت فرهنگهامونه گوشی ولاین و....که درزمان مانبود.دوستا یه ذره منطقی ترباشید
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠