این همه تبعیض چرا؟!
درباره تفاوت رفتار بین دختران و پسران

این همه تبعیض چرا؟!

نویسنده : h_zahra

وقتی یک مرد معتاد می‌شود: اگر زنش زن بود و به فکر زندگی‌اش بود، این بیچاره به این روز نمی‌افتاد، بدبختی این‌ها را به این روز می‌کشد دیگر!

وقتی یک زن معتاد می‌شود: ای وای! خاک بر سرش! بیچاره شوهرش، دلش به چی خوش است! چه طوری این را تحمل می‌کند؟

 

وقتی یک دختر یک کم به خودش می‌رسد: اوه! اوه! ننه بابا داشت، جمش می‌کردند! این‌ها همش برای جلب توجه است دیگر! این‌ها دنیا و آخرت ندارند که!

وقتی یک پسر تیپ می‌زند: چه پسر خوش پوشی است، هزار ماشاا... چه تیپی دارد. دخترها می‌میرند برایش. 

 

وقتی یک آقای محترم! خیابان را با پیست اتومبیلرانی اشتباه می‌گیرد: لامذهب عجب دست فرمونی داره.

وقتی یک خانم مثلاً یادش برود راهنما بزند: ترمز وسطیه! بابا برو آشپزخونه قرمه سبزی‌ات را بپز! والا...

 

وقتی بچه خوب تربیت شده باشد: می‌بینی؟ بچه‌ام مثل باباشه! اصلا موفقیت توی خانواده ما ارثی است.

وقتی بچه در یک درس نمره‌اش شود ۷۵/۱۹: بله دیگر! خانم یا پی قر و فرش است یا با این دوست موست‌هایش در حال فک زدن ...

 

وقتی در یک جمع، آقا پسری سر و زبان‌دار، دارد مجلس را گرم می‌کند: هزار ماشالا! روابط عمومیش بیسته!

شرایط بالا برای یک دختر: اوه ! اوه! دختره لوده سبک! خانم باش...

 

نظر مادر شوهر در اول زندگی: می‌بینی شانس ما رو؟ دختره فقط ۲۰ میلیون جهیزیه آورده، نمی‌دونم این پسر شیفته چی این عفریته شد!

باز هم همان مادر شوهر: دیگر چه می‌خواهد؟ گل پسرم یک خانه ۴۰ متری توی نقطه صفر مرزی داره، از خداشم باشه !

 

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
MONA-R
MONA-R
٩٢/١١/٠١
٠
٠
واقعا همین طوره! ممنون زهراجون
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
١٠
٤
وقتی زنی به شوهرش خیانت میکنه اونو سنگسار میکنن .. اما وقتی مردی به زنش خیانت میکنه به زن میگن : به شوهرت محبت نکردی !!!
translator
translator
٩٢/١١/٠١
٢
٥
دوست عزیز زن اگر خیانت کنه و با مرد دیگه ای رابطه ... داشته باشه مجازات سنگینی داره چون زن باید دامن خودشو پاک نگه داره چون زن اگر پاک نباشه نسل پاک تحویل جامعه نمیده و فساد رواج پیدا میکنه و اینکه زن امانتدار شوهرش هست در نبود اون باید حریم خودش و خونه رو نگه داره تا همسرش که برای معاش خانوادش در حال کار کردن هست برگرده پس کسی که امین واقع میشه نباید خیانت کنه در حق امانت. خیانت مرد ها با ازدواج مجددشون فرق داره . ازدواج مجدد شامل خیلی از شرایط میشه که هیچ مردی نداره و همونطور که در نظر قبلی گفتم خداوند با توجه به شناختی که از مردها داره میفرماید که به یک زن اکتفا کنید و همون رو از خودتون راضی نگه دارید چون شماها توانایی ایجاد عدالت رو بین همسرانتان ندارید. مردی که خیانت میکنه شاید از نظر قانونی به مجازات نرسه اما اگر یکم ریز بین باشید میبینید که از نظر معنوی خداوند خیلی خوب و چند برابرشو در همین دنیا براش جبران میکنه و به سزای عملش میرسونش یجوری میشه که خیلی از موارد سرشکسته مرده برمیگرده پیش زن اولی... خداوند عادل مطلق هست شک نکن هیچ ظلمی به انسان ها چه مرد چه زن نمیشه اگر بشه خداوند به سزای عملش میرسونه طرفو یه سری چیزام هست که متاسفانه عادی و هنجار شده که دیگه اون تقصیر خودماست ما اگر به گفته ی اسلام عمل کنیم و کارای من دراوردی نکنیم به هیچ کسی ظلم نمیشه... یا علی
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
١
٤
چه جالب و خنده دار خودتونو قانع میکنین !! مگه فساد تو جامعه فقط از زن ها شروع میشه ؟؟ اگه یک زن خیایونی وجود داره مطمئن باشین پنجاه تا مرد خیابونی وجود داشته که از اون یک زن خیابونی بسازه .. اصلا مگه فیلم کلید اسرار ِ که منتظری آخرش آقاهه که بد رفتار کرده سزای عملشو ببینه ؟!! چرا میپیچونین بحثو !! حرف اینه که هیچ قانونی برای حمایت از زن ها وجود نداره !! خیلی از جاها که الان در مجال این بحث نمیگنجه وجود داره که در حق زنان اجحاف شده !! از خواب بیدار شو . منطقی ببین قضیرو !
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
١
٤
نظرامو حذف میکنن . نمیذارن حرف بزنم . دیگه تمایلی ندارم به ادامه دادن توو بحثی که قراره ناعادلانه پیش بره !
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠١
٢
٢
دوستان خواهش می کنم از خودتون قانون خلق نکنید ، اولا سنگسار دیگه نداریم صرفا جهت اطلاع ! دوما حکم اعدام برای مرد و زن خیانت کار در صورتی که زنای محسنه با حضور چهار شاهد مرد و یا سه شاهد مرد و دو زن ثابت بشه اونجا اجرا می شه ، قوانین اسلام برای زن و مرد برابر هست جو بی خود ندید !
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
١
١
ماده ی 83 قانون مجازات اسلامی مجازات سنگساره . اگه اجرا نمیشه یا کم اجرا میشه دلیل نمیشه بگید وجود نداره !! من دارم با استناد به قانون حرف میزنم شما چطور؟! . بله درسته قانون گذار در بحث زنای محصنه زن و مرد رو یکسان نگریسته و مجازات برابر تعیین کرده اما اگه مجازات زنای محصنه رو در ارتباط با قانونی بودن چند همسری برای مردان ایرانی بررسی کنید متوجه میشید که زنان در برابر این ماده ی قانونی بی دفاع تر از آقایونن به این صورت که اگه مردی به اتهام زنای محصنه دستگیر بشه میتونه با ارائه ی یک گواهی از یک عاقد مبنی بر اینکه زن رو به عقد شرعی و در قید زوجیت خود داشته از مجازات فرار کنه . در ضمن علاوه بر همه ی این ها ماده ی 630 قانون مجازات اسلامی به شوهر اختیار داده که از همسر خودش رو در حال زنا با مرد اجنبی ببینه اونارو به قتل برسونه در صورتیکه مشابه این حکم اصلا برای خانوما وضع نشده !!!! یعنی یک خانوم توو این موقعیت اگه کاری کنه حق که نداره هیچ مقصر هم شناخته میشه چون حمایتی از نیست !! آخر هم اینکه برای اجرای حد زنا آقایون برهنه و خانوما پوشیده ان که این اصن ناشی از دیدگاه ارفاقی قانون گذار نسبت به زنان نیست بلکه با قید پوشش زنان در جامعمون ارتباط داره . باز هم بگم واستون از نابرابری ها ؟!؟!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٤
١
خانوم محترم ! این جا جای این حرفها و بحث ها نیست ، اینایی که شما می گین رو ما قبلا گفتیم و جز دلخوری هیچی به ارمغان نیاورده ، به شما پیشنهاد می کنم سوره ی نور رو با تفسیر بخونید ، مقتضی سنتون هست ، نابرابری نیست اینا ، اندیشه کنید و به متن صریح قرآن برگرفته شده از سوریه نور احترام بزارید .
translator
translator
٩٢/١١/٠٢
٢
١
ببین خانوم محترم اینجا میدون جنگ نیست، اگه بحث میکنین منطقی باشین وگرنه بحث نکنین.ادم نباید بر هر موضوعی با دید تعصب نگاه کنه ،من که خودم دختر هستم از خیلی از کارای خانوما شاکیم نباید چون دخترم حتی از کارای منفی و قبیح خانوما حمایت کنم ادم باید واقع بین باشه و بدون هیچ تعصبی به هر موضوع نگاه کنه . شما گازو گرفتی شمشیرم از رو بستی چشم و گوشتم در ضمن بدجوری بستی. ولی حقیقت اینه که همه ی اتفاقات بد و ناگوار و از جمله فسادهایی که به بار میاد اگه سرشو بگیری به خانوم ها برمیگرده جهت اطلاع تو تاریخ هم نگاه کنی میبینی زن ها نقش پررنگی در بوجود اومدن خیلی از فجایع بودن. شما با این حرف داری غیر مستقیم از خدا اشکال میگیری و میگی خدا اشتباه کرده که حق ازدواج مجدد رو به مرد داده وقتی انسان در یه موضوعی شک داره یا معترضه نمیره داد بزنه تو بوق و کرنا کنه مثل یک انسان فرهیخته میره دنبالش و از اهلش سوال میکنه و حکمتشو پیدا میکنه شما برو پیش یک متخصص دین نه هر کسی که ادعای دین داری کرد برو پیش یک ادمی که واقعا چیزی بدونه و فقیه باشه و دلیل این ایه رو بپرس. یادت باشه بابت هر کلمه ای که میگیم مسئولیم اگر با این حرف شما یک نفر به شک بیفته کافیه برای شما ... پس قبل از اعتراض به چیزی اول درمورد هر چیز تحقیق کنید بعد بیاید اینجوری به همه بی احترامی کنید فقط میتونم اینجا خیلی خلاصه بگم که خداوند عالم مطلق هست و در گفته هاش شکی نیست این ماییم که درکمون اونقدری نیست که مفاهیم واقعیش رو بطور کامل و جامع درک کنیم ولی میتونیم با مطالعه و مشورت جواب سوالهامون رو بگیریم. خداوند هر موجودی رو که خلق کرده از نیازها و جنس خلقتش کااااااااااااملا اگاه هست و مسلما نمیخواسته که دو روز دیگه من و شما بیایم معترض بشیم که چرا اینجوری گفته یا اونجوری گفته پس هزاران لایه از مفاهیم داخل هر کلمه ای از قران هست تفاسیر مختلف هم به همین سبب هست خوب نیست که شما مقرضانه به همه چی نگاه کنی حتی به تفسیر قران. مردها جوری افریده شدن که نیازشون بسیار زیادتر از خانوم ها هست و از طرفی ظرفیت بسیار کمی دارن یعنی تحملشون خیلی کمه و زود به گناه میفتن س اجازه ی ازدواج مجدد بهشون داده شده امااااااااااا خداوند همینجوری نگفته که اره هر وقت خواستی برو دوباره زن بگیر بلکه میفرماید در صورت عداااااااااااااالت و چون شما توانایی برقرای عدالت رو ندارید به یک همسر اکتفا کرده و مجدد ازدواج نکنید. حالا شما یه نگاهی به دوروبر خودت بنداز خانوم محترم ببین این خانوما چطور توی مکان عمومی ظاهر میشن... والا اگه مردا قدیسم باشن منحرف میشن نه میتونن سر به پایین بندازن نه میتونن سر بالا باشن هر طرف بخوان نگاه کنن یه موردی دیده میشه و این تقصیر من و شماست نه مردا مردی که با دیدن یک مانکن تحریک میشه مردی که بادیدن سفیدی ساق دست یه خانوم تحریک میشه چه گناهی کرده که باید توی جامعه ای باشه که زنان و دخترانش ادم هایی با فهم و شعور بسیار بسیار پایینن. اگر من و شما دامن خودمون رو پاک نگه داریم هزاران مرد فاسد هم نمیتونن کاری بکنن. اگه من و شما خوب و موجه باشیم خیلی از طلاق ها تبدیل به عشق میشه خیلی از خانواده ها متلاشی نمیشه . شوهر مردم تو ذهنش اندام اونی که تو خیابون دیده رو تداعی نمیکنه و به همسر خودش محبت میکنه پس اشکال از خودمونه این من و شما هستیم که باید خوب باشیم تا جامعه خوب باشه تا نسلی پاک بوجود بیاد . مطمئن باش اگر افراد مریض دلی هم باشن نمیتونن کاری بکنن بیا ما خوب باشیم تا نتیجه رو ببینی. در ضمن همه ی زندگی کلید اسرار هست فقط باید با دقت به دوروبرت نگاه کنی. هر اتفاق بدی که برامون میفته از کردار و اعمال خودمونه. یعنی میخوای بگی تا حالا کسی رو ندیدی که به جزای عملش برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ احساس میکنم قضیه سر دربرف فرو کردن باشه ... اسلام هیچ عیب و نقصی نداره این مسلمانیه ماست که ظاهرش رو بعضی جاها بد نشون میده هر کس باید از خودش شروع کنه من و شما خوب بشیم جامعه خوب میشه ...
S_Alami
S_Alami
٩٢/١١/٠٢
١
١
اوه اوه چرا همتون انقدر عصبانی هستین؟بابا بیخیال شین...زندگی دو روزه
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٢
١
البته خانوم ترنزلیتور نباید زیاد خورده گرفت ، تفکر فمنیسیتی داره تو جامعه رواج پیدا می کنه ، و بعضا دوستان ناخودآگاه بر اثر شرایط سنی و فکری این تفکر رو جدی می گیرن ، وجود آیات قرآن مهر ختامی هست بر این نوع تفکر غرب گرایانه ، بعضی وقت ها ما نسبت به دیدگاه خودمون فقط نظر می دیم، حالا اینکه دیدگاه ما و این نظر چه بازتاب رو تو جامعه داره ، برامون اصلا مهم نیست ، شاید ما فقط جلوی پامون رو ببینیم ، اینکه می گم اینجا جای این بحث ها نیست ، بخاطر اینکه سری سوء برداشت می شه و دلخوری به وجود می یاد ، ولاغیر در آیات قرآن هیچ شکی نیست ، و قوانین که برگرفته از این آیات هستند توسط مراجعی که سال ها وقتشون رو در راه اسلام گذاشتند استنباط شده و حالا ماها با خوندن دو تا کتاب دینی و زندگی و اندیشه و ... قلم نقادانه گرفتیم و واکنش نشون می دیم ، شما هم خانوم سالار حسن بهتره چند ساعتی رو به مناظره با کارشناسای امور دینی به پردازین ، حرم بهترین مکان هست انشاا.. که شبهات برطرف بشه ، سپاس.
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠٢
٢
٠
:))) جالبه ! چشماتونو رو حرفای خودتون بستینو حرفای بنده رو بی احترامی میبینید !! حوصله ی ادامه دادن این بحث رو دیگه ندارم اینجا .. فقط همینقدر بدونین منی که دارم حرف میزنم برای هر حرفم ماده ی قانونی دارم , دارم با استناد واستون حرف میزنم ! نه از خودم حرف در میارم نه قانون جدیدی خلق کردم !! خندم میگیره که قانونی که هست رو قبول ندارین بعد به تبعیت از حرفای نادرست که اصلا معلوم نیست منبع موثقی داره یا نه حرف میزنینو تقلید کورکورانه دارین ! کاش حداقل اندازه ی من قانون هارو خونده باشین !! من بدون تحقیق حرف نمیزنم . اتفاقا تحقیق ارائه دادم واسه این موضوع !! همینقدر که اساتید مربوطه صاحب نظر و خبره حرفامو تائید کردن واسم کافیه نه شمائی که من دارم میگم این قانونه میگی نه عرف فلان میگه :)))) تعصب رو چی دارین دقیقن خدا میدونه !!! ضمن اینکه هرکسی قوه ی درک و تعقل داره با خوندن حرفای من و شما خودش باید حرف درست رو انتخاب کنه شما از چی میترسین ؟!! آقای بهمنی درست میگن ادامه دادن این بحث فقط دلخوری بیشتر ایجاد میکنه اما باید توجه داشته باشن که نظر هر کسی محترمه ! نه اینکه بنده رو ارشاد کنن به حرم !!! چون نظرم مخالف نظرشونه ! اینجوری باشه منم شمارو هدایت میکنم دو سه جلسه سر کلاسای ما هم بشین و فقط به حرف یک گروه تکیه نکنین ! من نعوذبالله خدارو که منکر نشدم !! من هم قرآن خوندم هم قانون هم کلی کتاب اما شماها تعصبی فقط دارین به حرفای بی سروته مردم بی علم استناد میکنین ! در ضمن جناب بهمنی بیاید تعریف کلمه هارو یاد بگیریم :)) !! شما تصورت از یک فمینیست اینه که عقاید افراطی داره !! من نه فمنیستم نه ضد مرد ! ار جنس مرد تنفر ندارم از مردایی متنفرم که نگاه انسانی به زن ندارن . با حجاب موافقم اما با کسانی که گمان میکنند ریشه مشکلات اخلاقی ااقایان جامعه فقط حجاب خانوم هاست مخالفم ! اون چیزی که منو ترغیب به نوشتن کرد مشکلات زنا بود . نادیده گرفتن نیازهاشون به خاطر جنسیتشون . پایمال کردن کم ترین حقوق انسانی شون به خاطر جنسیتشون .. منی که دارم حرف میزنم با شما مقاله نوشتم واسه این موضوع .. فک نمیکنم کسی که مقاله بنویسه بی مطالعه باشه کارش ! یعنی اصلا نمیتونم روو حرفاتون حساب کنم اصلا دلیل محکم و قانع کننده به حساب نمیاد !! اگه کمی مطالعه کنید و حرف های دیگران رو تکرار نکنید باعث خوشحالی بنده میشید :) و من هم ""متقابلن"" واسه دوستان آرزوی هدایت به راه راست رو دارم! از نظر من این پرونده همینجا مختومه اعلام میشه :))
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
ممنون ازنظرتون اما مرداهم بايديه كاري كنند كه اعتمادزن نسبت به خودشوجلب كنن!!بعضي ازمردافكرميكنن يه كاري كه انجام ميدن طرفشون نميفهمه بلانسبت خرفرضشون ميكنن؟؟بنظرمن بعضي ازمرداهرچي بهشون محبت ميكني بالاخره بهت خيانت ميكنن...البته فقط بعضياشون چون خودم ديدم ميگم
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
:) مرسی که مختومه اعلام کردین ! انشاا... وکیل خوبی بشین و بتونید از حق دفاع کنید ، سپاس!
mr_khas
mr_khas
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
به شخصه کامنت به این بلندی ندیدم !!!! :))
n_fateminasab
n_fateminasab
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
الان که کاری نمیشه کرد.منم به این اعتقاد دارم که اسلام دین کاملیه و فرق نمیذاره. مشکله ما اینه که اسلام واقعی رو نداریم. برای ظهور امام دعا کنید درست میشه
a_tayebii
a_tayebii
٩٢/١١/٢٣
٠
٠
قرآن فصل الختام این مباحثه خانم سالار حسن ..دوستان از قران حرف زدن نه از خودشون .قرآن کلام خداست.قانون ما هم از روی قرآنه.پس شما داری اشتباه برداشت میکنی .این که قرآن گفته مرد میتونه دوباره زن بگیره و زن نمی تونه با داشتن همسر ازدواج کنه این امر خداست نه حرف من نه حرف کسه دیگه ای .مطالبو باهم قاطی نکنید .زن به دلیل داشتن جایگاه خاص و مهمش در تشکل و بنیاد خانواده باید اصولی رو رعایت کنه که این اصول به مردها به اندازه ی زنان تاکیید نشده و بالعکس.زن حتما نقش مهم تری در بنیان و بنیاد خانواده داشته که خداوند همچین دستوری در قرآن داده بهش پس خواهش میکنم بجای قاطی کردن این جور مسائل سعی در مجزا کردن اونها داشته باشید .مرسی.
یه آدم
یه آدم
٩٢/١١/٠١
١
١
فقط میتونم بگم هعیییییییییییییییییییییییی این موارد تو فرهنگ ما جا افتاده هیچکسم نمیتونه عوضش کنه نه من نه تو نه هیچکس
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
١
٠
:|
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
))))
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
٦
٢
موقع پوشک عوض کردن , بچه میشه مال مادر .. اما موقع طلاق گرفتن بچه میشه مال پدر !!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠١
٣
٢
خانوم محترم قوانین اسلام بر اساس احکام الهی نوشته شده ، کمی دقت کنید.
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
١
٢
کدوم شکنجه از این سخت تره که فرزند رو به جرم جدایی از شوهر که ممکنه اصلا حسب خواسته ی یک طرفه ی شوهر واقع شده باشه از اغوش مادر جداش کنند و به پدر بسپارنش؟! به نظر من حضانت باید بسته به نیاز کودک باشه نه به خاطر تبعیض جنسیتی !!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٣
٢
باز هم می گم ، علت این حکم ، بر می گرده به قرآن ، حق مالکیت با مرده ، خوبه خودتون می گید احساسات ، یه بچه به سرپناه و حمایت مالی نیاز داره ، احساسی حرف نزنید ، خواهش می کنم ! بازهم می گم ما قبلا این حرف ها رو زدیم ، ! :)
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
اتفاقامن بانظرخانم سالارحسن خيييييلي موافقم!!!مادرهمه زحمتاروبرايه بچه ميكشه اون وقت حضانت بچه روميدن دست پدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
٤
٢
اون اگه ازدواج نکنه میگه زن گرفتن حماقته .. اما ما اگه ازدواج نکینم بهمون میگن ترشیده !!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٢
٢
حدیث داریم از حضرت علی ، مفهومش رو می نویسم : دختر در وقت ازدواج به مانند میوه ای است که اگر وقت آن ازدواج نکند ، پژمرده می شود ، ....!
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
٣
٣
عاشق که میشه ما رو به زنجیر انحصار طلبیش میکشونه اما اگه ما عاشق بشیم میگه : مادرم باید تو را بپسندد !!
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
٤
٣
ما باید پوشیده باشیم تا اون بتونه دینش رو حفظ کنه !! لباس پوشیدنامون شده مطابق با میزان ایمان آقایون ! ما رو ارشاد میکنن تا شما ارشاد بشین !!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٣
٢
خدا به راه راست هدایتتون کنه ! :| !
mah-tkh
mah-tkh
٩٢/١١/٠١
٢
٠
فرهنگ مردسالار سم جامعه س!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
١
٢
نخیر ! ترویج فمنیسیتی بنیاد خانواده رو نابود می کنه ! دقت کنید
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
١
ايول موافقم
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
٢
١
فقط میتونم بگم با همـــــــــــــــــه ای نابرابری ها تو زن بمون ! زن بودن توو این حکومت آقایان کاریست کارِستان !
translator
translator
٩٢/١١/٠١
٠
٤
خدا درسته که اجازه ی ازدواج مجدد رو مرد ها داده اما قید کرده که درصورت توانایی عدالت و برابری بین دو همسر و در ادامه ی ایه میفرماید که ولی شما نمیتوانید عدالت را رعایت کنید پس به یک همسر اکتفا کرده و او را از خود راضی نگه دارید . سوره نسا رو با دقت بخونید تفسیرش رو. ینی خداوند مردها رو کاملا میشناسه که جنبه ی دو همسری یا بیشترشو ندارن و تا چشمشون به یکی دیگه بیفته با اولی میشن دشمن. پس گفته که به یکی اکتفا کنید که شماها نمیتونین عدالت رو رعایت کنین. مردای ما تا دو تا از قستاشون سبک میشه فیلشون یاد هندستون میکنه و از اسلام فقط همینشو فهمیدن و نمیدونن ازدواج مجدد خیلی شرایط داره که یکیشونم ندارن . واقعا متاسفم برای اینجور مردا
F_SaLar HaSsan
F_SaLar HaSsan
٩٢/١١/٠١
١
٢
تفسیرای زیادی میشه ازش کرد !! اصن میشه جوری تفسیر کرد که خودمونو حسابی راضی کنه !! اما حرف اینه چرا در اصل همچین اجازه ای به آقایون داده شده !! که حالا ما بیایم بشینیم تفسیرهای کورکورانه یا روشنفکرانه کنیم !!! و گرنه منم بلدم این آیه رو طوری تفسیر کنم که تو به عنوان یک زن کلی کیف کنی !!
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٠١
٠
١
یکی آزاده یا گرفتن 4 تا؟! بعد اون طرف هم که فیلش یاد هندوستان کرده میگه خب من نمیتونم عدالت رو برقرار کنم پس بیخیالش اره؟!! خیلی خنده داره حرفاتون به خدا .خخخخ
اونییییی زهرا
اونییییی زهرا
٩٢/١١/٠١
٠
٠
جالب بود ممنون
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
خواهش ميكنم...
korosh
korosh
٩٢/١١/٠١
٢
٠
نه دیگه اینجوری نگین ؟؟؟! جان من خودتو بگین دانشجویای پسر راحت تر از استاداشون نمره میگیرن یا دانشجویای دختر /؟؟؟! دیدم که میگما ؟؟؟!
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
خخخخخخخخخخخخخخخخ
n_fateminasab
n_fateminasab
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
اینم نشون میده که مردا(استادای مردتون) بی جنبه اند
گل سرخ
گل سرخ
٩٢/١١/٠١
٠
٠
خیلی قشنگ بود واقعیت داره نمیشه کتمانش کرد........خیلی حال کردم مخصوصا باقسمت زن ومرد معتادش
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
خواهش ميكنم قابلي نداشت
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/١١/٠١
٠
١
البته یه چیزی این متن یک متن طنز بوده ها و من چندین جا اون رو در قسمت مطالب طنز خوندم/عجیبه شماها جدی جدیش کردین و بحث براش راه انداختین/فکر میکردم بچه ها بیان نظرهای طنزبدن ولی عجیب اصلا کسی به طنزش نگاه نکرده!!!
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
ممنون ازنظرتون...اره واقعامنم همين فكروميكردم كه گذاشتم...
n_fateminasab
n_fateminasab
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
طنز تلخ بود البته!
مهدیس خانووم
مهدیس خانووم
٩٢/١١/٠١
٠
١
چه بحثی ایول.... با خانومه سالار حسن موافقم.....
سین سید هاشم صاد صفدری
سین سید هاشم صاد صفدری
٩٢/١١/٠١
١
٠
عچچچچپپپپپ.واز از اون بحثاس که هی دلم میخواد واردش بشم جلو خودمو میگیرم که چیزی نگم خخخ دیگه من پیر شدم برای این بحثا.والا اینا چیزائیه که شما خودتون میخواین در موردتون بگن.من و کسایی که اطرافم هستن کسی که معتاد باشه درموردش یه فکر میکنیم.چه مرد باشه چه زن.نگین یه دختر یکم به خودش میرسد.بگین یه دختر گریم میکند.چون الان کسی که معمولی باشه بهش چیزی نمیگن.اونایی که میگن به همه میگن و مریضن.فرقی نمیکنه چجوری باشه طرفش.در مورد رانندگی و بقیه موارد هم همینطور.بنظر دوره این حرفا گذشته دیگه.
علیرضا
علیرضا
٩٢/١١/٠٢
١
٠
آفرین سید جان ! به نکته خوبی اشاره کردی خودشون میخوان!!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
١
٠
لایک !
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
١
٠
))))
M_BARF
M_BARF
٩٢/١١/٠١
٠
٠
:|
z-dadras
z-dadras
٩٢/١١/٠١
١
٠
توجامعه هرچقدرم دخترخوب باشه ،بازم به پسرابیشتربهامیدن .هرچقدرم پسرادم بدی باشه بازم ادم خوبه است به نظره من این مسئله رونمیشه عوض کرد!!!
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
١
٠
نه هنوزم هستن كسايي كه به دختراهميت ميدن....اصلابعضي ازخانواده هادوست دارن دخترفقط داشته باشن...
Paeez
Paeez
٩٢/١١/٠١
١
٠
این حرف و عقاید همگانی نیست همه چی بر می گرده به شیوه تربیتی و طرز فکر اون خانواده!
علیرضا
علیرضا
٩٢/١١/٠٢
٢
٠
با خیلی هاش مخالفم چون اصلا همچین چیزی نیست به نظر من و وقتی یک چیزی بده پسر و دختر نداره دیگه!! و این شاید به نحوی تلقین باشه.
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
آره بابا ! دارن جو سازی می کنن !
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
١
٠
ممنون ازنظرتون ولي بنظرمن بعضياش درسته!!!
hamid_kh
hamid_kh
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
چی چرت و پرت هایی ... ما که تا حالا اینقدر تبعیض اطرافمون ندیدیم ...
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
))))
mr_khas
mr_khas
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
ما هم هم هم :))
mohii-2
mohii-2
٩٢/١١/٠٢
٠
١
البته به نظر من در بحثای بالا تفریط وافراط زیاد شده که اگه خط میانه رو بگیریم بهتره.اما باز هم به نظر من باوجود دیدگاه های روشنفکرانه که جدیدا به وجود اومده باز هم در جامعه ما هنوز حقوق زنان به خوبی رعایت نمی شه شاید بعضی ها با این حرف مخالف باشن که به این افراد می تونم بگم اگه سری به قشر های مختلف جامعه بزنن می تونن به وضوح این مطلبو درک کنن ضمنا در مورد بحثای بالا من می تونم بگم که مشکل ایات خدا نیست بلکه تفسیر های نا مناسب ما و تحریف هایی هست که در طول تاریخ در روایات به وجود اومده.
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
واقعا مشكل ازتفسير هاي نامناسب اند...ممنون ازنظرتون
koman2
koman2
٩٢/١١/٠٢
٠
١
شما زياد خودتو ناراحت نكن...هرچي ميگن واسه خودمونه...مرواريد در پوشش صرف ميشه مرواريد
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
)))))))
Mahsa_-
Mahsa_-
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
همین رو بگو اصن یه کم رعایت نمی کنن هر چی می خوان میگن)))))))والاه ممنونم :)
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
ممنون ازنظرت...
mr_khas
mr_khas
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
با یه بخشیش موافقم بخشیش نع :))
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٢
٠
٠
بعععععععععععله...ممنون ازنظرتون
محجوبه
محجوبه
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
یا نور سلام خوشحالم از اینکه با هفته نامه جیم در ارتباطم و در لینک وبم دارمش! به نظر من اصلا نباید مرد و زن رو با هم مقایسه کرد اینو حتی غیر مسلمانان که کتاب مردان مریخی زنان ونوسی رو نوشتن هم فهمیدن ! اما ماها نمی خوایم قبول کنیم تفاوت های روحی و جسمی زن و مرد رو آخه این تفاوت ها دقیقا روی ارتباطات اجتماعی خانوادگی خیلی تاثیرگذاره ... رستگار باشید اللهم عجل لولیک الفرج
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
مرسي...الهي امين
Niva
Niva
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
مطلب رو خوندم وقت کردم بعد میام نزرات دوستان رو هم میخونم
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٣
٠
٠
سلام مرسي.....
mahshid2
mahshid2
٩٢/١١/٠٤
٠
٠
هعییییییییییییییی والا من کاری جز آه کشیدن از دستم بر نمیاد ..... مچکر:(
h_zahra
h_zahra
٩٢/١١/٠٥
٠
٠
خواهش ميكنم ....ممن.ن ازنظرتون
a_tayebii
a_tayebii
٩٢/١١/٢٣
٠
٠
مرسی مطالب قشنگی بود
h_zahra
h_zahra
٩٢/١٢/١٨
٠
٠
خواهش ميكنم...
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦